Målat pannrummet. Tog dryga fyra(!) timmar, Sabla massa rör och kablar som måste flytta runt osv. Värsta är att det behövs ytterligare en strykning...

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
MathiasS skrev:
Efter elva år, ersatt en halvmeter flexrör till centraldammsugaren med limmade pvc-rör och några krökar. Sedan maskinrumsbygget till poolen kan jag titulera mig expert på pvc-rörslimmning så detta gick riktigt enkelt och snabbt..... Återstår nu tre krökar i bjälklaget innan det är helt klart....
Väntar också på att det ska gå 11 år innan jag limmar sista krökarna till centraldammsugaren ;)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Påbörjat badrummet på vån 2... varför riva upp ett jättebra skräprum bara för att resten av familjen kräver detta och hotar med att aldrig mer lämna mig ifred. Men det blir nog bra. Men känns jobbigt att inte få bestämma.

pbengtsson skrev:
Påbörjat badrummet på vån 2... varför riva upp ett jättebra skräprum bara för att resten av familjen kräver detta och hotar med att aldrig mer lämna mig ifred. Men det blir nog bra. Men känns jobbigt att inte få bestämma.
Det smidigaste är väl att du bestämmer att skräprummet ska bli ett badrum. Så, nu var det din vilja och du kan med glädje bygga badrum :)

• Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Väntar också på att det ska gå 11 år innan jag limmar sista krökarna till centraldammsugaren ;)
Väntar på att MathiasS ska gilla ditt inlägg ... ;)

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Då får du vänta 11 år till!

D09
MathiasS skrev:
Då får du vänta 11 år till!
Från idag eller när krökarna är klara =D

ImageUploadedByByggahus.se1388182731.628167.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Eller från när du monterat listerna i taket....

• Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
Renoverade för 11 år sen, tanten la in veto mot att jag skulle spackla och måla dörrkarmen till kök och tvättstuga för det skulle hon göra... väntar fortfarande :-)

• Gilla
Fanjunkarn och 1 till
  • Laddar…
D09
MathiasS skrev:
Eller från när du monterat listerna i taket....
Den dagen jag flyttar =D

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Fortsatt att riva i badrummet. All kakel är ute och ligger i en stor hög utanför köksdörren. En vägg nere och tegelstenarna och putsen är också ute. Börjat att riva i taket. Känns som att jag gått upp och ner för trappan närmare 100 ggr idag. Fortsätter att riva i morgon. Då skall resten av taket ut, träplank bort, ett element tas bort och klinkern på golvet hackas loss.

Smällt upp två väggar och fått provkört min nya hitachi skruvautomat, mycket trevlig maskin det där:) Avslutade med att få en 2"4 regel i huvudet när jag stod o balanserade med den ovanför huvudet med spikpistolen i andra handen.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Målat rör... igen.

Fantastiska rördragningar som uppenbarar sig när man river... ImageUploadedByByggahus.se1388312143.160120.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Tjusigt.. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.