Ja tycker kvalitén på vitvaror sjunkit drastiskt senaste 10 åren. Idag får man vara glad om de håller 8-10 år

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Förutom vårt kassa kylskåp så älskar jag Electrolux. Vi har det på allt utom spisen i köket. Den nya kylen är samma märke men mindre lull-lull som kan gå sönder. Varför gillar du dem inte?
Låter en del (ljuskänslig).. Köpte två skåp när vi flyttade in här.. delad k/f ..valde de "med lägst ljudnivå" (utan automatisk avfrostning, just för de skulle vara tystare).. de var väldigt tysta ibland, men för det mesta inte alls..och de hade inga direkta normala ljud för sig haha, som ylande hundar, skällande ibland.. funkade bra dock.

Nu har vi Ikeas inb kyl (var lättast att köpa den o högstomme osv på samma gång/samma ställe), också ..den är ganska tystlåten för det mesta. Men även den låter konstigt när den väl arbetar (fast som sagt, bättre än de andra iaf).

Har en frys/inbyggnad som inte är köpt på ikea..några år gammal.. Den är av lite dyrare sort, men det verkade inte spela så stor roll (dock låter den allmänt mindre än kylarna jag har erfarenhet av)

Äfrysboxen står i garaget, så ljudet stör mig inte., och den verkar peppar peppar sköta sig fina fisken!

Sen har vi ju diskmaskinen då, som inte funkar nu. Men det tror jag inte har med märket att göra - bara olyckligt fel liksom (kan hända vilken so. Helst)

Ä..hmm undrar om inte spis o ugn oxå är det..då har jag mer att säga om saken ;)

Kan omöjligen ha haft otur med allt (haha hela hushållet kryllar av deras produkter iaf!)

Haft whirpool, samling, Bosch - bland annat innan..och aldrig upplevt deras ljud lika störande.

buspojken skrev:
Ja tycker kvalitén på vitvaror sjunkit drastiskt senaste 10 åren. Idag får man vara glad om de håller 8-10 år
Ja, jag räknar aldrig med mer livslängd än Max (MAX) 8 år idag.. snarare sex års livslängd (oavsett vilken vitvara vi pratar om).

Har man tur håller de längre, men ekonomiskt räknar jag ej med längre.. :(

Ramnemark skrev:
Förutom vårt kassa kylskåp så älskar jag Electrolux. Vi har det på allt utom spisen i köket. Den nya kylen är samma märke men mindre lull-lull som kan gå sönder. Varför gillar du dem inte?
Vi har tvärtom i köket, bara på spisen. Däremot har vi det otippade i form av en gräsklippare från Electrolux.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Finns det nån som inte haft problem med ett Electrolux kylskåp? Alla jag känner som har/haft ett sånt har fått problem med dålig kompressor som inte håller jämn temperatur, en massa oljud och gångjärn/dörrar som går sönder. Inklusive mig själv. Kommer att undvika det märket så länge jag lever.

Gick lös med vinkelslipen på alla balkskor till planket så yttersta spjälorna skulle få plats, sedan kapade jag till rätt höjd med sänksågen.

Delvis monterat träplank framför hus, med klippta balkskor och spjälor i varierande höjder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Igår rev jag ut garderoben i tjejernas rum, målade på primer och grovspacklade med gips. Mer uppbyggnad idag.

En öppen garderob med kläder och hyllor, delvis renoverad, i ett rum.
Skapa konto

Tomt garderoberum med nyligen applicerad primer och grovspackel på väggarna, omgiven av böcker och ett fönster.
Skapa konto

D09
Skulle städa upp bland kabelkaoset..

Monterade en gammal platt-tv istället så jag får åtkomst till några av övervakningskamerorna i sovrummet också 😜

Kablarna 🤔

Dom går ingenstans 😇

Oorganiserade kablar på golv och en gammal TV som visar övervakningskamerabilder.
Skapa konto

Kabelmannen , har du inga högtalare utomhus förresten?;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 skrev:
Kabelmannen , har du inga högtalare utomhus förresten?;)
Inte än men när uteplatsen är ett faktum ;)

Men då får det bli trådlöst 😋

Någon som har koll på hur man kortar av Bnc kablar? :)

Edit

När jag bodde i min första lägenhet ( kärra centrum i Gbg ) så skulle jag ha inflyttningsfest

Tyckte det verkade skitsmart att lyfta ut mina mastodonthögtalare på altanen så man inte behövde höja så mycket inne i lägenheten..

Sen hände det något när alkoholen gjort sitt så jag fick besök av ordförande dagen efter 😇

Så utomhushögtalare kan vara luriga ;)

Redigerat:
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
D09 ..En avbitare löser problemet med att korta av kablarna.
Hur du sedan ska få ihop dom igen vet jag ej.:rolleyes:

D09
Micro skrev:
D09 ..En avbitare löser problemet med att korta av kablarna.
Hur du sedan ska få ihop dom igen vet jag ej.:rolleyes:
Ha ha ha

Kan börja där 😜

Mikael_L
D09 skrev:
Kablarna

Dom går ingenstans
Nä utan ben och fötter så ... ;)

• Gilla
Micro och 1 till
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Det finns lösa kontakter att köpa , undrar om det inte är typ antennkabel (kan ha fel här..) och då är det nog inte så avancerat att korta av kabel och sätta ny kontakt.
[länk]
Ska ge mig på ett försök 😄👍🏼

Märkligt nog brukar allt lösa sig bara man tar första steget = knipsa kabeln 😎

• Gilla
Micro
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.