Nexan klarade kanske inte att slå/på den effekt som dammsugaren har? Annars är jag beredd att hålla med dig.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
R roli skrev:
Nexan klarade kanske inte att slå/på den effekt som dammsugaren har? Annars är jag beredd att hålla med dig.
Stämmer bra, Nexan är en dimmer för max 300W så inte lämplig för att styra direkt på primären. Grendosan är bara för att få bort lampan från arbetsområdet.

• Gilla
Strip
  • Laddar…
Kört första grundningen på listverken och varit och hämtat lite skåp hos välkänd tillverkare av halvfabrikat för möbelsnickare.
Hur mycket får man lasta på taket egentligen?

Nymålade vita lister ligger på röda bockar i ett rum under renovering med synligt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsrum med grundmålade lister och obrutna träskivor på arbetsbord framför ett fönster.
Skapa konto
Bil parkerad utanför byggvaruhus med flera stora skåppaket lastade på taket.
Skapa konto
Ouppackade möbeldelar och kartonger på verkstadsgolv med listverk i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vatten och spis inkopplad ikväll :D

Nyinstallerad spishäll med en kastrull ovanpå i en köksmiljö med oskyddade väggar och elinstallationer.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Hur mycket får man lasta på taket egentligen?
75-100kg är vanligt.

TeroM TeroM skrev:
Svåraste var att hitta en lampa som startade dammsugaren, hade som väl en 150W liggande bland alla LED lampor. Skönt att slippa gå fram och tillbaka till dammsugaren vid varje kapning då det låter mycket från utsuget på sågen även med hörselskydden på.
Alltså! Bara sååå underbart kreativt. Och vilken tur att jag enbart har batterimaskiner och en snarlik dammsugare, så även jag har en chans att åstadkomma liknande lösning. Det övriga vad gäller styrningen har jag inte, men nu finns det all anledning till att åka iväg till någon kvällsöppen handel så att även jag kan brilllljera;). Det DÄR gjorde min kväll.

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Äntligen fått tag på lite planhyvlat i rätt dimension då det saknades lite på förra omgången. Och som tur är så slapp man åka 13 mil enkel för detta syftes skull... Nu blev det enbart 45 km. Men då inte lika torrt som hos tidigare leverantör utan nu får det ligga och torka till sig några dagar. Fuktigheten ligger på ca 13% och det tidigare uppsatta på ca 7%, så för att erhålla samma färdiga bredd så får de ligga på virkesupplaget och acklimatisera sig med eventuell paraplydrink så länge....
Planhyvlat trä staplat i takkonstruktion för torkning, med belyst arbetsområde.
Skapa konto

Och här kommer de att hamna i taket i stället för OSB:n då de slappat färdigt.
Trätak under renovering där nyplanhyvlade brädor ersätter en OSB-skiva.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
75-100kg är vanligt.
Oj då :seenoevil:

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Alltså! Bara sååå underbart kreativt. Och vilken tur att jag enbart har batterimaskiner och en snarlik dammsugare, så även jag har en chans att åstadkomma liknande lösning. Det övriga vad gäller styrningen har jag inte, men nu finns det all anledning till att åka iväg till någon kvällsöppen handel så att även jag kan brilllljera;). Det DÄR gjorde min kväll.
Till sladdlösa verktyg måste man skaffa en slanglös dammsugare fattar ni väl? ;)

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Screew och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Till sladdlösa verktyg måste man skaffa en slanglös dammsugare fattar ni väl? ;)

• Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Idag kom det vackra kylskåpet som jag vann här på forumet! Det har nu flyttat upp till vår lilla hobbithåla/vindsrum på tredje våningen där tanken är att man bara ska slappa och ha det mysigt. Golvet är fortfarande en tråkig plastmatta men sinomtid blir det nog en heltäckningsmatta där. Budgetrenoverat men helnöjd!

• Retrostil vindsrum med blått kylskåp, mönstrad tapet, fönster, soffa och gosedjur.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Lagt färdigt hallgolvet.

Nyinstallerat ljus parkettgolv i en hall med en dammsugare och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Lagt färdigt hallgolvet.

[bild]
Gillar att stavarna i golvet livar med varandra på var sida om skarven vid dörren.

• Gilla
Nyblivenhusägare123 och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Gillar att stavarna i golvet livar med varandra på var sida om skarven vid dörren.
Inte bara stavarna, även skarvarna mellan planken livar hela vägen. Skulle se bedrövligt ut om det inte gjorde det.

OestlundJ OestlundJ skrev:
Vatten och spis inkopplad ikväll :D

[bild]
Snygga bänkskivor!

• Älska
OestlundJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.