4 933 512 läst ·
33 989 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det är ett gammalt tvåglasfönster på toaletten. Det blir lite kallras där då temperaturen kryper ned under nollan.
Uppdaterade temporärt därför det till ett treglasfönster med en transparent polykarbonat-skiva som går plocka bort då det blir varmare och man vill kunna öppna fönstret
Uppdaterade temporärt därför det till ett treglasfönster med en transparent polykarbonat-skiva som går plocka bort då det blir varmare och man vill kunna öppna fönstret
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär ja! Då har man äntligen panelerna på taket, tog bara ca 9 månader från accepterad offert.
Nu väntas bara elektriker x2 så kan vi köra igång sedan, blir väl lagom till vintersolståndet ungefär.
Nu väntas bara elektriker x2 så kan vi köra igång sedan, blir väl lagom till vintersolståndet ungefär.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hunton finns i lösull, men min kran rekommenderade starkt att ej försöka riva den med handkraft. Jag litade på honom. Men, ja, lösull vore fantastiskt.richardtenggren skrev:
Dels så är cc-måttet galet, och dels så har jag en autostrada med slang i golvet. *burr*
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Vill du berätta lite mer om din anläggning som du får installerad? Väderstreck, storlek, företag?tveksamt skrev:
Den stora delen av panelerna (dvs både de på huset och på garaget) ligger mot söder. Det sitter även en handfull på en takkupa på södersidan av huset, men de panelerna hamnar då alltså åt öst/väst.A Anderscurl skrev:
Totalt kom jag upp i 25 paneler á 360 W och hoppas på en årsproduktion runt 8-8,5 MWh. Panelerna är av märket SoliTek och företaget jag anlitade är Klimatprojekt i Mälardalen (bland annat efter rekommendation från en bekant som anlitat dem tidigare).
Intressant! Tittar man på hur spott priserna för el sett ut så kan paneler i öst och väst läge också bli bra ur ekonomiska perspektiv. Även om de inte levererar lika mycket kWh.
Vi går själva i väntans tider för installation.
Vi går själva i väntans tider för installation.