Byggahus.se
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nu ligger slangen, tydligen är jag mer effektiv än LK, då jag har en låda med 75 m kvar ;)
[bild]
Då kan jag börja sätta skåp imorgon :)
Fick mig att tänka på rörisen som berättade att han en gång lagt ett större rum med plåtar och slangar men inte fäste plåtarna ordentligt…

När han var klar och gick ur rummet hördes ett öronbedövande ”Whraaam” när slangen reste sig och tog med sig plåtarna som i en stor tornado. Sedan dess var han tydligen mer noggrann med det momentet :crysmile:.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Fick mig att tänka på rörisen som berättade att han en gång lagt ett större rum med plåtar och slangar men inte fäste plåtarna ordentligt…

När han var klar och gick ur rummet hördes ett öronbedövande ”Whraaam” när slangen reste sig och tog med sig plåtarna som i en stor tornado. Sedan dess var han tydligen mer noggrann med det momentet :crysmile:.
Säg inte sådär! :surprised:
Jag tror det är viktigt att inte vrida slangen :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag har äntligen satt upp glasväggen till lilla bastun som jag dragit mig för några månader.
En bastu under konstruktion med träbänkar och glasdörrar. Byggmaterial och verktyg ligger utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 16 till
  • Laddar…
Monterat hyllor och verktygstavlor i ”pannrummet”, samt flyttat in alla verktyg där. Det blev ett pann-och verktygsrum!
Ett organiserat förrådsrum med verktyg, hyllor, förrådsboxar och en central-vakuumenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(När vi köpte radhuset för ett år sen):
Äldre pannrum med blå panna, röd brännare, rör, sladdar, och betongväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Ohchips och 22 till
  • Laddar…
JollanBygg JollanBygg skrev:
Monterat hyllor och verktygstavlor i ”pannrummet”, samt flyttat in alla verktyg där. Det blev ett pann-och verktygsrum!
[bild]
(När vi köpte radhuset för ett år sen):
[bild]
Det där var en riktigt bra ide.
Den snor jag
 
  • Gilla
JollanBygg
  • Laddar…
JollanBygg JollanBygg skrev:
Monterat hyllor och verktygstavlor i ”pannrummet”, samt flyttat in alla verktyg där. Det blev ett pann-och verktygsrum!
[bild]
(När vi köpte radhuset för ett år sen):
[bild]
Flyttar in i ett nytt hus i januari med ett källarutrymme som ser likartat ut. Bra målbild.
 
  • Gilla
JollanBygg
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Det där var en riktigt bra ide.
Den snor jag
Härligt! Effektiv användning av alla ytor
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Flyttar in i ett nytt hus i januari med ett källarutrymme som ser likartat ut. Bra målbild.
Då kanske det dyker upp en före/efter-bild från dig här, om några månader? :) spännande!
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
JollanBygg JollanBygg skrev:
Då kanske det dyker upp en före/efter-bild från dig här, om några månader? :) spännande!
Tippar någonstans mellan 12 och 24 månader. Vi kan kalla det några om du vill. :D
 
  • Gilla
JollanBygg
  • Laddar…
Monterat ett tak ovanför mina två LL pumpar. Pump 3 (gamal defekt Luft/Vatten skall plockas bort så fort teknikern har tid att komma å tömma gasen)
Tegelhus med värmepumpar, svart träpanel, fönster, källardörr, stenmur och trädgårdsparti i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Möbelmontage med verktyg och instruktioner på arbetsbord i halvfärdig verkstadsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Du ligger någon månad före mig. Så där står jag nog precis efter årsskiftet :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du ligger någon månad före mig. Så där står jag nog precis efter årsskiftet :)
Säg inte det, jag kan nog krångla till det ;)
Min största oro just nu är om vi hinner få bänkskivan innan jul :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Säg inte det, jag kan nog krångla till det ;)
Min största oro just nu är om vi hinner få bänkskivan innan jul :p
Då får det bli en "OSB - Jul"! :cool:
 
richardtenggren
stigen stigen skrev:
Då får det bli en "OSB - Jul"! :cool:
Fick ett väl väntat samtal från stenhuggaren och de kunde komma redan idag, så fick ta resten av dagen ledigt och sätta dit stommarna provisoriskt. Då jag vill förstärka bakstyckena och rationalisera bort metallstagen så kompositstenskivan får bästa möjliga upplag.
Vit kontorsmiljö med tomma hyllor, spegelvägg, arbetsbord och utspridd elektronik och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även tagit fram häll och diskho för uppmätning :)
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.