4 826 685 läst ·
33 456 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Planteringsbord var ju genialt. Det ska jag ha. 🌱K Kakelugnen566 skrev:
Funderade på kryddhylla men det är knappt 10 cm i innermått så det kändes väldigt svårt att få in något där.
Det är eg mest en passbit för att spisen inte ska gå ända in till väggen men är byggt som ett skåp utan lucka.
Planteringsbord får det bli. Tänk så bra för alla frö plantor. Då kan jag sitta vid köksbordet. Det blir utmärkt eftersom jag inte kan stå så långa stunder längre. Åh, vad glad jag blev.❤️
Men så kul! Jag gillar att fundera ut olika användningsområden för saker o ting.Jiji skrev:
Planteringsbord var ju genialt. Det ska jag ha. 🌱
Funderade på kryddhylla men det är knappt 10 cm i innermått så det kändes väldigt svårt att få in något där.
Det är eg mest en passbit för att spisen inte ska gå ända in till väggen men är byggt som ett skåp utan lucka.
Planteringsbord får det bli. Tänk så bra för alla frö plantor. Då kan jag sitta vid köksbordet. Det blir utmärkt eftersom jag inte kan stå så långa stunder längre. Åh, vad glad jag blev.❤️
Det är synd att slänga grejer och hittar jag inte på nåt att göra med den får man sälja eller skänka. Så som du förstår så är jag en "det är bra att ha" människa, så här finns alldeles för mkt grejer
Jättekul att jag kunde inspirera!! ❤️
Då var det golvläggningsdags.
Fotografen kommer imorgon lunchtid så det blir väl att göra hela natten här.
Lister får köpas imorgon när virkesnasaren öppnar.
Heja heja vad roligt det är att göra halvdassigt jobb på sluttampen… målning och spackling är under all kritik.
Som att ha ketchup på oxfilé sous-vide.
Fotografen kommer imorgon lunchtid så det blir väl att göra hela natten här.
Lister får köpas imorgon när virkesnasaren öppnar.
Heja heja vad roligt det är att göra halvdassigt jobb på sluttampen… målning och spackling är under all kritik.
Som att ha ketchup på oxfilé sous-vide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket golv och hur nöjd är du? Sugen på nytt laminat, men det blir några tusen ifall man ska ha Pergo för 300kr/m2pjgb skrev:
Är rätt säker på att det är det här.N naikon skrev:
https://www.hornbach.se/p/laminatgolv-kronotex-trend-basic-ek-brun/12102326/
Lättlagt när man insåg att det är kinkigt ner på tiondels millimetern i inpassning där kortsidorna möts och ingen styrhjälp av ”låsningen” på den ledden. Men så kanske alla laminat är, det var första gången för mig. Flisade inget vid kapning trots ”byggsåg” men jag kör så sakta med kapningen eftersom sågen skrämmer mig lite 😁
Tycker det var hög bang for the buck men laminatgolv är inte ett intresseområde för mig.
Hade jag byggt åt mig själv hade jag lagt furu och lutat/hårdvaxoljaat, då blir det mysigt.
Fredagspysslar med att byta rör från inkommande till nytt vattenmätarskåp. Eftersom gamla mätaren inte satt i konsol ville inte kommunen röra den (ansvarsfråga) så jag fick äran att både ta bort den gamla och montera den nya. Tyvärr har man asfalterat över avstängningen i gatan så skiter det sig blir det swimmingpool. Och då får de stänga av vattnet för hela området. De har förberett, och jag har sparat journumret noga 😀.
Och jag tänkte att en fredagkväll är ju utmärkt, för alla vet ju att allt går som planerat när alla butiker är stängda och grannarna ska äta tacos 😂😂😂.
Ingen minns en fegis.
Och jag tänkte att en fredagkväll är ju utmärkt, för alla vet ju att allt går som planerat när alla butiker är stängda och grannarna ska äta tacos 😂😂😂.
Ingen minns en fegis.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Lin & Locher åt folket!
Änteligen är sista putsningen klar, sotlucka och inmurningsstos på plats. Så nu kan jag stryka denna surdegen på listan och gå på att få ordning på taket istället.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto