Gjort klart bokhyllan

• Väggmonterad, måttanpassad bokhylla i mörkblått med öppna hyllplan och skåp nedtill i ett rum med fiskbensparkett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 19 till
  • Laddar…
T
Min respekt för er som murar och putsar väggar hela dagarna har gått från stor till enormt stor!
Jösses va svårt det va att få rakt och någorlunda plant :surprised:
Hörn av ett rum under renovering med nymurade och putsade väggar som inte är helt raka eller plana.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Golvet växer.

Renoveringsprojekt av ett rum med nytt oslaget golv, byggmaterial och verktyg utspridda.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Sorterat om Saker i utbyggnaden så att vi kan flytta locklister så att vi kan få in isoleringen i väggarna så att vi kan komma vidare...

Fläkt provisoriskt uppsatt så man kan laga mat igen :rofl: Belysning inkopplad. Snart färdigt med detta projekt (y)

Ej färdigställd köksrenovering med provisorisk fläkt och inkopplad belysning.
Skapa konto
Provisorisk köksfläkt uppsatt i kök med tänd belysning och skymt av köksö.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Fläkt provisoriskt uppsatt så man kan laga mat igen :rofl: Belysning inkopplad. Snart färdigt med detta projekt (y)

[bild] [bild]
Hur gör du med utrymmet ovan skåpen? Öppet? Vi har öppet och insåg efter några år att det blir en del fett (dålig fläkt?) så det slutade med att jag täcker med plast som byts då och då, inte tillräckligt ofta

K Kjell_G skrev:
Hur gör du med utrymmet ovan skåpen? Öppet? Vi har öppet och insåg efter några år att det blir en del fett (dålig fläkt?) så det slutade med att jag täcker med plast som byts då och då, inte tillräckligt ofta

Det ska inte vara öppet ovan skåpen sen när det är klart. Det ska dit lite täckskivor också :)

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Strykt lister två gånger och byggt ihop lite skåpstommar.

Nybyggda vita skåpstommar och nyligen målade lister i en verkstad.
Skapa konto

• Gilla
Solvskaftet och 1 till
  • Laddar…
Var inte idag, men förra veckan! Två st HEA 240 sattes upp som avväxling för att öppna till kommande kök och matsal!

Renoveringsrum med nyinstallerade HEA 240-balkar, virke på golvet och blåa väggar.
Skapa konto

Har 2,5m till takhöjd idag, skulle jag sänka så att balkarna inte syns så blir det 2,35 ungefär... Vet inte hur jag ska göra!

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle sänka delen mellan balkarna och göra något kul där (bra plats för matbord och därmed lampor?) men behålla resten högt.

• Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag skulle sänka delen mellan balkarna och göra något kul där (bra plats för matbord och därmed lampor?) men behålla resten högt.
Går inte göra något med den delen tyvärr behåller ju gärna takhöjden så klart, men balkarna hamnar precis ovanför köksön, ocentrerat... tycker det skulle se lite lustigt ut. Matsalsdelen blir till vänster och där vi har tejpat på golvet blir köksön och kök i L-form mot yttervägg, ungefär så här:

3D-visualisering av kökslayout med L-format kök, köksö och inbyggda skåp nära fönster.
Skapa konto

Inte riktigt hur vitrindel kommer se ut, men en uppfattning om layouten!

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Förstärkt bjälklaget en smula. C/C ca 80; lägger en till 45x120mm mitt emellan. Tror inte det försämrar.

• Bjälklag under konstruktion med tillagd 45x120mm träregel, verktyg och byggmaterial synligt.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Man kan alltid byta band.
[länk]

Stickan
Jo, men det skiljer inte långa rävöron mellan reservdelar och ny vara... Det ska vara för känslan då...

Renoverat badrum med nytt kakel och monterat vitt skåp ovan handfat, byggavfall på golvet.
Skapa konto

Listat färdigt och fått upp skåpen i helg

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.