Mikael_L
Det där ser ut som typiskt hemmapul på en bondgård. :cool:

Alfredo skrev:
Det är för långt mellan klamren. ;)
Vänta bara, jag har ett jättelager JR-klammer!

Mikael_L skrev:
Det där ser ut som typiskt hemmapul på en bondgård. :cool:
Jo, jag vet, En decimeter EKLK 5G2.5 och så är man avslöjad som hempulare..

Påbörjade ommålningen av vardagsrummet i lördags. Har hunnit med två färglager i snedtaket och efter att bilden togs även renoveringsväv på väggen. Ett färglager till ikväll, plus färg på väven, sedan ommöblering i morgon, så att det går att fortsätta med nästa sektion. Har nämligen ingen möjlighet att tömma rummet.

527229_433894903312553_1818538824_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Haha, bästa på länge... jag fick ett hjärtligt skratt iaf! :)

Alfredo skrev:
På allmän begäran har jag idag monterat två st JR-klammer. :)

Screen Shot 2012-09-18 at 12.14.11 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Jag noterar att elektrikern har satt förskruvningar på kablarna som är för korta för att klamras...
Det är väl bra, för att säkerställa att inte kablarna lätt rycks loss.

Ja, du.. kort eller ej, en N1XV 5G6 formar man inte utan vidare, då buktar plasten i lådan istället. Tacka vet jag gjutjärn. Jag får väl lägga under lite så att det går att klamra.

Klippt häcken. Det finns häck på tre sidor av tomten. Förra ägaren tyckte int edet var kul att klippa häck och struntade därför i det. Nu tio år senare klipper jag ikapp ett helt decenium. Vi kan säga att det handlar om 90 meter häck gånger tre sidor = 270 meter.

Häcken var 3 meter bred och fyra meter hög. nu är den cirka 180 till 190 cm hög och cirka 60 cm bred (får se om den överlever). Vet ni hur mycket ris det blir av detta???? MYCKET!!!

Jag vet. Vi klippte ner drygt hundra meter gammal syrenhäck, ett par meter bred o fyra-fem meter hög, förra hösten! Den överlevde och mår bättre än nånsin iår.

Jag har tjärat en hängränna.

Jag småfixar det sista på gjutformen inför nästa veckas gjutning.

P
Funderat på om jag ska plana golvet i verkstan med finbetong eller flytspackel, funderar vidare. Skrivit inköpslistor och specat vad elektrikern ska få göra.

Analyserat vibrationerna från värmepumpen och ställt in spärrbanden så att inte kompressorn går med dessa frekvenser.

Elegant, Nibe!

Ska snart måla 2 fönstersmygar till.. Gillar inte penselmålade saker.. Det hör hemma i lite äldre hus än vårt :)
Men det blir skapligt slätt ändå faktiskt. Över förväntan..

Flyttat ett vitrinskåp med sprit i. babysteps but I'm getting there.
Igår flyttade jag soffan, mattan och bordet och tog sedan ett litet glas cognac ur nämnda skåp. Maken har fått skruva på locken på elkontakterna, nåt ska ju han göra också, när han nu inte kan måla tak.

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.