mkling skrev:
...
en gammal kvarlämnad buddhastaty hamnade i det lilla 'hålet' , en ficklampa från jula upphängd i en ståltråd fick bli belysning (tills den dagen då jag orkar dra fram el - om det nu någonsin kommer hända)
...
för att få statyn att levitera så står den på ett gammalt whiskyglas ;)
...
Stiligt :thumbup:

Men jag trodde att buddism och religioner däromkring var starkt emot alkohol.
Kunde du inte tagit ett gammalt tandborstglas i stället?

trattalask
mkling skrev:
I helgen blev hallväggarna vitmålade och en gammal kvarlämnad buddhastaty hamnade i det lilla 'hålet' , en ficklampa från jula upphängd i en ståltråd fick bli belysning (tills den dagen då jag orkar dra fram el - om det nu någonsin kommer hända)

för att få statyn att levitera så står den på ett gammalt whiskyglas ;)
Riktigt snyggt!

trattalask
KnockOnWood skrev:
Stiligt :thumbup:

Men jag trodde att buddism och religioner däromkring var starkt emot alkohol.
Kunde du inte tagit ett gammalt tandborstglas i stället?
Fast det är väl bra om han sitter på glaset? Bättre det än att han håller det. =)

• Gilla
mkling
  • Laddar…
DSC_0530.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sportlovs aktiviteter (skridskor) på förmiddagen, men på eftermiddagen tog jag mig iväg och handlade OSB till halva källarrummet.
Tänkte handla gips också men bunten som låg överst hade kantskador och jag orkade inte be dom lyfta fram en ny.. :|
Men det blir ändå fler svängar förbi Hedins :)
Fick inga dosor från Elbutik idag, tror det bidrog till bristen på ork..

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Balkongräcket lyfts på plats :)
IMG_3022.jpg
Skapa konto

• Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
-RB- skrev:
Balkongräcket lyfts på plats :)
[bild]
Vilket LYFT!
:)

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Flytspacklat badrummet har man hunnit med iaf....Så på måndag,tisdag så blir det att smeta, vika släta ut tätskickt.

Insett att jag lider av syndromet fixa lite här och lite där. Är inte klar på övervåningen men har redan börjat förbereda uppgradering av en del av köket samt börjat fundera på tapetsering av gästrum.

Skärpning nu mao. Får prioritera uppgraderingen av köket för där har jag köpt massa material som står i vägen i arbetsrummet.

S
Fick hem ett lass med osb och gips till väggarna

Idag (inatt) byggdes det en scen. Ikväll blir det blues.
IMG_20160305_092808.jpg
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Cicaro skrev:
Insett att jag lider av syndromet fixa lite här och lite där. Är inte klar på övervåningen men har redan börjat förbereda uppgradering av en del av köket samt börjat fundera på tapetsering av gästrum.

Skärpning nu mao. Får prioritera uppgraderingen av köket för där har jag köpt massa material som står i vägen i arbetsrummet.
..känner igen det där, trots att jag tror benhårt på att göra klart en sak i taget.. (Blir aldrig så...) :x

D09
Snigla skrev:
..känner igen det där, trots att jag tror benhårt på att göra klart en sak i taget.. (Blir aldrig så...) :x
Ha ha påminner mig om när jag höll på med huset innan den stora förvandlingen..

Blåst ut hela källaren, sprängt ner mig i berget, grävt upp hela tomten och allt såg ut som ett kaos 😬😬😬

Vaknade och kände mig peppad..

Gick ut, tittade mig omkring och tappade suget helt..

Gick ner i källaren.. Tittade mig omkring, gav upp och satte mig med en kaffe i soffan istället 😇

Hemskt när man kommer dit ha ha

• Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Hade stora planer i torsdags att hinna med "det, och det, och kanske det" före jobbet...

IMG_20160305_161240.jpg
Skapa konto

Här ser ni resultatet.. 2 skruv och 3 knapptryckningar. :)
Skönt med ringklocka efter 8år, då det börjar komma kompisar till barnen mm.

• Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Burit ut och slänga upp en massa skräp på släpet, i veckan bär det av till återvinningsgården. Så bra att de har öppet en timme längre på kvällen nu!

8
20160304_230356.jpg
Listerna plockades igår och rummet förberedes, idag ska det läggas golv. Laminat ☺

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.