Byggahus.se
Kontoret eller (I mitt tycke) framtida barnkammaren har nu fått tre lager färg och paneltaket är test laserat på ett par brädor - Snyggt som attan! Bilder kommer upp när taklisterna sitter under morgondagen.

Puh! Onsdag!? - Då får man väl minsann en öl för bra utfört arbete! d^_^b

Ola78
Det kan du vara värd efter ditt slitsamma arbete, ah ta två, öl är ju gott;-)

Lönearbetat för att få in cash till takbyte :-/

IGÅR.. Laserades innertaket och lister åkte upp i kontoret - Satte även fast ett MDF skåp för modem, router, NAS och sådant jobbigt som man bara vill gömma lite.
Ganska precis 23 minuter med GTS10'an följt av Dominon så var det minsann klart! d^_^b

• P3310592.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P3310593.JPG
    Skapa konto
IDAG har jag minsann kastat ut masoniten som var spikad på golvet då jag visste att där under döljer sig ett massivt furugolv - En snabb tripp vid 0745 ned till ProRent så var man igång med slipningen - 1245 var jag redan på väg tillbaka med slipen.
Hem och pensel betsa golvet vitt för att sedan lacka på ett varv med Duri Matt Lack - Även det med pensel - 3 varv till blir det nog innan det där är klart.. :wow:

Högerarmen orkar knapp lyfta belöningsölen.. :S

Oj - Lite fel ordning på bilderna.. q(;^;)p

• P4010595.JPG
    Skapa konto
  • P4010596.JPG
    Skapa konto
  • P4010597.jpg
    Skapa konto
Mikael_L
Jag ska inte läsa sådana här trådar, jag får bara prestationsångest ... :x

Men å andra sidan orkar jag lyfta ölen till munnen ... :cool:

Fick iofs lite belöning då Bosch GSH 16-28'an dök upp idag från Lawson och bara ett par timmar senare en Makita JR3070CT från Axminster.

Summerat som en riktigt bra dag! :wow:

Mikael_L
Ja nu blev jag avundsjuk också ... :rolleyes:

slacker skrev:
modem, router, NAS och sådant jobbigt som man bara vill gömma lite.
...du har väl inte glömt att beställa fiberanslutning hoppas jag.....? Skicka ett pm isåfall.

Ola78
slacker skrev:
IDAG har jag minsann kastat ut masoniten som var spikad på golvet då jag visste att där under döljer sig ett massivt furugolv - En snabb tripp vid 0745 ned till ProRent så var man igång med slipningen - 1245 var jag redan på väg tillbaka med slipen.
Hem och pensel betsa golvet vitt för att sedan lacka på ett varv med Duri Matt Lack - Även det med pensel - 3 varv till blir det nog innan det där är klart.. :wow:

Högerarmen orkar knapp lyfta belöningsölen.. :S

Oj - Lite fel ordning på bilderna.. q(;^;)p
Det golvet verkar bli riktigt snyggt. Nu fick jag inspiration hur jag göra. Du får börja styrketräna så du orkar lyfta ölen även när du jobbat hårt:wow:

Idag rensade jag bort gamla tegelstenar och brädor på övervåningen så att jag kan börja med golvspånskivorna imorgon.
Smidigt att ha traktorn med lastare så att jag kunde hissa upp skopan och kasta direkt i den från fönstret på övervåningen. :)

S
slacker
synd att du börja slipa helt fel. men ser ut va fint resultat ändå

SBH skrev:
slacker
synd att du börja slipa helt fel. men ser ut va fint resultat ändå
Helt fel?
Precis samma förfarande som proffsen som slipade vardagsrummet - kanterna först, helheten sen?

slacker skrev:
Fick iofs lite belöning då Bosch GSH 16-28'an dök upp idag från Lawson...
Manlig! Riktigt manlig!!!d^_^b

Idag har jag reglat lite runt skorstenen, fixat hålet i badrummet för fläkten och lagt en del golvspånskiva på övervåningen.
Golvbjälkarna är lite vridna och ojämna så skarvarna fick bli där det passade. :)

• DSCN1002.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.