4 827 278 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vilken katastrofal dag igår.
Jag fick bara två koppar kaffe under hela dagen.
Och inte berodde det ens på att jag jobbade något med huset. Tja, jag köpte en liten maskin och lite sågblad, som kanske kommer användas på huset ... - räknas det?
Jag fick bara två koppar kaffe under hela dagen.
Och inte berodde det ens på att jag jobbade något med huset. Tja, jag köpte en liten maskin och lite sågblad, som kanske kommer användas på huset ... - räknas det?
Spolade en brunn på garageuppfarten igår med sån där rensslang till högtryckstvätten. Blev lite fundersam när det började bubbla upp vatten vid postlådan. Får nog gräva upp och byta lite sönderfrusna rör skulle jag tro...
Allt som på vilket sätt som helst kan få någon positiv effekt på huset räknas, som t.ex. när jag köpte radiostyrda bilar åt bojsen häromdagen, vips fick jag 30 min mer om dagen att lägga på husetMikael_L skrev:
Det där är nog en missräkning. Snart krävs det underhåll/reparationer och vem kommer de fråga om hjälp dåthomasx skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Jag har i så fall en till salu, pure ten alpha, tror alla delar är bytta minst en gång på den! priset är högst förhandlingsbart, bud från 0kr accepteras (tja, jag kan nog vara flexibel även där)
Jag tror den största tidstjuven är själva körningen... ...ja inte av RC bilen då utan fram och tillbaka till Roffes/Wentzells för att köpa delar (det är illa när man måste alternera mellan Wentzells och Roffes för att de inte ska fatta hur många reservdelar man köper)...
Jag tror den största tidstjuven är själva körningen... ...ja inte av RC bilen då utan fram och tillbaka till Roffes/Wentzells för att köpa delar (det är illa när man måste alternera mellan Wentzells och Roffes för att de inte ska fatta hur många reservdelar man köper)...
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ni skall köra på slät asfalt bara, dvs på gator!
Ni har väl läst tråden om fyrhjulingar?
Där står mycket om hur det kan gå när man ger sig ut i terrängen.
Ni har väl läst tråden om fyrhjulingar?
Där står mycket om hur det kan gå när man ger sig ut i terrängen.
Ni tror väl ändå inte att jag köpte varsin rc-bil till bojsen utan att tänka på mig själv? Självklart står det tre likadan ute i garaget
Jag har räknat med 15 minuter reparation efter varje körning. Så 30 minuter/dag är nettovinsten
Shopping sker mest på nätet, och åker jag in till stan är det ju ändå lite avkoppling som man måste ha ibland 
Här sker körning på asfalt, gräs, grus, sand och skog, samt vattenpölar och lera. Det går inte att välja bort nåt, har jag märkt, jag har försökt. Vattenpölar kommer nog att bli mer sparsamt framöver dock efter att bilen tvärdog när Didrik totaldränkte den igår
Här sker körning på asfalt, gräs, grus, sand och skog, samt vattenpölar och lera. Det går inte att välja bort nåt, har jag märkt, jag har försökt. Vattenpölar kommer nog att bli mer sparsamt framöver dock efter att bilen tvärdog när Didrik totaldränkte den igår
Jaha, ja till det priset kan det ju vara klart intressantullberg skrev:Jag har i så fall en till salu, pure ten alpha, tror alla delar är bytta minst en gång på den! priset är högst förhandlingsbart, bud från 0kr accepteras (tja, jag kan nog vara flexibel även där)
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Kan inte vänta till grabben är tillräckligt gammal för RC . Sneglat på HPI monster trucks i skala 1:5 länge nu
http://www.hab.se/hpi-maverick-blackout-mtpetrol-rtr-15-monster-truck-p-13328-c-190.aspx
http://www.hab.se/hpi-maverick-blackout-mtpetrol-rtr-15-monster-truck-p-13328-c-190.aspx
Min son har precis upptäckt att han kan krypa uppför trappan, så det fick bli inköp av 45x45 regel och 45x95 regel hade jag liggandes och några timmar senare var trappräcket färdigt. Så nu får frugan ta över färgsättningen, blir nog att betsa hela räcket i samma färg som balken över räcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Det ser rejält ut! Robust 
Men snart blir den lille så stor så han kan åka på överliggaren.
Kanske du skall madrassera stolpen, som man gör med träd i pulkabackarna
Men snart blir den lille så stor så han kan åka på överliggaren.
Kanske du skall madrassera stolpen, som man gör med träd i pulkabackarna
Hmm, mitt egna trappräcke la jag nog ner iaf 40h på totalt (om det räcker). Vändlimmade planhyvlat virke och klöv ner till räckesstolpar. Limmade och fräste planhyvlad ek som handledare. Ditt är ju lite mer "rough", men snyggt det också!Joppa83 skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto