4 827 280 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tyvärr slår det väl sig och blir krokigt om man inte gör på "det krångliga sättet"...antar jag.
Snyggt jobb med trappan Vextrec. Klarar jag att bygga min trappa själv kanske?
EDIT: Nej det gör jag inte, det saknas både kunskap och maskiner för det.
Snyggt jobb med trappan Vextrec. Klarar jag att bygga min trappa själv kanske?
EDIT: Nej det gör jag inte, det saknas både kunskap och maskiner för det.
Redigerat:
KOW: Ingen dum idé, kan man ju själv åka ner och visa hur man gör. ;P
Vectrex: Riktigt snyggt, klart ditt räcke tar längre tid, jag använde inget hyvlat. Så det var bara att smälla upp det.
MathiasS: Det har jag inte riktigt tänkt på. Det får tiden utvisa.
sblixten: Hade han trillat ner hade man inte förlåtit sig, bara för att man inte fixat räcket.
Vectrex: Riktigt snyggt, klart ditt räcke tar längre tid, jag använde inget hyvlat. Så det var bara att smälla upp det.
MathiasS: Det har jag inte riktigt tänkt på. Det får tiden utvisa.
sblixten: Hade han trillat ner hade man inte förlåtit sig, bara för att man inte fixat räcket.
Själva plåtsargen som sitter runtom utanför gummiduken rostade sönder, den höll i 6 år. Fabrikatet var Primastar.SBH skrev:
Rostskadan blev så pass allvarlig att poolduken buktade ut igenom rosthålet och riskerade att punkteras.
Kollar reklamen att det ska vara galvaniserad plåt, jo tjenare
Har en granne som installerade en likadan pool samma år och även han har rostproblem och kommer antagligen få riva/byta ut nästa år.
jaha, surt. det var tänkt en liknande dessa http://www.badtunnan.se/badtunna-av-plast.htmjojjeblom skrev:Själva plåtsargen som sitter runtom utanför gummiduken rostade sönder, den höll i 6 år. Fabrikatet var Primastar.
Rostskadan blev så pass allvarlig att poolduken buktade ut igenom rosthålet och riskerade att punkteras.
Kollar reklamen att det ska vara galvaniserad plåt, jo tjenare
Har en granne som installerade en likadan pool samma år och även han har rostproblem och kommer antagligen få riva/byta ut nästa år.
Jo, det gör du. Jag byggde min raka trappa själv utan några maskiner alls förutom kap/ger.MathiasS skrev:
Måttbeställde delarna på två olika snickerier monterade. Trappräcke saknas fortfarande förstås..
Tack för förtroendet...!mycke_nu skrev:
Montera beställda delar fixar jag, det tvivlar jag inte på. Men har man väl beställt trappan så är monteringen en pytteliten del av totalkostnaden så då kan man lika gärna gå helt ansvarslös ur trappaffären.
Att fälla ett träd och sedan bygga en L-trappa med finish och passform, det är inte ett bra första projekt. Borde börja med något enklare snickeriarbete, en skärbräda eller nått.....
Att förvandla en pinne till ett grillspett kanske kan vara en start?MathiasS skrev:Tack för förtroendet...!![]()
Montera beställda delar fixar jag, det tvivlar jag inte på. Men har man väl beställt trappan så är monteringen en pytteliten del av totalkostnaden så då kan man lika gärna gå helt ansvarslös ur trappaffären.
Att fälla ett träd och sedan bygga en L-trappa med finish och passform, det är inte ett bra första projekt. Borde börja med något enklare snickeriarbete, en skärbräda eller nått.....
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
När jag var liten skolgrabb tror jag man gjorde ett bollträ.
Och i syslöjden sydde man ett slöjdförkläde.
Vi var många som fållade fast det i brallorna
Och i syslöjden sydde man ett slöjdförkläde.
Vi var många som fållade fast det i brallorna
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Utvecklingen går framåt KoW, själv byggde jag en båt i slöjden, en 4m sportbåt (vars sportighet iof blev en smula lidande på grund av lite för mycket material - hellre stabilt än lätt var nog vad jag jobbade efter...)
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ja, men det var väl inte första året?ullberg skrev:
Hur många hk hade utombordaren?
Själv byggde jag så småningom en trebent pall och en ukelele och fick premium i slöjd