4 933 654 läst ·
33 990 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kört första grundningen på listverken och varit och hämtat lite skåp hos välkänd tillverkare av halvfabrikat för möbelsnickare.
Hur mycket får man lasta på taket egentligen?
Hur mycket får man lasta på taket egentligen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Alltså! Bara sååå underbart kreativt. Och vilken tur att jag enbart har batterimaskiner och en snarlik dammsugare, så även jag har en chans att åstadkomma liknande lösning. Det övriga vad gäller styrningen har jag inte, men nu finns det all anledning till att åka iväg till någon kvällsöppen handel så att även jag kan brilllljeraTeroM skrev:
Äntligen fått tag på lite planhyvlat i rätt dimension då det saknades lite på förra omgången. Och som tur är så slapp man åka 13 mil enkel för detta syftes skull... Nu blev det enbart 45 km. Men då inte lika torrt som hos tidigare leverantör utan nu får det ligga och torka till sig några dagar. Fuktigheten ligger på ca 13% och det tidigare uppsatta på ca 7%, så för att erhålla samma färdiga bredd så får de ligga på virkesupplaget och acklimatisera sig med eventuell paraplydrink så länge....
Och här kommer de att hamna i taket i stället för OSB:n då de slappat färdigt.
Logga in
Skapa konto
Och här kommer de att hamna i taket i stället för OSB:n då de slappat färdigt.
Logga in
Skapa konto
Till sladdlösa verktyg måste man skaffa en slanglös dammsugare fattar ni väl?Noramasen skrev:
Alltså! Bara sååå underbart kreativt. Och vilken tur att jag enbart har batterimaskiner och en snarlik dammsugare, så även jag har en chans att åstadkomma liknande lösning. Det övriga vad gäller styrningen har jag inte, men nu finns det all anledning till att åka iväg till någon kvällsöppen handel så att även jag kan brilllljera. Det DÄR gjorde min kväll.
Idag kom det vackra kylskåpet som jag vann här på forumet! Det har nu flyttat upp till vår lilla hobbithåla/vindsrum på tredje våningen där tanken är att man bara ska slappa och ha det mysigt. Golvet är fortfarande en tråkig plastmatta men sinomtid blir det nog en heltäckningsmatta där. Budgetrenoverat men helnöjd!