Vi har isgata både på och utanför tomten. Jag skulle kunna köpa en billig plasthink och en spade att sprida sand med på dessa ytor, men jag gillar att köpa saker som håller. Gärna i all framtid. Plasthinkar har en tendens att gå sönder, speciellt på vintern.

Vad har ni för behållare att förvara sand i? Och vad sprider ni ut sanden med?

Jag är inte ute efter en sån stor plastbehållare som brukar stå utanför skolor eller företag, utan något mindre för hemmabruk.

Funkar murbrukshinkar, eller spricker de också direkt på vintern om man inte är för varsam?

Varför inte snickra ihop en egen sandlåda med lock av några bitar plyfa? Kan bli väldigt snyggt om du lyckas integrera den på något trevligt sätt med övriga bebyggelsen. Eller förklä den som lekstuga eller trädgårdsdekoration av något slag.

Murarhink fungerar bra och tål den tunga sanden. Kommunen lägger ut sandhög precis vid infarten till gatan så när hinken är tom så lägger jag den i bagaget på bilen och fyller på den nästa gång jag är ute och åker.
Hemma så förvaras hinken under tak så slipper man få den full av snö regn och is.

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Jag har min sand i en gammal 10-liters färgburk... Med lock håller den torrt även när den står ute...

Sand i en vanlig plasthink och salt i en murarhink.

Jag bär sand och salt i spaden/skyffeln dit det skall direkt från förvaringslådorna i impregnerat trä (med papp på locken).

• Gilla
Mnbvcxz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.