D09
Lagat paddan.. Japp, en rem som åkt av.. Blev så glad att jag paddade runt på tomten och tappade bort en bult till kåpan.. Men den ligger där någonstans :)

Fixat och kapat med vedvagnen men svetsen bråkade och tråden fastnade vid inmatningen hela tiden så jag gav upp..

Testade dock om det skulle funka även om det är punka på ett hjul, bamsespricka i dragstången och lyftarmen inte är på plats..

Som nytt ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Detta har varit en dag i dörrarnas tecken!

1) Nya slitbrickor på stalldörrens gångjärn, så hustrun kan stänga till säkert om hönsen.

2) Kattlucka monterad i bostadshusets ytterdörr, så vi slipper springa och öppna åt luddskallarna hela tiden.
Från insidan
[bild]
och utsidan
[bild]

Billigaste 99-kronorsluckan från zooplus.se:
[länk]

PS
Att dörren är så solkig på utsidan är för att katterna har stått där och krafsat med sina lortiga tassar för att signalera att de vill in :p
Fint! Men har du ingen bro?

Idag har huset inte fått någon omsorg alls tyvärr :( , i går trädgårds arbete och i dag service på bilen.

holmberg87 skrev:
Fint! Men har du ingen bro?
Det kommer snart en liten förstukvist:
6.png

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
klippts gräset, fräst en fönsterbräda, grundad den...

Å sen monterat smygar, å fönsterbräda

xdigger skrev:
[bild]
Hackat bort en sten i skorsten och konstaterat en kanal som inte leder nån vart, däremot bakom stenen där inne finns en eldningskanal som leder ner till tvättstugan. Nu inväntar jag rätt gubbe som kan berätta om jag får göra så som jag vill. :confused:

vad ska du göra?:)

ska du montera kamin?:)

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Gjort absolut ingenting med huset, förutom lagt en himla massa timmar på att leta verktyg och läsa verktygsrecentioner ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
berne88 skrev:
vad ska du göra?:)

ska du montera kamin?:)

Nää, men vedspis i köket! :)

Hat inte gjort ett smack ihelgen, varit på mcträff istället! :)

xdigger skrev:
Nää, men vedspis i köket! :)

Hat inte gjort ett smack ihelgen, varit på mcträff istället! :)
Gör en tråd... när du börjar med allt, antar att de är nogolunda samma sätt en kamin ska installeras i skorstenen, Jag kommer montera en ny "rökkanal" i befintlig kanal i skorsten, blir billigast så, vad jag har kunnat kolla:)

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jag kanske gör så! :) blir i befintlig kanal här med, ska göra håll stenen som man ser där inne i hålet, för där bakom finns en kanal!! :)

Gjort en sockel till garderoberna i sovrummet eftersom golvet inte var särdeles rakt...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Tillverkat överskåp att ha över garderoberna i sovrummet. Just nu är det fri sikt till en limträbalk där.

Jag har invigt Byggahus-tshirten och måste säga att den är riktigt bekväm! Så skön att jag bara måste ut och skotta lite matjord hehe!

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
xdigger skrev:
En biodlare sa en gång till mig att det bara finns ett sätt när dom är i skorstenen, dränk in en trasa i bensin och släpp ner i kanalen, dom dör direkt av ångorna, tydligen går det inte få ut drottningen ut skorsten på bra sätt, dom följer nämligen bara drottningen!!
Ja, där hade du rätt.
Anticimex-snubben kom inte åt boet, men har satt något vitt pulver vid ingången som de andra bina skall föra till drottningen så hon dör.
Om en vecka bör de vara utrotade.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
osiris skrev:
Gjort en sockel till garderoberna i sovrummet eftersom golvet inte var särdeles rakt...

[bild]
Vad har det varit i det vänstra hörnet? En kakelugn?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.