D09
Köpt en vinsch på co.

Upptäckte sedan att varken vajer eller krok ingick...

Får bli en garageinventarie tillsvidare.

Ramnemark skrev:
Idag har jag kollat in byggmax nya lokaler och köpt isolering inför tilläggsisoleringen i sommar. Har även bytt batteri på min bil :/
Har de några specialkampanjer nu vid öppningen av den nya shoppen?

Timrat hela dagen!
Igår så gjorde jag klart gången in till huset, haft den med stenmjöl ett bra tag nu så bron är repad, aj aj.
Men nu ligger det sten där iaf! Stenhård mark även när jag grävde hehe! Stenhård.
DSC_0377.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
trojlee och 3 till
  • Laddar…
Y
Sågat ner några träd i trädgården samt flyttat ris samt kvarliggande trädstammar sedan tidigare röjningar, till megastora rishögen.

Klippt gräset... Lagat gräsklipparen.... Shoppat lite grejer på biltema och filosoferat lite i att man kanske skulle köpt kläder eller inredning istället för bara massa verktyg...

Summerat ekonomin för april månad, chockad över att jag handlat för så mycket. Förtränger att den onda men fina Volvo V70 kostar många tusen i reservdelar varje månad...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Shoppat lite grejer på biltema och filosoferat lite i att man kanske skulle köpt kläder eller inredning istället för bara massa verktyg....
Är du FULLKOMLIGT från vettet????????? ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Har de några specialkampanjer nu vid öppningen av den nya shoppen?
Det var lite små kampanjer på deras hemsida tyckte jag. Men jag skulle bara ha isolering så det blev det :). Däremot så har deras utbud blivit nästan dubbelt så stort mot var det var innan :)

D09
Krattat ihop massa löv och skräp.

Tog fram min gamla cykel.. Skulle leka lite i vanlig ordning och lyckades göra bakfälgen skev.. Undviker vågen iaf =P

Dammat av lådbilen och gjort vägarna osäkra ;) men lillgrabben tyckte att motorn var för trött

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått garaget städat så man kommer fram där.
Blev även en resa till soptippen.

Förra veckans bubbelbad slutade olyckligt - justeringskruv och mutter sveptes med av badvattnet. Kvar blev proppen i ensamt majestät. Funderade på att skaffa reservdelar men inget hände. Tog en M6 skruv och slipade ner skruvskallen. Tog en dito mutter och rundslipade den, vips hade jag en fullt fungerande bottenventil. Firar mina förmågor med en whisky med tillhörande bad! Life's Good!

Konstaterat att det luktar avlopp i hela huset - förutom i badrummet. Det kommer ifrån en skrubb på övervåningen, och drar ner i huset för att luften trycks ut. Vad fanken gör man? Karln tror att det är en död mus nånstans men det luktar inte död mus och det har pågått lite från och till sen i januari, och nu har det varit outhärdligt. Vi trodde att det var en mus första gången, men nu vetefan. Hur gör man för att ta reda på vart det luktar? Vi har krälat runt nere i torpargrunden och det luktar ingenting där heller. Bara i skrubben på övervåningen, som är precis ovanför badrummet.

Vill ju helst inte börja riva väggar och greja för att få slut på eländet :confused:

Mikael_L
Kan vara bra att kolla upp.
Det är ev ett brustet avloppsrör.

Jag fasar för det jag också.

Borde man försöka filma rören för att se det lättast tro?

D09
Monterat en rullgardin i köket :)

Den har bara legat i sin förpackning 1-2 år :)

Påbörjat murbygget fas2 :)
Tror ju på murphys lag så det var ingen ide att mäta ihjäl sig utan bara o göra ;)
Ska bli kul o se hur det slutar =P

image.jpg
Skapa konto

Har världens bästa granne :)

Haft fel gränslinje, fyllt ut och kapat träd på fel sida gränsen.
Träffade han idag och disskuterade och han var väldigt förlåtande utan några krav alls. För hans del kunde jag låta det vara.

Ska dra tillbaka massorna nästa helg och sedan fundera ut någon bra kompensation för mitt misstag :)

bittle skrev:
Borde man försöka filma rören för att se det lättast tro?
Det är inte så enkelt att det är en avloppsluftare som gått bananas.
Vissa slutar ju inomhus, och har en vacuumventil som skall förhindra att luften och lukten går fel väg.
Ventilens membran blir trött efter några år...

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.