M
SBH skrev:
slipa fasaden? varför om jag får fråga?
För att färgen var så dålig att den inte gick att skrapa eller tvätta rent. Den var både sprucken, krackelerad, kladdig och angripen av svarta prickar och smuts... :mad:

Klart jag tänkt tanken kring tryckt virke... jag har valt att i alla mina planteringslådor häftat byggplast på insidan och på så sätt kört hängslen och livrem. Då slipper man oroa sig men min riktigs åsikt är att så länge inte bevattningen går genom virket till plantorna borde det vara väldigt lite "förgiftat" vatten som sedan kan upptas.

Som far alltid sa; "om det regnar imorgon kommer det uppifrån"

Akahigi
MathiasS skrev:
BÖR man odla saker man ska äta i lådor av tryckt virke nuförtiden eller är det ajabaja?

Edit: så att även krister förstår vad jag menar.
Nej, jag tror inte det... Bättre att inte :)

Y
Efter 5-6 (?) år utan fungerande badrum, så har jag nu tagit min första dusch här hemma.

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
Efter 5-6 (?) år utan fungerande badrum, så har jag nu tagit min första dusch här hemma.
Visst känns det udda ? ;)

Men du vänjer dig snart he he

Jag har då stått på knä i 8 timmar idag - Så det så!

IMG_0940.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Snoftsigt!
Jag har monterat tre doslock, klippt gräsmattan.

Jag har målat badrumstaket. Satt i spottarna och testat dem.
Jag har även fått dit sista biten avloppsrör för avluftningen. Har också insett hur mycket jag gillar lin och pasta när jag skruvat ihop delar till golvvärmeshunten. Det vill gärna bli bra och jag gillar hantverket med linet och pastan.

S
Micke64 skrev:
För att färgen var så dålig att den inte gick att skrapa eller tvätta rent. Den var både sprucken, krackelerad, kladdig och angripen av svarta prickar och smuts... :mad:
stålborste då?

Jobbat med gräsmatta version 2.0 (eller är det 2.5?), dvs. schaktat av 150 kvm med styv lerjord och schaktat ur för kommande marksten. En 12 timmarsdag i grävmaskinen....

Klippt gräset och rensat en massa ogräs är väl det som är husrelaterat. Sedan fick bilen en tvätt och även vinterdäcken blev rena. De har legat och gottat till sig sedan jag bytte i slutet på mars 😃 Nu är det bara längdskidorna som borde göras rent efter Vasaloppet också 😃

M
SBH skrev:
stålborste då?
Nä, det gick inte heller.

slacker skrev:
Jag har då stått på knä i 8 timmar idag - Så det så!

[bild]
Riktigt snyggt! Vad är det för sten?

M
SBH skrev:
stålborste då?
Nä, det gick inte heller. Flagorna lossnar men krackeleringen blir ju kvar som dalar, ungefär som när lerig mark torkar i solen.
1399241682164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en bra dag. En rullebör mög till tippen, städat ur spånsugsutrymmet samt måttat lite för kommande cyklonen. Dimensionerat virke till och skruvat ihop och monterat ramen till en kombinerad hylla och virkesförvaring i pannrummet.

stolhylla1.jpg

En liten bild på det än inte så fyllda skivstället i pannrummet. Börjar bli lite fason där inne nu.

skivstall.jpg

Fick monterat nätverksuttag i källaren, ett för 1wire-loggning av elmätaren till värmesystemet samt ett till laserskrivaren

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.