Drygt hälften av takpanelen till tvättstugan har fått sista smörjelsen innan montering.

• Takpaneler målade och redo för montering ligger på bockar i en nästan färdigställd tvättstuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Ja... Inte var det i dag. Men 1994, om jag minns rätt.

Lite mer pyssel än det ser ut, för att det ska hålla över tid, och vara dold montering. Sitter så i 4 rum.

Från början 5.
Men vi klämde i ett tredje fönster i köket för att få fin utsikt. Växlade av ordentligt.

Trähylla med ljusstake, växter i krukor och en liten tomtefigur i ett vardagsrum med trägolv.
Skapa konto

Ett kök med ett bord i trä, dekorerade växter på fönsterbrädan, julbelysning och gardiner med vintermotiv.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Bytade diskmaskin idag. Den gamla blev inte kry trots givarbyte och nu tröttnade jag på att lura igång den genom att pilla på givarkablarna, den var ju ändå fem år gammal och säkert kört 500 diskar om året. Hoppas att den nya håller lite längre. Nyinstallerad diskmaskin i modernt kök, stående mellan ljusa skåp, med disk utspridd på diskbänken bredvid.
Skapa konto

Nyinstallerad vit diskmaskin i ett kök med träskåp och brunt golv.
Skapa konto

Blev av med den gamla efter en timme genom en skänkes annons på facebook så den slapp jag köra till tippen.
Gammal diskmaskin placerad utomhus på grusuppfart bredvid röd staketstolpe, redo för hämtning efter byte.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 4 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Bytade diskmaskin idag. Den gamla blev inte kry trots givarbyte och nu tröttnade jag på att lura igång den genom att pilla på givarkablarna, den var ju ändå fem år gammal och säkert kört 500 diskar om året. Hoppas att den nya håller lite längre.[bild]
[bild]

Blev av med den gamla efter en timme genom en skänkes annons på facebook så den slapp jag köra till tippen.
[bild]
Vi hade liknande problem med vår fast där var det F11 som återkom hela tiden trots att man rensade överallt.

B
Håller på budgetrenovera ett gästrum i källaren!

1 år sedan dräneringen är gjort nu har det torkat upp på väggarna golven så nu har vi målat och håller på lägga ut en enklare matta med piggar direkt på betongsulan!

• Nedgånget gästrum i källaren med avskalade gula väggar och grått betonggolv, redo för renovering med ny matta.
    Skapa konto
  • Renoverat gästrum med vitmålade väggar, svart matta under installation och rulle av prickig matta lutad mot väggen i en källare.
    Skapa konto
  • Gilla
Vrana och 5 till
  • Laddar…
Har varit dåligt med husprojekt här hemma det senaste men lagom till att jag fick startbesked igår för vårens jobb med att bygga ett Attefallsgarage till Husvagnen så kom sambon med en önskan att starta renoveringen av vårt kontor/gästrum...

Bygglovshandlingar och ritningar för attefallsgarage, inklusive startbesked och teknisk beskrivning med kartor och designskisser.
Skapa konto

Så nu får jag arkivera denna högen och börja planera ett annat projekt...
Måste dock fundera ut hur jag ska lösa ventilationen i huset för eventuellt behöver jag dra lite spirorör innan jag börjar med rummet i övrigt.

• Gilla
  • Wow
useless och 2 till
  • Laddar…
Äntligen börjat lägga klinker efter mycket förberedelser. Efter lite pyssel att få till rätt nivå för spånskivor och efterföljande golvvärme/flytspackel så blev jag väldigt nöjd med resultatet.
Det är första gången jag flytspacklat och därefter lite osäkerhet på bygghöjden för fixet.
Nu när första raden är klart känns det möjligt att kunna slippa en list mellan klinker och golv, jag hoppas på att klara mig med enbart silikon.
Klinker på golv under installation med nivåklossar, träunderlag och arbetslampa. En hink och sko syns bredvid.
Skapa konto

Närbild på klinkerläggning med flytspackel och nivåjusterare i bakgrunden. En del av verktyg för applicering syns också.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
D djanlov skrev:
Vi hade liknande problem med vår fast där var det F11 som återkom hela tiden trots att man rensade överallt.
Fick också byta efter 5år.
Inte lönt att laga.

Första laddningen takpanel monterad, nästa ligger för grundning.

Fick använda alla svordomar i arsenalen vid montering. Antagligen för att jag snålat och köpt billig, tunn panel. Igen. Bah. 😳

• Monterad takpanel i ett rum med grundmålad vägg och vitt dubbelfönster.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Färdigställt första lagret på innerväggarna.
Dags för gips.
Men först kanske en liten städning av verktygsarsenalen på bordet.

Rum med OSB-klädda väggar, arbetslampa, bord med verktyg och en dammsugare. Färdigt första lager, redo för gipsning.
Skapa konto
Halvfärdiga innerväggar av träskivor, arbetsbord med verktyg och material, starkt belyst rum, dammsugare på golvet, redo för nästa byggsteg.
Skapa konto
Stökigt rum under renovering med träklädda innerväggar och ett bord fullt av verktyg och material. Stegar och skräp syns också på golvet.
Skapa konto
Rörigt arbetsbord med verktyg och material i ett rum med första lagret på innerväggarna klart; stegar och brädor lutar mot väggen.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
Nya skåp och luckor.
92 i höjd känns bra 👍🏻
Nya köksskåp och luckor i blått med diskhandskar och köksredskap på bänken; takhöjd på 92 cm.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
B
Testa rollerspackel för första gången i mitt liv var rätt kul

• Rum i renovering med rollerspackel på väggar, två svarta stolar och en soffa. Fyra fönster högst upp släpper in ljus.
    Skapa konto
  • Rum med turkos väggar visar pågående renovering med rollerspackel, slipverktyg, och verktygslåda på golvet. Gammal tapet är delvis borttagen.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Läste i mitt häfte "Popular Science" 1951 USA hur man isolerar ett hus. Mjukfog och inblåst isolering var det som gällde.
Häftet innehåller även allt om ryska bilar, radannonser om radio och kamera mm. En trevlig tidsresa!

• Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Börjat sätta takgips
Rum med påbörjad montering av takgips, ett hopfällbart arbetsbord och en fuktig vägg som behöver dräneras innan putsning.
Skapa konto

Obs, behöver dränera innan väggen kan putsas om

• Gilla
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Och jag har slutfört väggipsandet.
Dags att fundera på vad taket ska bestå av…

Rum under renovering med uppsatta gipsskivor, stege, verktyg och byggmaterial på golvet och arbetsbordet.
Skapa konto
Nyrenoverat rum med väggar av gipsskivor, verktyg och material. Arbetsyta med olika verktyg och byggutrustning syns i förgrunden.
Skapa konto
Ett rum med nygipsade väggar och osb-skivor i taket, verktyg och byggmaterial syns på golvet.
Skapa konto
Rum med väggar klädda i gipsskivor, OSB-skiva i taket, byggmaterial och verktyg på golvet, inklusive en dammsugare och stege.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.