Byggahus.se
Jobbar hemma idag så jag passade på att slutföra strålningsskyddet och vedlåren inför morgondagens bastuinvigning. En bastuugn av märket Harvia med ett rör som leder uppåt, installerad bredvid träpaneler och en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vedeldad bastuugn med skorsten installerad i trärumsinteriör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett verktygsskåp på hjul i en verkstad med verktyg och en cykel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag ska nog förstärka med limfog i toppen då vi måste skarva kompositakivan mitt på ett skåp, kanske lika bra att göra det på alla? :)
Jag tror inte det är nödvändigt, jag vill bara få bort stagen då det känns bättre om upplagsytan blir något större. Troligen så shimsar de upp mellan stagen om man har dessa kvar.
Men då vi ska montera en täcksida mellan stomme och bänkskiva så kan jag passa på att fälla in eller helt enkelt ta bort stålstagen.

Jag tror jag förkastar min ursprungsplan då det skulle stjäla utrymme från lådbelysning osv.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag tror inte det är nödvändigt, jag vill bara få bort stagen då det känns bättre om upplagsytan blir något större. Troligen så shimsar de upp mellan stagen om man har dessa kvar.
Men då vi ska montera en täcksida mellan stomme och bänkskiva så kan jag passa på att fälla in eller helt enkelt ta bort stålstagen.

Jag tror jag förkastar min ursprungsplan då det skulle stjäla utrymme från lådbelysning osv.
För skarvning av bänkskivan var det ett krav, och inget sten-gubbarna fixar :). Annars ska skivan skarvas mellan två skåp, men de passar inte med vask, diskmaskin och spishäll för oss :)
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
För skarvning av bänkskivan var det ett krav, och inget sten-gubbarna fixar :). Annars ska skivan skarvas mellan två skåp, men de passar inte med vask, diskmaskin och spishäll för oss :)
Aha okej, vår skarv är placerad mellan två skåp, men tänkte på resten av skåpen som du var inne på :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ett tomt, träbeklätt skjul med jordgolv och ett litet fönster, belyst av naturligt dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum med lutande tak, fönster, vita väggar, träpanel, grått golv och en basketkorg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet rum med sittbänk, mönstrade dynor, skåp, och mörkt kaklat område genom dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eld i bastuugn, ångfylld rymd, vedeldning, en hink, avkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter storstädning av bastun och relaxen så inviger vi den. Några års lågintensivt arbete tillända (har en vedeldad till i källare så det har inte brådskat). Den första bilden är utgångsläget.
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Inte riktigt utgångsläget ser jag. Har redan har redan börjat förstärka med plintar på bilden och rensat bort getingbon.
 
Oljat en tillfällig bänkskiva för ett tillfälligt kök
Och startat golvvärmen efter ett samtal med cementa igår
Det skulle inte vara några problem om jag kunde leva med lite små sprickor
 
  • Träbord i förgrunden, byggarbetsplats med verktyg och oavslutade väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Industriellt rörinstallationssystem med ventiler och filter mot en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nochl och 3 till
  • Laddar…
Inte något med huset direkt, men väl utanför huset.
Blev en julgran av lite armeringsjärn som låg och skrotade, blir klar nu till den 2:a advent och kan återanvändas många år framöver.
Ljust julgranstillverkning utanför hus, stegar, grå himmel, garageportar, tomma stolar, tidig kväll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utomhus juldekoration med julkulor på järnram, trädgård, höstlöv, fågelholkar, träd, gräsmatta, grå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Upplyst konisk julgran med kulor nattetid, mörkt, utomhus, festlig stämning, ingen snö, inhägnad park.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Gipsat klart mer eller mindre hela nya delen. 114kvm. Dock ett jäkla sätt att börja gipsa på med tanke på att jag aldrig gipsat tidigare. Infällda spår för gardin och belysningsskenor är det som går kors och tvärs.
 
  • Verkstadslokal under renovering med längsgående LED-belysning, trämaterial, och en parkerad båt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Förberedde för att göra klart salning och foder runt altandörren som byttes i somras.
Gamla salningen i fönstret var skruvad dolt under ditlimmad bit, när väl skruvhålen var framme gick det lätt att få bort och dit med en U-profil.
Fönsterdörr med vit handtag, träramar, reflektion, gardiner, kvällsbelysning inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dålig passform på salningsspåren från SP, andra gången jag råkar ut för detta eller egentligen tredje då första dörrkarmen har skevt monterad från fabrik.
 
  • Gilla
Ursviken
  • Laddar…
Spikat upp några gamla golvbrädor i skafferitaket.


Träpaneler på vägg och tak, OSB-skivor på golvet, grönt kabeluttag, hörn av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Den södra bilden är fantastisk! Mycket kabel på liten area!

Angående den norra bilden undrar jag hur vanligt det är att elektriker stämmer ur regeln för motsvarande tjocklek på regelfästet... Det är någonting jag själv skulle kunna göra, men jag har all tid i världen, jag förvärvsarbetar i annan bransch...
Då ska du se hur det ser i ut i varje dosa här! (Tidigare ägare var elektriker)
 
Lagt sista hand på vår platsbyggda hallinredning. Fy attan vad roligare det är att bygga någonting själv av lite överblivet än att bara köpa något;
Inbyggd vit hallmöbel med krokar, korgar, en julfigur och en julinspirerad väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Organiserad hallgarderob med krokar, skor, korgar och en julfigur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grymt skönt att få undan alla skor. Men nyckelskåpet som står på bänken fick inte plats som tänkt så där får vi hitta på något annat.
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 26 till
  • Laddar…
Pysslat på med något som faktiskt börjar se ut som ett garage…åtminstone på utsidan.
Röd byggnad med snötäckt tak, bilparkering, träd och snöig mark på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
S
Limmade smygar i helgen och idag foder.

Två fönster i en vit vägg, reflektioner syns, inomhusmiljö, kabeldragning pågår, ett stegpall och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusbyggarbetsplats på natten, delvis skyddad dörr, spegelbild i fönster, elinstallationer synliga, oavslutat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
razvan77 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.