Fortsatt rivningen av tak, väggar och golv i badrummet på andra våningen. Bakom kaklet som är satt på gipsskivor är det puts på vassmatta, två lager plank och sedan ett hålrum fyllt med en blandning av putsrester, stenar och torv. Sen kommer ett lager papp och sen ett lager plank till innan plåten på utsidan av kupan. Taket består av två lager gips på ett putslager innan ett lager plank. Ovanpå det är det antingen luft eller torv upp till råsponten. Det blir mycket att bära ut. Planen är att isolera med träullsskivor och sen bygga väggar med OSB/plywood och våtrumsskivor innan det blir en kombination av puts och kakel på väggarna igen.

Mikael_L skrev:
Hehe, någon hade korta rörstumpar och många skarvar över ... :D
Ja. Undrar hur de tänkte?

-RB- skrev:
Ja. Undrar hur de tänkte?
Det var väl det som saknades :-)

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Inget alls, drog till Gustavsviksbadet i Örebro och lekte med brorsan!
Har de kvar vågmaskinen?

Nyfniken skrev:
Har de kvar vågmaskinen?
Jajemen. Och vildforsen och de tre rutschkanorna.
Gustavsvik är väl egentligen det enda som Örebro gör bättre än resten av Sverige. ;)

Igår kom jag ett steg längre med bion i min nya källare:
P1060650.jpg

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Äntligen fått på panelen på den mest stormpinade delen av friggeboden! Gaveln vetter söderut och långsidan åt väster. Denna hösten/vintern har inte varit nådig mot min stackars halvfärdiga friggebod. Har redan fått lite svartmögel på undersidan råspont, vad gör man åt det innan man målar?

Det läcker alltså inte men är konstant horisontellt regnande ihop med 95% RH och 6-7 plusgrader!

Glömde bilden:
ImageUploadedByByggahus.se1388394667.084423.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Ser fint ut.

Janus82 skrev:
Jajemen. Och vildforsen och de tre rutschkanorna.
Gustavsvik är väl egentligen det enda som Örebro gör bättre än resten av Sverige. ;)
Men det börjar kännas rejält slitet och som så många andra badhus i den här stilen är de lite ont om aktiviteter för gruppen 6-8 år. Karlstad har ju nyss invikt resten av sitt badhus, men vi tyckte det var smart att mötas på halva vägen, 1,5 timme för mig och 2 för brorsan.

nombz skrev:
Igår kom jag ett steg längre med bion i min nya källare:
[bild]
Dammit! Jag måste ju göra ett studiebesök! Har faktiskt själv börjat planeringen (i huvudet) av nästa all-in projekt, bion, och jag måste förstås konsultera mäster själv i detta ämne....

Där fanns mycket att lära om akustik och rumskorr men visuellt inte alls vad jag har på insidan av ögonlocken...

Ja, mycket mer åt det hållet. Vore fantastiskt om man kunde få till det på sådant vis. Han har ju faktiskt använt sub-elementen jag har på ögonlocken också....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.