4 827 816 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
I veckan har jag och sambon fixat baksidan där det vart vildvuxet ogräs och en del grus. Nu blir det gräsmatta mot idtället. Även spolat av berget med högtrycket och fått fram naturliga färgen. Nyss sått gräs.
Före och efterbild:
Före och efterbild:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Jag har oljat min garageport för 5'e gången på en vecka. Om det är träet som är törstigt på olja, eller om det är jag som har för mycket fritid låter jag vara osagt 
Jag har:
- tvättat av hela södergaveln på huset + alla vindskivor... Nu blir det till att vänta tills det är tort så att jag kan skrapa, grundmåla vissa partier och sedan måla allt
- lokaliserat dagvattenbrunnen och rengjort den.
- Bytt ut två pannor på taket
- Testat dräningen runt huset
- tvättat av hela södergaveln på huset + alla vindskivor... Nu blir det till att vänta tills det är tort så att jag kan skrapa, grundmåla vissa partier och sedan måla allt
- lokaliserat dagvattenbrunnen och rengjort den.
- Bytt ut två pannor på taket
- Testat dräningen runt huset
Har haft besök av släkten idag så det har mest varit o städa och göra fint..
Passade dock på när de åkte att få upp översta plattformen till byggställningen..
Jäkla höjder.. Varför har jag inte ont av det på jobbet men hemma så blir man skakig ha ha
Beställt lite grejor för kommande projekt ( Arduino )
Måste ju ha lite roliga funktioner i huset med..
Men det tar nog sin tid.
Passade dock på när de åkte att få upp översta plattformen till byggställningen..
Jäkla höjder.. Varför har jag inte ont av det på jobbet men hemma så blir man skakig ha ha
Beställt lite grejor för kommande projekt ( Arduino )
Måste ju ha lite roliga funktioner i huset med..
Men det tar nog sin tid.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Målat klart boden med Falu grå! Äntligen men det ska på en runda till för att bli perfekt.
Sen var jag till föräldrarnas hus och fick lite jobb, ska byta lite fasad och snickerier samt fönster. Kan bli roligt då huset är från 1910!
Sen var jag till föräldrarnas hus och fick lite jobb, ska byta lite fasad och snickerier samt fönster. Kan bli roligt då huset är från 1910!
Igår plockade jag ner stuprören och målade dem. Idag monterades de, äntligen börjar alla små detaljer falla på plats i operation utrota det 70-talsbruna. Primade markavloppsrören som stuprören ansluter till också. Jäklar vad den luktade lösningsmedel, blev ju lätt snurrig och fick spränghuvudvärk efter typ 5 minuter trots att man var utomhus... 
Kopplade bort en gammal radiator i gamla tvättstugan, har golvvärme där nu. Radiatorn var kopplad till hetvattenslingan (självcirkulation) på kombipannan i rummet intill. Hade lite problem att få rören täta men lyckades till slut. Upptäckte dock att en ventil på radiatorslingan smådroppar, men det får det nog göra tills att panna från -68 ger upp...
Sedan tog jag nya tvättstugan i bruk, saknas kakel ovanför bänkskivan, handtag, lister och en ventil innan jag är helt klar.
Sedan tog jag nya tvättstugan i bruk, saknas kakel ovanför bänkskivan, handtag, lister och en ventil innan jag är helt klar.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Påbörjat etapp 2 av växtstöd. Ytterligare nio meter uppe, fattas de smala ribborna, men förhoppningsvis kan jag såga till dem i morgon. Den nya skruvdragaren var en mycket trevlig bekantskap 
Bytte knivbladen ffg på Lilla Guppen, de bladen hade verkligen gjort sitt
Skaffat router som ska bli accesspunkt på öv, men måste läsa in mig på konfiguration.
Bytte knivbladen ffg på Lilla Guppen, de bladen hade verkligen gjort sitt
Skaffat router som ska bli accesspunkt på öv, men måste läsa in mig på konfiguration.
Logga in
Skapa konto
Sådär, tog nog en 5 år bara...
Nu är balkongräcket klart, blev en tryckt 45x145, delvis pga katten som klättrar runt på räcket och förmodligen skulle pulverisera all färg på en målad överliggare.
En grej mindre på att göra listan!
Men vad har du poolen till när du har 10m extra till älven?FredrikR skrev:
Torsång?
Härlig balkong!
Hehe under de 8år vi bott här i Torsång/Tylla har vi aldrig badat i älven faktiskt, men man borde väl eg.fgo skrev:
Barnen är dock för små för det, och tanken är att det ska inhandlas en poolvärmare till nästa säsong.
Vi har heller aldrig riktigt kommit oss för att använda balkongen, men till nästa sommar får det bli ändring på det, nu när räcket är klart och målat!
Avslutat fasadbytet. Det återstår ett större trappsteg utanför dörren samt lite sättsteg på trappan. Sen ska plåtslagaren komma och klä in skärmtaket med plåt samt sätta en tröskelplåt men själva fasaden är nu färdig!
Verkar vara i grevens tid då regnet piskar fasaden just nu!
Verkar vara i grevens tid då regnet piskar fasaden just nu!
Logga in
Skapa konto