4 934 568 läst ·
34 010 svar
4935k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Låter en del (ljuskänslig).. Köpte två skåp när vi flyttade in här.. delad k/f ..valde de "med lägst ljudnivå" (utan automatisk avfrostning, just för de skulle vara tystare).. de var väldigt tysta ibland, men för det mesta inte alls..och de hade inga direkta normala ljud för sig haha, som ylande hundar, skällande ibland.. funkade bra dock.Ramnemark skrev:
Nu har vi Ikeas inb kyl (var lättast att köpa den o högstomme osv på samma gång/samma ställe), också ..den är ganska tystlåten för det mesta. Men även den låter konstigt när den väl arbetar (fast som sagt, bättre än de andra iaf).
Har en frys/inbyggnad som inte är köpt på ikea..några år gammal.. Den är av lite dyrare sort, men det verkade inte spela så stor roll (dock låter den allmänt mindre än kylarna jag har erfarenhet av)
Äfrysboxen står i garaget, så ljudet stör mig inte., och den verkar peppar peppar sköta sig fina fisken!
Sen har vi ju diskmaskinen då, som inte funkar nu. Men det tror jag inte har med märket att göra - bara olyckligt fel liksom (kan hända vilken so. Helst)
Ä..hmm undrar om inte spis o ugn oxå är det..då har jag mer att säga om saken
Kan omöjligen ha haft otur med allt (haha hela hushållet kryllar av deras produkter iaf!)
Haft whirpool, samling, Bosch - bland annat innan..och aldrig upplevt deras ljud lika störande.
Ja, jag räknar aldrig med mer livslängd än Max (MAX) 8 år idag.. snarare sex års livslängd (oavsett vilken vitvara vi pratar om).buspojken skrev:
Har man tur håller de längre, men ekonomiskt räknar jag ej med längre..
Vi har tvärtom i köket, bara på spisen. Däremot har vi det otippade i form av en gräsklippare från Electrolux.Ramnemark skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Finns det nån som inte haft problem med ett Electrolux kylskåp? Alla jag känner som har/haft ett sånt har fått problem med dålig kompressor som inte håller jämn temperatur, en massa oljud och gångjärn/dörrar som går sönder. Inklusive mig själv. Kommer att undvika det märket så länge jag lever.
Inte än men när uteplatsen är ett faktumJonatan79 skrev:
Men då får det bli trådlöst 😋
Någon som har koll på hur man kortar av Bnc kablar?
Edit
När jag bodde i min första lägenhet ( kärra centrum i Gbg ) så skulle jag ha inflyttningsfest
Tyckte det verkade skitsmart att lyfta ut mina mastodonthögtalare på altanen så man inte behövde höja så mycket inne i lägenheten..
Sen hände det något när alkoholen gjort sitt så jag fick besök av ordförande dagen efter 😇
Så utomhushögtalare kan vara luriga
Redigerat:
Det finns lösa kontakter att köpa , undrar om det inte är typ antennkabel (kan ha fel här..) och då är det nog inte så avancerat att korta av kabel och sätta ny kontakt.
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/antenner-tillbehor/kontakter/bnc-kontakter
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/antenner-tillbehor/kontakter/bnc-kontakter