4 827 711 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Idag har frugan o jag roat oss med att riva ur det gamla golvet i datarummet och sedan lagt ett nytt.
Nu ska det spacklas lite och tapetseras om.
Med lite tur kan det bli lite nya förvaringsmöbler nästa helg.
Nu ska det spacklas lite och tapetseras om.
Med lite tur kan det bli lite nya förvaringsmöbler nästa helg.
Köpte du på C O?D09 skrev:
Det stod att magnetfärgen skulle strykas 3ggr och jag tror vi körde 12. Blev 2-3 burkar extra men nu sitter det.
I framtiden gäller det att få de blivande barnen att förstå att det här är den ENDA väggen ni får rita på
Börjat lägga ca 90m2 ekparkett på våning ett. Plast och lumppapp avbockat. ...hann göra provmontage med några bitar för att känna på kvaliten på golvbitarna innan jag gav mig själv höger vänster om för kvällen.
Idag var jag flitig, dammsög katthemmet! 😜
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Sänkte in parketten under stenhällen till braskaminen vilket ser bättre ut än att jag skulle försöka mig på en historia med lister i hällens framkant. När man lägger samma golv i flera rum är det lättast att få golvet rakt på det sätt man vill om man tar fram en referenslinje med laser eller snörslå och går åt båda hållen från den, men tydligen svårast vad gäller att få bitarna att inte hoppa isär. Stöttor mellan vägg och referensrad 1 fick bort det irritationsmomentet, därefter gick det smidigt.
Att glömma tiden och jobba på med knackandet inpå småtimmarna uppskattades högt av den bättre hälften som försökte få lite sömn *tips*
Att glömma tiden och jobba på med knackandet inpå småtimmarna uppskattades högt av den bättre hälften som försökte få lite sömn *tips*
Redigerat:
Kör med filtrerat vatten, typ kolfilter som är inkopplat med slang på kranen. Det blir väldigt neutralt och gott vatten!
Efter att man vant sig känns vanligt kranvatten inte gott...
Kolsyrat är inte bra för tänderna t ex.
Efter att man vant sig känns vanligt kranvatten inte gott...
Kolsyrat är inte bra för tänderna t ex.