4 827 785 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lagat paddan.. Japp, en rem som åkt av.. Blev så glad att jag paddade runt på tomten och tappade bort en bult till kåpan.. Men den ligger där någonstans 
Fixat och kapat med vedvagnen men svetsen bråkade och tråden fastnade vid inmatningen hela tiden så jag gav upp..
Testade dock om det skulle funka även om det är punka på ett hjul, bamsespricka i dragstången och lyftarmen inte är på plats..
Som nytt
Fixat och kapat med vedvagnen men svetsen bråkade och tråden fastnade vid inmatningen hela tiden så jag gav upp..
Testade dock om det skulle funka även om det är punka på ett hjul, bamsespricka i dragstången och lyftarmen inte är på plats..
Som nytt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Fint! Men har du ingen bro?KnockOnWood skrev:Detta har varit en dag i dörrarnas tecken!
1) Nya slitbrickor på stalldörrens gångjärn, så hustrun kan stänga till säkert om hönsen.
2) Kattlucka monterad i bostadshusets ytterdörr, så vi slipper springa och öppna åt luddskallarna hela tiden.
Från insidan
[bild]
och utsidan
[bild]
Billigaste 99-kronorsluckan från zooplus.se:
[länk]
PS
Att dörren är så solkig på utsidan är för att katterna har stått där och krafsat med sina lortiga tassar för att signalera att de vill in![]()
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
xdigger skrev:
vad ska du göra?
ska du montera kamin?
Gör en tråd... när du börjar med allt, antar att de är nogolunda samma sätt en kamin ska installeras i skorstenen, Jag kommer montera en ny "rökkanal" i befintlig kanal i skorsten, blir billigast så, vad jag har kunnat kollaxdigger skrev:
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Jag har invigt Byggahus-tshirten och måste säga att den är riktigt bekväm! Så skön att jag bara måste ut och skotta lite matjord hehe!
Ja, där hade du rätt.xdigger skrev:
Anticimex-snubben kom inte åt boet, men har satt något vitt pulver vid ingången som de andra bina skall föra till drottningen så hon dör.
Om en vecka bör de vara utrotade.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg