4 933 595 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kommit förbi min "kan själv"-zon, har anlitat plattsättare för att fixa gång till huset. Känns bra på ett sätt, hade själv aldrig hunnit, men det kostar ju...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hur klarar ni er egentligen med den nya High-Tech pannan?D09 skrev:
Blir det någonsin mer något så'nt här?
http://www.youtube.com/watch?v=wuEP6m5tTRk
Hela familjen samlas i pannrummet och kastar in pellets :wow:
Ha ha jodå, går kanonbraKnockOnWood skrev:
Måste säga att den är grym
Men... Den sköter ju allt själv så jag känner mig lite underlägsen, typ som en träl/betjänt/dräng som serverar mat till sin husbonde..
Är det nu maskinerna tar över?
Det ska vara enkelt att hålla huset varmt, hade kunnat tänkt mig en sån vedpanna själv, men eftersom jag ibland måste bo på hotell i tjänsten så vill jag veta att huset håller sig varmt och skönt. Finns inget bättre än att komma hem och vara trött och sleten och komma in i ett varmt hus! 
Ja, riktigt göttxdigger skrev:
Inne på 3:e dagen nu och vill elda.
Men så bråkar tiden..
Sälja kamin: eldar sen
Hämta dottern : eldar sen
Ge ungarna mat: elda sen
Inser att jag skulle likaväl kunna elda imorgon ha ha men lite fredags mys i pannrummet är jag värd
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Limmat 7x8mm silikonlist för att täta 14 fönster. Känns som att det blev väldans mycket tätare än den tidigare EPA-listen från Clas Ohlson.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Skrivit på den streckade raden...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Sant! Det är det bästa med pellets, 20minuters jobb i månaden kanske. Dock är det bra att ha en kamin och en gjutjärnspanna i garaget så man kan utöva pyromani när andan faller på:wow:xdigger skrev: