mycke_nu skrev:
Du menar att jag ska ta en bild på mej själv medan jag skruvar 27 kg gipsskiva i taket? :confused:
Är det för mycket begärt tycker du?
:rolleyes:

mycke_nu skrev:
Min iPhone har inte ens fokus nuförtiden..

Men OK, skam den som ger sig. Telefonen i vänster hand och skruvautomaten i höger.
Skivan är förstås uppallad på vad man råkar ha tillgängligt.
Ungefär så gjorde jag med.
Fast T-stötta i ena änden och sen Biltemes ställbara för att skjuta upp och spänna fast.
Men då hade jag iofs golvgips som är lite mindre.

Blindnit skrev:
Men då hade jag iofs golvgips som är lite mindre.
Jag är ju så in i h-lvete snål att jag hellre riskerar ryggen än köper 900 mm gips. :thumbdown:

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hade jag fått upp ens 900 gips på ovanvåningen hade det nog blivit det men det var jobbigt nog att kånka upp 100+ 600x2400 där själv.
Plus 22mm golvspån till väggarna.
Spontat och fint så förstår inte varför inte alla kör det på väggarna?

Satt upp 25 meter ljusslinga på verkstan, fast jag började i går så det är väl vad jag gjort idag.

Protte

Akahigi
Kollat mätarställning vatten. Mailat in mätarställning till kommunen. Fått mail tillbaka att de missat debitera vattenkostnaden under 2013 och att nästa faktura blir på 9000kr :D

Akahigi skrev:
Kollat mätarställning vatten. Mailat in mätarställning till kommunen. Fått mail tillbaka att de missat debitera vattenkostnaden under 2013 och att nästa faktura blir på 9000kr :D
God jul! :-P

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Idag har de spikat vidare på väggarna i badrummet, målaren var här en halvtimme och spacklade taket, kommer på måndag morgon och målar det och så har de gjutit igen dikena som vattenrören ligger i. Himla skönt att det är en ansvarig som håller koll på exakt vilken hantverkare som ska vara här vilket tillfälle. De bygger tydligen 4 badrum samtidigt i området vilket gör det väldigt effektivt. Det förklarar också varför de ibland är kvar till 7 och ibland åker redan våd två, det kan vara nåt som behöver timas med de andra hantverkarna och badrummen.

Halvt gjutit igen sista diket i källargolvet, denna vända med leca och sluring. I morgon blir det betongkaka på det. Insåg sedan att jag hade hyrsläp hela helgen och körde iväg två kubik makadam, betongrester och keramikrör till tippen. Sjukt vad mycket det blir när man väl sätter skyffeln även i den minsta hög.

Akahigi skrev:
Aj!

Min senaste vattenräkning var på 124 kr

Ska gipsa vardagsrummet om några veckor, så jag hjälper en kollega att tapetsera hans kök. Jobbar in lite arbetskraft till mitt projekt med andra ord :)

Akahigi skrev:
....det är ju nästan 900 kubik vatten - driver du badhus!?

Mikael_L
MathiasS skrev:
....det är ju nästan 900 kubik vatten - driver du badhus!?
Du har billigt vatten du (tur då du har pool :))

Här räcker 9000:- till ca 350 m3 vatten ... :(

Mikael_L skrev:
Du har billigt vatten du (tur då du har pool :))

Här räcker 9000:- till ca 350 m3 vatten ... :(
Vi betalar 1000kr till vattenföreningen per år, och kan sedan spola och spruta hur mycket vi vill.

När man bor i Stockholm och använder 120m3 vatten och har flvp, blir man faktiskt irriterad när man läser spartips som säger att man kan spara tusentals kronor på att sätta in snålspolande munstycken och st änga av vattnet mens man tvålar in sig.
:-) bor man i Östersund är det en annan sak

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.