4 827 484 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Man kanske ska släpa ut alla kartonger och annat bråte man fyllt bastun med...
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Monterat ett vägguttag.
Snarare ..det stannar i husetD09 skrev:
Vi fick bort en hel del när rörisen va på besök, men nu i efterhand så verkar det ju som om det bara var halva stoppklumpen vi fått iväg (tog ju bara EN vecka att stocka igen helt igen..)
De kommer imorgon och gör nytt försök.. men det är en föga tröst idag!
Man är väl aldrig så skitnödig som när man inte får skita typ haha (ursäkta språket)..
Ha en trevlig kväller,
Sandra
PS - Hoppas det var foten du oroade dig över och inte brunnen
Ha ha tänkte faktiskt mer på tankenSnigla skrev:Snarare ..det stannar i husetvi har en rensbrunn precis utanför husväggen till avloppet.. och den var full ända upp när jag pallrade mig ut för att titta (efter att toaletten höll på att svämma över när jag spolade!).. så "felet" ligger ju mellan den där rensbrunnen och trekammarbrunnen (hade det varit stopp inne i huset, så att säga, så hade ju vattnet i rensbrunnen runnit iväg..).
Vi fick bort en hel del när rörisen va på besök, men nu i efterhand så verkar det ju som om det bara var halva stoppklumpen vi fått iväg (tog ju bara EN vecka att stocka igen helt igen..)
De kommer imorgon och gör nytt försök.. men det är en föga tröst idag!
Man är väl aldrig så skitnödig som när man inte får skita typ haha (ursäkta språket)..
Ha en trevlig kväller,
Sandra
PS - Hoppas det var foten du oroade dig över och inte brunnenFoten är ok........
Har själv en trasig tank hemma just nu och det är ingen liten skitsak
Ska börja gräva fram den i veckan nu.
Tur att det gick bra med foten..
Finns det något värre än att vara skitnödig och hoppa på kryckor 😇
Ni har inte provat med högtryck / avloppsrensare? Dvs sån slang man matar ner och spolar med?
Finns väl på jula tror jag.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Fixat en liten stensättning i två nivåer, fyllt med skräpjord som grävaren lämnade efter sig, toppat med trädgårdsjord. Satt lite växter och sått lite frön.
Planterat en vinbärsbuske och delat av en liten bit av en hallonbuske och satt den nya.
Fixat till en stor grop som blev resultat när grävaren hjälpte till att ta bort en stor sten i markytan, i höstas.
sått lite gräsfrön där.
Glatts över att de 20 bokhäckplantorna vi satt i höstas inte har dött. Vi har misströstat länge, men igår så fullkomligt exploderade några av plantorna med löv, idag har några till kommit efter.
Tokhäftigt, ena dagen bara hårda torra skott som verkar ha fryst ihjäl eller något, och dagen efter fullt med blad i nästan 50-örings storlek. :wow:
Vattnat allt möjligt nysått som vi därför vårdar ömt just nu, allt ifrån 200kvm gräsmatta, till fådda, stulna och köpta buskar till ett par prydnadsträd från plantagens höstrea ifjol.
Allt lever, skönt.
Och slutligen, jag har tagit reda på hur en Fix spanjolett ser ut på insidan.
(jag erkänner, det var redovisning för både igår och idag...)
edit: en bild. Men jag borde ju tagit en under dagtid, ser ju både dåligt ut och lite lustigt såhär i mörkret med blixtljus.
Planterat en vinbärsbuske och delat av en liten bit av en hallonbuske och satt den nya.
Fixat till en stor grop som blev resultat när grävaren hjälpte till att ta bort en stor sten i markytan, i höstas.
sått lite gräsfrön där.
Glatts över att de 20 bokhäckplantorna vi satt i höstas inte har dött. Vi har misströstat länge, men igår så fullkomligt exploderade några av plantorna med löv, idag har några till kommit efter.
Tokhäftigt, ena dagen bara hårda torra skott som verkar ha fryst ihjäl eller något, och dagen efter fullt med blad i nästan 50-örings storlek. :wow:
Vattnat allt möjligt nysått som vi därför vårdar ömt just nu, allt ifrån 200kvm gräsmatta, till fådda, stulna och köpta buskar till ett par prydnadsträd från plantagens höstrea ifjol.
Allt lever, skönt.
Och slutligen, jag har tagit reda på hur en Fix spanjolett ser ut på insidan.
(jag erkänner, det var redovisning för både igår och idag...)
edit: en bild. Men jag borde ju tagit en under dagtid, ser ju både dåligt ut och lite lustigt såhär i mörkret med blixtljus.
Redigerat:
Ta dit en riktig spolbil och be dem ta med kamera. Dels ger det helt andra möjligheter att spola bort stoppet, dels får du svart på vitt vad problemet är samt ganska exakt _var_ det är. Spolningen kan du till och med göra ROT-avdrag för.Snigla skrev:
Spraymålat ett gammalt ventilationsspjäll i gulnad plast. Matchade inte riktigt de vita väggarna på källartoan. Resten av kvällen blev det bygge av en plyfalåda till spånsugsutrymmet i den mån det gick att stå upp. Blåsor under trampdynorna är något nytt, så går det när man inte riktigt haft tillräckligt mycket löptid med nya skor innan längre distanser 
Jag fick en påse vitt cementpulver och en påse svart ... :x
(hade alltså inte specat något, visste inte ens att det fanns i olika färger)
Jag tyckte av någon outgrundlig anledning att den vita var lite trevligare att arbeta med. Ja det hade inget med konsistens, klistrighet, öppentid eller annan "riktig egenskap" att göra utan bara det faktum att den var vit.
(hade alltså inte specat något, visste inte ens att det fanns i olika färger)
Jag tyckte av någon outgrundlig anledning att den vita var lite trevligare att arbeta med. Ja det hade inget med konsistens, klistrighet, öppentid eller annan "riktig egenskap" att göra utan bara det faktum att den var vit.