Sotat skorstenen och nya begagnade pannan och druckit ett glas vin..

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Sålt min kamin 😭😭😭

Hoppas den får det bra i sitt nya hem

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Kommit förbi min "kan själv"-zon, har anlitat plattsättare för att fixa gång till huset. Känns bra på ett sätt, hade själv aldrig hunnit, men det kostar ju...

D09 skrev:
Sålt min kamin 

Hoppas den får det bra i sitt nya hem
Hur klarar ni er egentligen med den nya High-Tech pannan?

Blir det någonsin mer något så'nt här?
http://www.youtube.com/watch?v=wuEP6m5tTRk

Hela familjen samlas i pannrummet och kastar in pellets :wow:

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Hur klarar ni er egentligen med den nya High-Tech pannan?

Blir det någonsin mer något så'nt här?
[länk]

Hela familjen samlas i pannrummet och kastar in pellets :wow:
Ha ha jodå, går kanonbra :)

Måste säga att den är grym :)

Men... Den sköter ju allt själv så jag känner mig lite underlägsen, typ som en träl/betjänt/dräng som serverar mat till sin husbonde..

Är det nu maskinerna tar över?

• Gilla
MTech och 2 till
  • Laddar…
Det ska vara enkelt att hålla huset varmt, hade kunnat tänkt mig en sån vedpanna själv, men eftersom jag ibland måste bo på hotell i tjänsten så vill jag veta att huset håller sig varmt och skönt. Finns inget bättre än att komma hem och vara trött och sleten och komma in i ett varmt hus! :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
xdigger skrev:
Det ska vara enkelt att hålla huset varmt, hade kunnat tänkt mig en sån vedpanna själv, men eftersom jag ibland måste bo på hotell i tjänsten så vill jag veta att huset håller sig varmt och skönt. Finns inget bättre än att komma hem och vara trött och sleten och komma in i ett varmt hus! :)
Ja, riktigt gött :)

Inne på 3:e dagen nu och vill elda.

Men så bråkar tiden..

Sälja kamin: eldar sen
Hämta dottern : eldar sen
Ge ungarna mat: elda sen

Inser att jag skulle likaväl kunna elda imorgon ha ha men lite fredags mys i pannrummet är jag värd :)

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Hehe, absolut är du värd det. :) Själv är jag nöjd om jag bara behöver sota skiten och fylla på pellets. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Limmat 7x8mm silikonlist för att täta 14 fönster. Känns som att det blev väldans mycket tätare än den tidigare EPA-listen från Clas Ohlson.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Skrivit på den streckade raden...

Har du köpt eller sålt?

fiskbuggaren skrev:
Skrivit på den streckade raden...
Inte ett straff- eller vitesföreläggande väl :(

Kopplat in shuntstyrningen, ett jäkla vridande på shunten utan sån. :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Skrapat backen, fått soppatorsk, tänd en go brasa, justerat på massa inställningar...

Loftet har inte den värmen jag vill ha

Ska bli kul o se om det ger effekt :)

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Sant! Det är det bästa med pellets, 20minuters jobb i månaden kanske. Dock är det bra att ha en kamin och en gjutjärnspanna i garaget så man kan utöva pyromani när andan faller på:wow:

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.