4 826 711 lĂ€st ·
33 456 svar
4827k lÀst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Snyggt jobbat! đrichardtenggren skrev:
Jag har ju varit dÄlig pÄ uppdatera, men hÀnt lite hÀr hemma i badrummet, bara de jÀvligaste bitarna kvar nu som jag sÄgade förra helgen.
Imorgon tĂ€nkte jag fasa snitten och sĂ€tta lite mer đ€
Golvet blev klart
[bild]
Jag var nöjd över att det rĂ€ckte dĂ„ det var precis pĂ„ antalet plattor att rĂ€cka till golvet, tanken var först bara en grön vĂ€gg. InsĂ„g dock att jag glömt att rĂ€kna med brunnssilen, sĂ„ saknar en grön platta dit, men ska kolla med stenhuggaren nĂ€r han ska göra bĂ€nkskivan till kommoden đ
Lite vÀggar blev det ocksÄ:
[bild][bild]
[bild][bild][bild][bild]
Firar fem Ă„r med den sminkade grisen. Mycket vatten har bubblat i badet och nĂ„gra glas đ„ har tömts.
Problemet med belysning pÄ skÄpet löstes med Plejd. En takdusch har tillkommit. Toastolen fick en riktig skarv istÀllet för den hemgjorda.
Allt sitter kvar, inget lĂ€ckage - Ă€nnu. Ă terkommer om fem Ă„r đ
Problemet med belysning pÄ skÄpet löstes med Plejd. En takdusch har tillkommit. Toastolen fick en riktig skarv istÀllet för den hemgjorda.
Allt sitter kvar, inget lĂ€ckage - Ă€nnu. Ă terkommer om fem Ă„r đ
Frugan börjar tröttna pÄ OSB-vÀggarna och avsaknaden av hyllor i klÀdkammaren. SÄ det var bara att tömma och börja gipsa.
3,5 meter takhöjd och mÄnga vinklar gör att det blir lite lapptÀcke. Som tur Àr hade jag sparat en massa lagom stora bitar i bra-Ä-ha-högen...
3,5 meter takhöjd och mÄnga vinklar gör att det blir lite lapptÀcke. Som tur Àr hade jag sparat en massa lagom stora bitar i bra-Ä-ha-högen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PÄbörjat spacklingen av taket i finrummet. Devisen Àr att hellre spackla Àn slipa sÄ Àn Àr det nÄgra lager kvar innan det Àr dags att gno.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Sverige
· 150 inlĂ€gg
Ni vet nÀr man fÄr en sÄdan lite knÀpp idé och bara kör, och sÄ blir det ÀndÄ ganska okej?
I vÀntan pÄ att vi ska bestÀmma oss för vad vi ska ha för bankskiva i badrummet har jag lagt dit en vanlig spÄnskiva. Efter att funderat i nÄgra mÄnader Àr vi lika ifrÄn svaret som skivan Àr vacker, och mina ögon landade pÄ en rulle vit vinyl som stod i förrÄdet.
Sagt och gjort, det Àr inte det vackraste jag gjort, men det uppfyller mer Àn vÀl kriterierna för tillfÀllet.
I vÀntan pÄ att vi ska bestÀmma oss för vad vi ska ha för bankskiva i badrummet har jag lagt dit en vanlig spÄnskiva. Efter att funderat i nÄgra mÄnader Àr vi lika ifrÄn svaret som skivan Àr vacker, och mina ögon landade pÄ en rulle vit vinyl som stod i förrÄdet.
Sagt och gjort, det Àr inte det vackraste jag gjort, men det uppfyller mer Àn vÀl kriterierna för tillfÀllet.
Logga in
Skapa konto
Jag fortsĂ€tter pĂ„ temat âtillfĂ€lliga lösningarâ. Hylla över hĂ„let vid inbyggnadstoaletten. Ett mirakel att inget (viktigt) har ramlat ner under de senaste mĂ„nadernaâŠ
Som ni ser Ă€r belysningen klar i vart fall đ
Logga in
Skapa konto
Som ni ser Ă€r belysningen klar i vart fall đ
Bytte termostatinsatsen i badkarsblandaren.
Före
Efter
Gick inte att fĂ„ tillrĂ€ckligt kallt vatten lĂ€ngre för att kunna duscha. Tapeten frĂ„n -80 Ă€r pĂ„ listan över saker som borde fixas đ«Ł
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Gick inte att fĂ„ tillrĂ€ckligt kallt vatten lĂ€ngre för att kunna duscha. Tapeten frĂ„n -80 Ă€r pĂ„ listan över saker som borde fixas đ«Ł
Skruvat isÀr toalettstolen och ÄtgÀrdat ett mindre problem. Det gick nÀmligen inte att spola efter att frun petat ner fler sÄna dÀr jÀvla blÄ doftpinnar Àn vad som fÄr plats. Fick lyfta pÄ vattentanken och passade pÄ att göra rent precis allt inuti stolen frÄn gamla avlagringar.
Och sÄ har jag bytt ut en strömbrytare och nÄgra vÀgguttag mot nya Renova.
Och sÄ har jag bytt ut en strömbrytare och nÄgra vÀgguttag mot nya Renova.
Renoverare
· Uppsala
· 2 087 inlĂ€gg
Tömt hela vÀrmesystemet och bytt ut alla ÄterstÄende gamla ventiler mot nytt. Eftersom fem element satt i kÀllaren kom jag inte runt en total tömning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satt igÄng med andra delen av vardagsrummet, mannen rullade taket och jag gick efter med penseln pÄ hÄlkÀlen.
ProvmÄlat lite hÀr och dÀr för att förhoppningsvis snart kunna bestÀmma vilken fÀrg tv-vÀggen ska ha.
Logga in
Skapa konto
ProvmÄlat lite hÀr och dÀr för att förhoppningsvis snart kunna bestÀmma vilken fÀrg tv-vÀggen ska ha.
Logga in
Skapa konto