4 827 579 läst ·
33 457 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Stack iväg tidigt och hämtade en tv bänk 
Säljaren prutade ner sig själv för att jag kunde komma så tidigt så det var bara o tacka o ta emot ha ha
Sen till farsan och fira farsdag..
Vidare och hämta upp tre betongplintar..
Det var lite svettigt att få på dom på kärran men nu har man lossat dom. Bara två kvar o hämta imorgon
Röjt som en dåre med tvätt, disk och ved så nu ligger man bra i fas
Lillgrabben har man mutat med en 5:a för varje uppdrag så han har gjort sig en hacka idag he he
Säljaren prutade ner sig själv för att jag kunde komma så tidigt så det var bara o tacka o ta emot ha ha
Sen till farsan och fira farsdag..
Vidare och hämta upp tre betongplintar..
Det var lite svettigt att få på dom på kärran men nu har man lossat dom. Bara två kvar o hämta imorgon
Röjt som en dåre med tvätt, disk och ved så nu ligger man bra i fas
Lillgrabben har man mutat med en 5:a för varje uppdrag så han har gjort sig en hacka idag he he
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag har ja kört slagborr så kroppen är rätt trött haha! Men det blev fina hål iaf, imorgon ska det köpas ankarmassa och gängstång.
Plockade även in lite prylar då det verkar bli blåsigt imorgon..
Plockade även in lite prylar då det verkar bli blåsigt imorgon..
Väderstationen med vind, regn och temp lossnade i vinden i natt och rasade ned. Eftersom plasten inte tycks varit UV-tålig såg det mer ut som ett plockepinn av små fristående plastpinnar. Det lär inte bli någon mer vind mätt med den utrustningen. 
Fixat frugans traderafynd, en klocka som suttit i en tågstation.
Jag läste lite på nätet och fattade som att det skulle vara ett centralur till den. Så jag byggde ett åt henne, och det funkade ett tag
Men klockan gick inte rätt.
Efter lite forskning så visade det sig att det endast skulle vara ett 4,5V batteri (3LR12).
Så det inhandlades... gissa om frugan är nöjd här hemma?!
Ok jag är också väldigt nöjd.
Behöver någon ett centralur med 24V trafo så har jag en till salu
Jag läste lite på nätet och fattade som att det skulle vara ett centralur till den. Så jag byggde ett åt henne, och det funkade ett tag
Efter lite forskning så visade det sig att det endast skulle vara ett 4,5V batteri (3LR12).
Så det inhandlades... gissa om frugan är nöjd här hemma?!
Ok jag är också väldigt nöjd.
Behöver någon ett centralur med 24V trafo så har jag en till salu
Medlem
· Halland
· 4 006 inlägg
Krattat löv.....26 säckar 240liters blev det! Jag har två ekar i min trädgård.....grannen har typ 30! 😄
Hus och hus..
För husfridens skull eller ja mer tvärtom, men för att rensa hjärnan, stack jag ut på ett gemensamt långpass (löpning) med klubben och lokala triathlonklubben.
21,2km hanns med innan de va dags för lunch och sedan eftermiddagsskift.
Känns som gott om tid kvar, men snart står man på Margretebergsgatan i Göteborg för ännu ett Göteborgsvarv.
Förhoppningsvis har husrenoveringen då också närmat sig sitt slut.
För husfridens skull eller ja mer tvärtom, men för att rensa hjärnan, stack jag ut på ett gemensamt långpass (löpning) med klubben och lokala triathlonklubben.
21,2km hanns med innan de va dags för lunch och sedan eftermiddagsskift.
Känns som gott om tid kvar, men snart står man på Margretebergsgatan i Göteborg för ännu ett Göteborgsvarv.
Förhoppningsvis har husrenoveringen då också närmat sig sitt slut.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 215 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 215 inlägg
Vi har bytt 6 st fönster i helgen, fem st 16x11 och ett 12x23 - tungt!!! Sedan drevade jag och det sticker fortfarande av glasullen...
Men jisses så mycket tystare det blev, skönt inatt när det stormade
Nu återstår bara allt det där andra, som man görna glömmer, som att fixa ny panel, utvändiga foder, panelen, salningslister och foder, gardinstänger, persienner/rullgardiner etc etc etc
Men jisses så mycket tystare det blev, skönt inatt när det stormade
Nu återstår bara allt det där andra, som man görna glömmer, som att fixa ny panel, utvändiga foder, panelen, salningslister och foder, gardinstänger, persienner/rullgardiner etc etc etc
Hämtat de sista två betonggrisarna
Längesedan det regnade så mycket :x
Tveksamt om man behöver lägga in kläderna i tvättmaskinen.. Dom borde vara väl sköljda redan och redo för torktumlaren
Tips. Det är skillnad på att lasta på betonggrisar i uppförsbacke som med nedförsbacke
Har torkat något och redo för en vända med vovven nu
Längesedan det regnade så mycket :x
Tveksamt om man behöver lägga in kläderna i tvättmaskinen.. Dom borde vara väl sköljda redan och redo för torktumlaren
Tips. Det är skillnad på att lasta på betonggrisar i uppförsbacke som med nedförsbacke
Har torkat något och redo för en vända med vovven nu
Gått lös på källarväggarna i blivande bastu/relax. Väggarna var klädda med träullit som måste väck innan kakling. Dessvärre var de rejält fastputsade och vinkelslipen fick gå varm. Dessvärre gjorde inte utsugskåpan någon större nytta då underlaget var för ojämnt. Bland det värsta jag gjort, men nu är det klart!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det dagliga
Köpt en beg möbel till hallen och röjt undan bland grejor och slängt en massa
Röjt i garaget och inspekterat vägen som runnit bort... Har inte ens startat traktorn
Beställde några lass grus för snart en månad sen.. Leveranstiden verkar vara lite längre än normalt :/
Funderar på vad man ska göra för kul med denna möbel för att få den fräsch...
Måste väl finnas något mer än bara slipa, lacka och se glad ut
Några tips?
( annonsbilden )
Köpt en beg möbel till hallen och röjt undan bland grejor och slängt en massa
Röjt i garaget och inspekterat vägen som runnit bort... Har inte ens startat traktorn
Beställde några lass grus för snart en månad sen.. Leveranstiden verkar vara lite längre än normalt :/
Funderar på vad man ska göra för kul med denna möbel för att få den fräsch...
Måste väl finnas något mer än bara slipa, lacka och se glad ut
( annonsbilden )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder