De flesta köper väll hem kolsyrat mineralvatten? Eller? Vanligt mineralvatten känns lite överdrivet.

D09
Inhandlat magnetisk griffelfärg :)

Se om man hinner med och måla i veckan

Anna_H skrev:
Många blanketter blir det.... eventuellt behöver du tillstånd för vattenverksamhet också...
Indeed många blanketter. Vattenverksamhet har jag fyllt i och det låter mycket rimligt och bra.
Men blanketten för strandskyddsdispens verkar bara väldigt fel för mitt ändamål:)

Magnetisk griffelfärg är perfekt att ha. Fast vi fick måla 400% mer än vad som stod på burken för att få magneterna att fästa :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har frugan o jag roat oss med att riva ur det gamla golvet i datarummet och sedan lagt ett nytt.:)
Nu ska det spacklas lite och tapetseras om.
Med lite tur kan det bli lite nya förvaringsmöbler nästa helg.:p

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ramnemark skrev:
Magnetisk griffelfärg är perfekt att ha. Fast vi fick måla 400% mer än vad som stod på burken för att få magneterna att fästa :)
[bild]
Snyggt :)

Har gjort 2 lager nu men man får ha stark magnet ;)

Sen visade det sig att det endast var svart magnetfärg.. Missvisande skylt med griffelfärgen brevid :/

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Crebel
  • Laddar…
Städat lite i garaget. Kapade upp överblivet virke från takomläggningen till ved.

D09 skrev:
Snyggt :)

Sen visade det sig att det endast var svart magnetfärg.. Missvisande skylt med griffelfärgen
Köpte du på C O?
Det stod att magnetfärgen skulle strykas 3ggr och jag tror vi körde 12. Blev 2-3 burkar extra men nu sitter det.
I framtiden gäller det att få de blivande barnen att förstå att det här är den ENDA väggen ni får rita på ;)

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
D09
Stämmer :)

Blev ett impulsköp på CO :)

Ha ha tvekar om lillgrabben ska få målat i sitt rum
=P

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Börjat lägga ca 90m2 ekparkett på våning ett. Plast och lumppapp avbockat. ...hann göra provmontage med några bitar för att känna på kvaliten på golvbitarna innan jag gav mig själv höger vänster om för kvällen.

Dragit om TV-antennkabel och dragit fram cat6 till TVn.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hunor Thurman skrev:
Idag var jag flitig, dammsög katthemmet! 😜
Bild!!!

Sänkte in parketten under stenhällen till braskaminen vilket ser bättre ut än att jag skulle försöka mig på en historia med lister i hällens framkant. När man lägger samma golv i flera rum är det lättast att få golvet rakt på det sätt man vill om man tar fram en referenslinje med laser eller snörslå och går åt båda hållen från den, men tydligen svårast vad gäller att få bitarna att inte hoppa isär. Stöttor mellan vägg och referensrad 1 fick bort det irritationsmomentet, därefter gick det smidigt.

Att glömma tiden och jobba på med knackandet inpå småtimmarna uppskattades högt av den bättre hälften som försökte få lite sömn *tips*

Redigerat:
Kör med filtrerat vatten, typ kolfilter som är inkopplat med slang på kranen. Det blir väldigt neutralt och gott vatten!
Efter att man vant sig känns vanligt kranvatten inte gott...
Kolsyrat är inte bra för tänderna t ex.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.