4 827 746 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Att klara 4% töjning låter ju bra, men det gäller kittets egen töjning. Plexiglasskivan ändrar sig typ 0.5% (50 graders temperaturändring), men påverkan på kittet beror på skivans storlek. Kittet behöver troligen töja sig mer än 4% för att klara det när skivans längd är några decimeter.
Det är dock inte fel att testa, det är så man lär sig mest! Du får meddela hur det har gått när skivan har suttit där i ett år.
Det är dock inte fel att testa, det är så man lär sig mest! Du får meddela hur det har gått när skivan har suttit där i ett år.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vevstake och svänghjul till en fottrampad slipsten.
Monterat ner byggställningen och lastat den på kärran..
Förmodligen blir det tidig vinterförvaring i garaget
Funderar på om det räcker att förvara ståplattformarna inne under vintern eller om Alu grejorna tar stryk också om de lämnas monterade 🤔
Förmodligen blir det tidig vinterförvaring i garaget
Funderar på om det räcker att förvara ståplattformarna inne under vintern eller om Alu grejorna tar stryk också om de lämnas monterade 🤔
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Kan stålet ta stryk om det står väderskyddat utomhus? Samma fråga gäller aludelarna. Har en Altrad ramställning i stål med en aluplattformar.D09 skrev:
Skulle göra rent linsen på en ö-kamera...
Perfekt med ett pivåfönster så man kan hänga ut med en lång pinne utrustad med en trasa..
Men så ser man världens fetaste spindel sitta och kura ihop sig uppe i hörnet av fönstret..
Vågar inte chansa på att den kurar ihop sig av skräck eller intagit njnjamode för att attackera mig när jag hänger ut..
Körde det säkra och tog dammsugaren.. Men när jag skulle dammsuga aset så såg det ut som att den hoppade upp på munstycket så jag slängde ner skiten..
Träffade givetvis en korg med nytvättade kläder..
Jävla skit..
Men det löste sig 😄👍🏼
Perfekt med ett pivåfönster så man kan hänga ut med en lång pinne utrustad med en trasa..
Men så ser man världens fetaste spindel sitta och kura ihop sig uppe i hörnet av fönstret..
Vågar inte chansa på att den kurar ihop sig av skräck eller intagit njnjamode för att attackera mig när jag hänger ut..
Körde det säkra och tog dammsugaren.. Men när jag skulle dammsuga aset så såg det ut som att den hoppade upp på munstycket så jag slängde ner skiten..
Träffade givetvis en korg med nytvättade kläder..
Jävla skit..
Men det löste sig 😄👍🏼
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Haha
Renoveringsnovis
· Dalarna