Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. Y
    Medlem · Nivå 18
    Jag följde mina två paket via DHL via spårningstjänsten. På sisådär 2 dagar togs sig paketen ifrån USA och England...
    Sen fastnade dom i 2 arbetsdagar i Sverige...

Sen stod det att dom försökt leverera men att jag inte var hemma.

Konstigt. Dom hade inte förvarnat. Dom lämnade ingen lapp i brevlådan efteråt. Och! Jag var hemma den tid dom hävda att dom varit här.

Ringer en timme senare efter noteringen. Säger att om dom nu var hos mig så kan inte lastbilen vara långt borta och jag kan möta.... Får svar att paketen hunnit tillbaka 7 mil till Göteborg...

Frågar om jag vill boka ett nytt försök dagen därpå.
    - Nej tack. Åker dit och hämtar.

Möts av skadad kartong. När jag försöker kika in i hålet så stönar dom att "paketet har ju rest långt såatt..."
    "du får inte öppna kartongen innan du skrivit på!" jag skriver på, tar kartongen till bilen..
    Ser sen skada på godset inne i kartongen genom hålet. Återvänder till kontoret och dom
    säger bara att "nämen vi vet ju inte om det var skada där när vi lämna över"
    detta trots att jag inte ens öppnat kartongen!

Hänvisas till att be säljaren i England att göra retur.... Tur nog var det bara liten lackskada på mitt nya sågbord så det var mest nyfikenhet hur DHL skulle hantera det..

Är inte ett dugg förvånad att det haglar negativa kommentarer om DHL på nätet, många som råkat ut för "vi har försökt leverera men du var inte hemma" trots att folk tagit ledigt från jobbet och väntat hela dagen...

Men... Nu står min nya dewalt på ett nytt och stabilt dewaltbord iaf. :)

• Laddar…
  2. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Snickrat på min trappa mellan balkongen och altanen. Den blir nog färdig vilket år som helst.

Precis innan jag skulle gå in hittade jag också varför breddmåtten överst och nederst aldrig varit samma, nu är det åtgärdat. Tur det, för annars hade jag retat mig på detta så länge som vi bor här. :D

3. D09
    Medlem · Nivå 25
    Åkt till tippen och upptäckte att det var stängt..

Slickar mina sår med soffläge och en kaffe

Edit

Hängde en påse med bullar på grävis maskin imorses.

Redigerat 27 maj 2015 20:11
  4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Var det den ökända talmeterdecimetern som felade?

5. Roev08
    Husägare Nivå 4
    Jag har lagt råspontsluckor och pappat ena sidan på mitt garagetak...

6. F
    Medlem Nivå 1
    Murat ett skift med Leca som skall vara i botten på vårt nya varmförråd. 3,60x5,10 blir de. Precis lagom förråd!

7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Nope, här är det meterstocken som gäller. Det blir tillräckligt många fel ändå utan talmeter ;)

Det innersta vagnstycket satt 45 mm fel i överkant, tankevurpa då jag tänkte att jag skulle ha 45x45 ribb innanför på kjolen runt balkongen och lämnade plats för det. Det var ju bara det att det redan sitter en 45x145 regel vilka 45x45 skulle hamna under, inte på....

Idag var det snubblande nära att den blev klar, men givetvis hade jag fått med mig fel sorts trallskruv från bygghandeln när jag var och kompletteringshandlade i morse. Hoppas nu bara de tar det öppnade paketet i retur, såg ju inte detta förrän jag öppnat... :mad:

8. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 18
    DHL är varken bättre eller sämre än andra, tyvärr. Fraktbolag är ett släkte för sig.
    Däremot stod DHL för det mest kuriösa jag råkat ut för i sammanhanget, nämligen att de på eget bevåg ändrat adressen på paketet...:x jag frågade killen som svarade i telefon om han brukade byta namn på julklapparna också men fick inget svar...

• Laddar…
  9. jojjeblom
    Medlem Nivå 6
    Gjorde färdigt monteringen (reglera dom inomhus) av fönstermarkiserna.

10. palbin
    Medlem Nivå 10
    Jag har lagt till de två sektionerna ovanför understa vägg-
    stödet (dvs en 45 grader slanggrenanslutning och en 1 1/2
    vit plaströrbit med väggfäste) på avbildade "avloppsstapel"
    bakom tvättmaskinen :) ...

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    DSC00906.JPG

Redigerat 28 maj 2015 19:59
  11. D09
    Medlem · Nivå 25
    Nytt försök på tippen -yes! Öppet!

12. holmberg87
    Självbyggare · Nivå 14
    Har måttat ut för en vedbod! Är 12m2 för stort tro?

13. Fotografen
    Verktygstokig · Nivå 18
    Gillar täcklocket!

14. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Oj, vad avancerat det ser ut!

Vad är de trådarmerade genomskinliga slangarna till?

Fast golvet ser fint ut :)

15. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Det beror ju liiite på hur mycket ved du skall trava ;)