Tyvärr slår det väl sig och blir krokigt om man inte gör på "det krångliga sättet"...antar jag.

Snyggt jobb med trappan Vextrec. Klarar jag att bygga min trappa själv kanske?

EDIT: Nej det gör jag inte, det saknas både kunskap och maskiner för det.

Redigerat:
Om det slår sig får du ta isär och hyvla, men jag tycker absolut du prioriterat rätt.
Hade inte varit skoj om den lille trillat ner under byggtiden.

Dragit nätverkskabel från ena sida huset på bottenplan till andra sidan på ovanvåningen.hus från 30-talet med rejält utrymme i mellanbjälklagret,som tur är.

KOW: Ingen dum idé, kan man ju själv åka ner och visa hur man gör. ;P
Vectrex: Riktigt snyggt, klart ditt räcke tar längre tid, jag använde inget hyvlat. Så det var bara att smälla upp det.
MathiasS: Det har jag inte riktigt tänkt på. Det får tiden utvisa. :D
sblixten: Hade han trillat ner hade man inte förlåtit sig, bara för att man inte fixat räcket.

altan4.jpg

Återställt efter poolen vi hade nedsänkt i altanen och lagt ett trallgolv ist, så nu fick vi 50 kvadrat altan till att vräka ut oss på:)

Provsolat benen på den nästan färdigbyggda trappan!

ImageUploadedByByggahus.se1400272361.620200.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09
  • Laddar…
S
jojjeblom skrev:
[bild]

Återställt efter poolen vi hade nedsänkt i altanen och lagt ett trallgolv ist, så nu fick vi 50 kvadrat altan till att vräka ut oss på:)
vart den oanvänd eller varför togs den bort? ursäkta en nyfiken fråga, har polare som funderar på ha en pool nedsänkt

SBH skrev:
vart den oanvänd eller varför togs den bort? ursäkta en nyfiken fråga, har polare som funderar på ha en pool nedsänkt
Själva plåtsargen som sitter runtom utanför gummiduken rostade sönder, den höll i 6 år. Fabrikatet var Primastar.
Rostskadan blev så pass allvarlig att poolduken buktade ut igenom rosthålet och riskerade att punkteras.
Kollar reklamen att det ska vara galvaniserad plåt, jo tjenare:(

Har en granne som installerade en likadan pool samma år och även han har rostproblem och kommer antagligen få riva/byta ut nästa år.

S
jojjeblom skrev:
Själva plåtsargen som sitter runtom utanför gummiduken rostade sönder, den höll i 6 år. Fabrikatet var Primastar.
Rostskadan blev så pass allvarlig att poolduken buktade ut igenom rosthålet och riskerade att punkteras.
Kollar reklamen att det ska vara galvaniserad plåt, jo tjenare:(

Har en granne som installerade en likadan pool samma år och även han har rostproblem och kommer antagligen få riva/byta ut nästa år.
jaha, surt. det var tänkt en liknande dessa http://www.badtunnan.se/badtunna-av-plast.htm

MathiasS skrev:
Tyvärr slår det väl sig och blir krokigt om man inte gör på "det krångliga sättet"...antar jag.

Snyggt jobb med trappan Vextrec. Klarar jag att bygga min trappa själv kanske?

EDIT: Nej det gör jag inte, det saknas både kunskap och maskiner för det.
Jo, det gör du. Jag byggde min raka trappa själv utan några maskiner alls förutom kap/ger.

Måttbeställde delarna på två olika snickerier monterade. Trappräcke saknas fortfarande förstås..

mycke_nu skrev:
Jo, det gör du. Jag byggde min raka trappa själv utan några maskiner alls förutom kap/ger.

Måttbeställde delarna på två olika snickerier monterade. Trappräcke saknas fortfarande förstås..
Tack för förtroendet...! :)

Montera beställda delar fixar jag, det tvivlar jag inte på. Men har man väl beställt trappan så är monteringen en pytteliten del av totalkostnaden så då kan man lika gärna gå helt ansvarslös ur trappaffären.

Att fälla ett träd och sedan bygga en L-trappa med finish och passform, det är inte ett bra första projekt. Borde börja med något enklare snickeriarbete, en skärbräda eller nått.....

MathiasS skrev:
Tack för förtroendet...! :)

Montera beställda delar fixar jag, det tvivlar jag inte på. Men har man väl beställt trappan så är monteringen en pytteliten del av totalkostnaden så då kan man lika gärna gå helt ansvarslös ur trappaffären.

Att fälla ett träd och sedan bygga en L-trappa med finish och passform, det är inte ett bra första projekt. Borde börja med något enklare snickeriarbete, en skärbräda eller nått.....
Att förvandla en pinne till ett grillspett kanske kan vara en start? :P

När jag var liten skolgrabb tror jag man gjorde ett bollträ.

Och i syslöjden sydde man ett slöjdförkläde.
Vi var många som fållade fast det i brallorna :p

ullberg
Utvecklingen går framåt KoW, själv byggde jag en båt i slöjden, en 4m sportbåt (vars sportighet iof blev en smula lidande på grund av lite för mycket material - hellre stabilt än lätt var nog vad jag jobbade efter...)

ullberg skrev:
Utvecklingen går framåt KoW, själv byggde jag en båt i slöjden, en 4m sportbåt (vars sportighet iof blev en smula lidande på grund av lite för mycket material - hellre stabilt än lätt var nog vad jag jobbade efter...)
Ja, men det var väl inte första året?
Hur många hk hade utombordaren?

Själv byggde jag så småningom en trebent pall och en ukelele och fick premium i slöjd :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.