richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har ju varit dÄlig pÄ uppdatera, men hÀnt lite hÀr hemma i badrummet, bara de jÀvligaste bitarna kvar nu som jag sÄgade förra helgen.
Imorgon tĂ€nkte jag fasa snitten och sĂ€tta lite mer đŸ€“
Golvet blev klart
[bild]
Jag var nöjd över att det rĂ€ckte dĂ„ det var precis pĂ„ antalet plattor att rĂ€cka till golvet, tanken var först bara en grön vĂ€gg. InsĂ„g dock att jag glömt att rĂ€kna med brunnssilen, sĂ„ saknar en grön platta dit, men ska kolla med stenhuggaren nĂ€r han ska göra bĂ€nkskivan till kommoden 😅

Lite vÀggar blev det ocksÄ:
[bild][bild]
[bild][bild][bild][bild]
Snyggt jobbat! 👌

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Firar fem Ă„r med den sminkade grisen. Mycket vatten har bubblat i badet och nĂ„gra glas đŸ„ƒ har tömts.
Problemet med belysning pÄ skÄpet löstes med Plejd. En takdusch har tillkommit. Toastolen fick en riktig skarv istÀllet för den hemgjorda.
Allt sitter kvar, inget lĂ€ckage - Ă€nnu. Återkommer om fem Ă„r 😉

• Modernt badrum med vitt och svart kakel, jacuzzi, takdusch och belysning frĂ„n Plejd. VĂ€xt vid fönstret och handfat med spegelskĂ„p.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörnbadkar med massagefunktion i svartvitt kaklat badrum; ovanför syns en takdusch, vĂ€xt, och fönster med persienner.
    Skapa konto
  • Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Frugan börjar tröttna pÄ OSB-vÀggarna och avsaknaden av hyllor i klÀdkammaren. SÄ det var bara att tömma och börja gipsa.

3,5 meter takhöjd och mÄnga vinklar gör att det blir lite lapptÀcke. Som tur Àr hade jag sparat en massa lagom stora bitar i bra-Ä-ha-högen...

Stege med borrmaskin i klÀdkammare under renovering, gipsplattor pÄ vÀggarna och 3,5 meter takhöjd.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 5 till
  • Laddar…
PÄbörjat spacklingen av taket i finrummet. Devisen Àr att hellre spackla Àn slipa sÄ Àn Àr det nÄgra lager kvar innan det Àr dags att gno.

Rum med pÄbörjad spackling av taket, stege och verktyg mot vÀggen, stark belysning genom fönster.
Skapa konto
Spacklat tak i pÄgÄende renovering av finrum, med strÄlkastare och verktyg pÄ golvet.
Skapa konto

• Gilla
BjörnKraft och 5 till
  • Laddar…
HĂ€mtade en pelletspanna för att byta ut vedpannan med under Ă„ret. Blir ett roligt projekt đŸ˜…đŸ‘đŸ»
Var roligt att fĂ„ ner den för trappan utan att trappan gick Ă„t skogen 😂

Grön pelletspanna bredvid gammal blÄ vedpanna i ett förvaringsrum med verktyg och en sÀck med pellets.
Skapa konto

• Gilla
BjörnKraft och 7 till
  • Laddar…
Ni vet nÀr man fÄr en sÄdan lite knÀpp idé och bara kör, och sÄ blir det ÀndÄ ganska okej?

I vÀntan pÄ att vi ska bestÀmma oss för vad vi ska ha för bankskiva i badrummet har jag lagt dit en vanlig spÄnskiva. Efter att funderat i nÄgra mÄnader Àr vi lika ifrÄn svaret som skivan Àr vacker, och mina ögon landade pÄ en rulle vit vinyl som stod i förrÄdet.

Sagt och gjort, det Àr inte det vackraste jag gjort, men det uppfyller mer Àn vÀl kriterierna för tillfÀllet.

Vit handfat pÄ provisorisk spÄnskiva tÀckt med vit vinyl i badrum, modern kran, lampa och grön vÀgg som bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
BjörnKraft och 6 till
  • Laddar…
Och tvĂ€ttkorgen Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt fin 😉
/B

• Haha
AndersPS
  • Laddar…
Jag fortsĂ€tter pĂ„ temat ”tillfĂ€lliga lösningar”. Hylla över hĂ„let vid inbyggnadstoaletten. Ett mirakel att inget (viktigt) har ramlat ner under de senaste mĂ„naderna

TillfÀllig hylla ovanför inbyggnadstoalett med toalettpappersrullar och ljusinstallation pÄ plats.
Skapa konto

Som ni ser Ă€r belysningen klar i vart fall 🙄

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Intet och 5 till
  • Laddar…
Bytte termostatinsatsen i badkarsblandaren.

Före
Badkarsblandare med nyligen utbytt termostatinsats mot 80-talstapet i blommönster.
Skapa konto

Efter

Kromad badkarsblandare mot mönstrad 80-talstapet.
Skapa konto

Gick inte att fĂ„ tillrĂ€ckligt kallt vatten lĂ€ngre för att kunna duscha. Tapeten frĂ„n -80 Ă€r pĂ„ listan över saker som borde fixas đŸ«Ł

• Gilla
BjörnKraft och 2 till
  • Laddar…
Isolerat innervĂ€gg och satt OSB. Imorgon pĂ„börjas gipsning 👍
Isolerad innervÀgg med OSB-skivor, material ligger redo pÄ bord med verktyg i ett rum med trÀtak och lampa.
Skapa konto
Isolerad innervÀgg klÀdd med OSB-skivor, ett rum under renovering. Stege och verktyg i hörnet, redo för gipsning.
Skapa konto

• Gilla
BjörnKraft och 11 till
  • Laddar…
Skruvat isÀr toalettstolen och ÄtgÀrdat ett mindre problem. Det gick nÀmligen inte att spola efter att frun petat ner fler sÄna dÀr jÀvla blÄ doftpinnar Àn vad som fÄr plats. Fick lyfta pÄ vattentanken och passade pÄ att göra rent precis allt inuti stolen frÄn gamla avlagringar.

Och sÄ har jag bytt ut en strömbrytare och nÄgra vÀgguttag mot nya Renova.

• Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Tömt hela vÀrmesystemet och bytt ut alla ÄterstÄende gamla ventiler mot nytt. Eftersom fem element satt i kÀllaren kom jag inte runt en total tömning.
Radiator med ny vit ventil installerad, omgiven av vita kakelplattor i en kÀllare.
Skapa konto

Gamla radiatorventiler och rörkopplingar i en kartong efter byte i ett vÀrmesystem.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 7 till
  • Laddar…
Satt igÄng med andra delen av vardagsrummet, mannen rullade taket och jag gick efter med penseln pÄ hÄlkÀlen.
Stege framför en delvis mÄlad vÀgg i vardagsrum med mÄlade taklister och fönster tÀckt av plast.
Skapa konto

ProvmÄlat lite hÀr och dÀr för att förhoppningsvis snart kunna bestÀmma vilken fÀrg tv-vÀggen ska ha.
Renovering av vardagsrum med plast över möbler, mÄlarfÀrg pÄ vÀggen och mÄlarverktyg pÄ golvet. ProvmÄlning av tv-vÀgg.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Lite gipsning hann det med idag
Hyvlat trÀtak och gipsvÀgg under renovering, med en skruvdragare och byggmaterial pÄ ett bord i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Börjat lite smÄtt med tÀtskiktet.

• Fönster med grönt tejp för tĂ€tskikt, flaska KeraSeal och spackelverktyg pĂ„ fönsterbrĂ€dan.
    Skapa konto
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.