4 933 887 läst ·
34 001 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ungefär så gjorde jag med.mycke_nu skrev:
Fast T-stötta i ena änden och sen Biltemes ställbara för att skjuta upp och spänna fast.
Men då hade jag iofs golvgips som är lite mindre.
Hade jag fått upp ens 900 gips på ovanvåningen hade det nog blivit det men det var jobbigt nog att kånka upp 100+ 600x2400 där själv.
Plus 22mm golvspån till väggarna.
Spontat och fint så förstår inte varför inte alla kör det på väggarna?
Plus 22mm golvspån till väggarna.
Spontat och fint så förstår inte varför inte alla kör det på väggarna?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Satt upp 25 meter ljusslinga på verkstan, fast jag började i går så det är väl vad jag gjort idag.
Protte
Protte
Idag har de spikat vidare på väggarna i badrummet, målaren var här en halvtimme och spacklade taket, kommer på måndag morgon och målar det och så har de gjutit igen dikena som vattenrören ligger i. Himla skönt att det är en ansvarig som håller koll på exakt vilken hantverkare som ska vara här vilket tillfälle. De bygger tydligen 4 badrum samtidigt i området vilket gör det väldigt effektivt. Det förklarar också varför de ibland är kvar till 7 och ibland åker redan våd två, det kan vara nåt som behöver timas med de andra hantverkarna och badrummen.
Halvt gjutit igen sista diket i källargolvet, denna vända med leca och sluring. I morgon blir det betongkaka på det. Insåg sedan att jag hade hyrsläp hela helgen och körde iväg två kubik makadam, betongrester och keramikrör till tippen. Sjukt vad mycket det blir när man väl sätter skyffeln även i den minsta hög.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
När man bor i Stockholm och använder 120m3 vatten och har flvp, blir man faktiskt irriterad när man läser spartips som säger att man kan spara tusentals kronor på att sätta in snålspolande munstycken och st änga av vattnet mens man tvålar in sig.
bor man i Östersund är det en annan sak