K Kakelugnen566 skrev:
[bild]
Ett bakbord?
Det har jag haft förr och det är jättebra. Nu bakar jag inte längre men det är värt att tänka på...

• Gilla
Joyce18
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Det har jag haft förr och det är jättebra. Nu bakar jag inte längre men det är värt att tänka på...
Samma här! Har funderat på att använda det inomhus som ett planteringsbord... 😉
Men vad tror du om att använda det som en utdragbar kryddhylla?

• Älska
Jiji
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Samma här! Har funderat på att använda det inomhus som ett planteringsbord... 😉
Men vad tror du om att använda det som en utdragbar kryddhylla?
Planteringsbord var ju genialt. Det ska jag ha. 🌱

Funderade på kryddhylla men det är knappt 10 cm i innermått så det kändes väldigt svårt att få in något där.
Det är eg mest en passbit för att spisen inte ska gå ända in till väggen men är byggt som ett skåp utan lucka.
Planteringsbord får det bli. Tänk så bra för alla frö plantor. Då kan jag sitta vid köksbordet. Det blir utmärkt eftersom jag inte kan stå så långa stunder längre. Åh, vad glad jag blev.❤️

• Älska
kashieda
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Planteringsbord var ju genialt. Det ska jag ha. 🌱

Funderade på kryddhylla men det är knappt 10 cm i innermått så det kändes väldigt svårt att få in något där.
Det är eg mest en passbit för att spisen inte ska gå ända in till väggen men är byggt som ett skåp utan lucka.
Planteringsbord får det bli. Tänk så bra för alla frö plantor. Då kan jag sitta vid köksbordet. Det blir utmärkt eftersom jag inte kan stå så långa stunder längre. Åh, vad glad jag blev.❤️
Men så kul! Jag gillar att fundera ut olika användningsområden för saker o ting.
Det är synd att slänga grejer och hittar jag inte på nåt att göra med den får man sälja eller skänka. Så som du förstår så är jag en "det är bra att ha" människa, så här finns alldeles för mkt grejer
Jättekul att jag kunde inspirera!! ❤️

• Älska
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
Bara en halv rad kvar av takgips i garaget
Garagetak med nästan färdigmonterad gipsskiva, en halv rad återstår. Verktyg och kablar synliga längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Då var det golvläggningsdags.
Fotografen kommer imorgon lunchtid så det blir väl att göra hela natten här.
Lister får köpas imorgon när virkesnasaren öppnar.
Heja heja vad roligt det är att göra halvdassigt jobb på sluttampen… målning och spackling är under all kritik.
Som att ha ketchup på oxfilé sous-vide.

Rum under renovering med verktyg inklusive en bänksåg, en fläkt och målarutrustning; golvläggning påbörjad, bristfällig väggmålning synlig.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Hann inte listerna men det blev bra ändå.
Golvet kostade 85 kr kvadratmetern och jag fick tre-fyra plankor över på 5 paket.
Snart ska det sovas.
Får måla en sväng till sen.

• Ett rum med nylagt trägolv, skrivbord, vit hylla och svart fåtölj. Väggarna är målade vita och ett fönster syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Maxizor och 9 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Hann inte listerna men det blev bra ändå.
Golvet kostade 85 kr kvadratmetern och jag fick tre-fyra plankor över på 5 paket.
Snart ska det sovas.
Får måla en sväng till sen.
Vilket golv och hur nöjd är du? Sugen på nytt laminat, men det blir några tusen ifall man ska ha Pergo för 300kr/m2

N naikon skrev:
Vilket golv och hur nöjd är du? Sugen på nytt laminat, men det blir några tusen ifall man ska ha Pergo för 300kr/m2
Är rätt säker på att det är det här.
https://www.hornbach.se/p/laminatgolv-kronotex-trend-basic-ek-brun/12102326/
Lättlagt när man insåg att det är kinkigt ner på tiondels millimetern i inpassning där kortsidorna möts och ingen styrhjälp av ”låsningen” på den ledden. Men så kanske alla laminat är, det var första gången för mig. Flisade inget vid kapning trots ”byggsåg” men jag kör så sakta med kapningen eftersom sågen skrämmer mig lite 😁
Tycker det var hög bang for the buck men laminatgolv är inte ett intresseområde för mig.
Hade jag byggt åt mig själv hade jag lagt furu och lutat/hårdvaxoljaat, då blir det mysigt.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Lagt spångolv
Nylagt spångolv i ett rum under renovering med verktyg, kablar och arbetsmaterial synligt.
Skapa konto

• Gilla
Maxizor och 8 till
  • Laddar…
Fredagspysslar med att byta rör från inkommande till nytt vattenmätarskåp. Eftersom gamla mätaren inte satt i konsol ville inte kommunen röra den (ansvarsfråga) så jag fick äran att både ta bort den gamla och montera den nya. Tyvärr har man asfalterat över avstängningen i gatan så skiter det sig blir det swimmingpool. Och då får de stänga av vattnet för hela området. De har förberett, och jag har sparat journumret noga 😀.

Och jag tänkte att en fredagkväll är ju utmärkt, för alla vet ju att allt går som planerat när alla butiker är stängda och grannarna ska äta tacos 😂😂😂.

Ingen minns en fegis.

Verktyg och material för rörbyte, inklusive skiftnyckel, rörtång, gängtejp, packpasta och mässingskopplingar, ligger på ett betonggolv.
Skapa konto

En ny vattenmätare ligger på en kartong, omgiven av kopparrör och vvs-delar, redo för installation i ett byggprojekt.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Kjell_G och 17 till
  • Laddar…
Lin & Locher åt folket!

• Gilla
  • Älska
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Änteligen är sista putsningen klar, sotlucka och inmurningsstos på plats. Så nu kan jag stryka denna surdegen på listan och gå på att få ordning på taket istället.
Renoverat hörn med putsade väggar och sotlucka. En murbrukshink och sprutflaska syns på golvet framför väggen.
Skapa konto
Nyligen putsad vägg med sotlucka och inmurningsstos installerad i ett rum med vita dörrar och delvis exponerad gipsvägg.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 16 till
  • Laddar…
A
Fått vedleverans och hjälp att ta ner träd inför kommande tillbyggnad 😊

• Staplat vedförråd i en träbyggnad med massor av huggna vedträn och brädor, redo för kommande tillbyggnadsarbete.
    Skapa konto
  • Snötäckt gårdsplan med nedtagna träd i bakgrunden inför tillbyggnad, solbelyst landskap och hus i bildens högra kant.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
B
Precis satt listerna på bröstpanelen på toaletten i källaren! Nu ska panelen målas en gång till samt måla in listerna i samma färg sen in med en 40 kommod och en nya toalett!

• Bröstpanel i källartoalett med mönstrad tapet ovanför, saknar färdigmålning och planeras för installation av kommod och toalett.
    Skapa konto
  • Gilla
Keiller och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.