4 827 827 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Klart jag tänkt tanken kring tryckt virke... jag har valt att i alla mina planteringslådor häftat byggplast på insidan och på så sätt kört hängslen och livrem. Då slipper man oroa sig men min riktigs åsikt är att så länge inte bevattningen går genom virket till plantorna borde det vara väldigt lite "förgiftat" vatten som sedan kan upptas.
Som far alltid sa; "om det regnar imorgon kommer det uppifrån"
Som far alltid sa; "om det regnar imorgon kommer det uppifrån"
Snoftsigt!
Jag har monterat tre doslock, klippt gräsmattan.
Jag har monterat tre doslock, klippt gräsmattan.
Jag har målat badrumstaket. Satt i spottarna och testat dem.
Jag har även fått dit sista biten avloppsrör för avluftningen. Har också insett hur mycket jag gillar lin och pasta när jag skruvat ihop delar till golvvärmeshunten. Det vill gärna bli bra och jag gillar hantverket med linet och pastan.
Jag har även fått dit sista biten avloppsrör för avluftningen. Har också insett hur mycket jag gillar lin och pasta när jag skruvat ihop delar till golvvärmeshunten. Det vill gärna bli bra och jag gillar hantverket med linet och pastan.
Jobbat med gräsmatta version 2.0 (eller är det 2.5?), dvs. schaktat av 150 kvm med styv lerjord och schaktat ur för kommande marksten. En 12 timmarsdag i grävmaskinen....
Klippt gräset och rensat en massa ogräs är väl det som är husrelaterat. Sedan fick bilen en tvätt och även vinterdäcken blev rena. De har legat och gottat till sig sedan jag bytte i slutet på mars 😃 Nu är det bara längdskidorna som borde göras rent efter Vasaloppet också 😃
Blev en bra dag. En rullebör mög till tippen, städat ur spånsugsutrymmet samt måttat lite för kommande cyklonen. Dimensionerat virke till och skruvat ihop och monterat ramen till en kombinerad hylla och virkesförvaring i pannrummet.

En liten bild på det än inte så fyllda skivstället i pannrummet. Börjar bli lite fason där inne nu.

Fick monterat nätverksuttag i källaren, ett för 1wire-loggning av elmätaren till värmesystemet samt ett till laserskrivaren

En liten bild på det än inte så fyllda skivstället i pannrummet. Börjar bli lite fason där inne nu.

Fick monterat nätverksuttag i källaren, ett för 1wire-loggning av elmätaren till värmesystemet samt ett till laserskrivaren