4 827 741 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag skulle vinschen till båten göras iordning. Använde en plintborr eller jordborr kanske dom kallas, och gjorde ett hål i gräsmattan. Så djup som jag kunde vilket blev ca 60cm sen var det bara sten.
Slog ner ett aluminium rör 3tum och sen i med betong ikring det.
Imorgon ska jag göra iordning vinschen på ett annat rör som jag bara sänker ner i mitt fastgjutna rör. Hoppas det håller
Slog ner ett aluminium rör 3tum och sen i med betong ikring det.
Imorgon ska jag göra iordning vinschen på ett annat rör som jag bara sänker ner i mitt fastgjutna rör. Hoppas det håller
Växthuset är klart!!
Tyvärr kom regnet ungefär samtidigt, så ni får hålla ut tills imorgon. Då lovar jag att bjuda på bild.
Sen blev det lite sensommarsådd av gräs. Så jag tror att vi börjar bli klara i trädgården för i år.
Tyvärr kom regnet ungefär samtidigt, så ni får hålla ut tills imorgon. Då lovar jag att bjuda på bild.
Sen blev det lite sensommarsådd av gräs. Så jag tror att vi börjar bli klara i trädgården för i år.
Alu är ju inget man normalt använder inom just golvvärme, men det innebär ju inte att det är fel. Det temiska minnet förloras ju dock när man använder alu. Men just alu är ju mer likt prisol som stannar där man bockar den.fremax skrev:
Dock så känns det annorlunda för mig, men jag kanske är för mycket av en ackords-jagare nä'r det kommer till läggnings-tid :x
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterat en kran med rörelsedeckare
Ungarna älskar den
Stort tack till Krilleman_215 som gjorde detta möjligt
Mycket mycket generöst av dig
Edit
Grabbens första svar..
Jag måste tvätta händerna ha ha då blev pappa D09 glad
Kom o tänka på att den kommer att spara en hel del vatten med tanke på att den klipper direkt när man tar bort händerna
Redigerat:
Finns en time-out som stänger av efter 30 sek.Yrrol skrev:
Men det finns säkert situationer som man inte tänkt på ha ha
På jobbet hade vi en givare i anläggningen som gav utslag utan att det var något fel..
Fick mig ett bryt och bestämde mig för att inte gå därifrån föränn jag kunde se vad som inte stämde
Efter en stund kom en spindel ner på en lång tråd.. Och klättrade sedan upp igen ha ha
Och givaren gav utslag, precis som den ska
Jag har spikat upp de två sista plankorna till fasaden. Sedan har jag plockat undan så altanen går att använda om set blir lite bättre väder.
Nu blir det film, fortsätter med riktigt bra titlar, nu blir det: The Usual Suspects.
Någon som har tips på något till ikväll?
Nu blir det film, fortsätter med riktigt bra titlar, nu blir det: The Usual Suspects.
Någon som har tips på något till ikväll?
- Klippt gräs, lagat gräsklippare, fortsätt klippa gräs.
- Inhandlat en lednyckelhållare på Biltema, monterat denna samt hängt dit verktyg och märkt upp tavlan.
- Kört några omgångar rengöring i tvättmaskinen.
- Krokade på en bogseringslina mellan gräsklipparen och en enorm dörr som lutade mot gaveln och gjorde några ryck tills den långsamt tippade, var lite spännande ifall gräsklipparen skulle hinna åka tillräckligt. Var precis att jag slapp få monsterdörren på mig.
- Varit på Ikea men var galet mycket folk, som vanligt...
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Både jag och giftemålet överlevde gårdagens lönekonto-tömning på IKEA, bara det är ju värt minst ett nobelpris.
Dagen idag började med en rejäl överdos kaffe, och följdes av montering av två nya taklampor.
En mindre byrå monterades ihop.
Sedan satte jag upp 4 st tavlor och en gardinstång.
En malm-byrå av större modell monterades ihop.
Slutligen monterade jag ihop 4 st bokhyllor.
Puh! Kommer drömma mardrömmar om sexkantsnycklar och träplugg
Dagen idag började med en rejäl överdos kaffe, och följdes av montering av två nya taklampor.
En mindre byrå monterades ihop.
Sedan satte jag upp 4 st tavlor och en gardinstång.
En malm-byrå av större modell monterades ihop.
Slutligen monterade jag ihop 4 st bokhyllor.
Puh! Kommer drömma mardrömmar om sexkantsnycklar och träplugg