Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

1. AndersPS
    Renoverare Nivå 18
    Det var ju ett tag sedan jag gav mig på trappan senast, och idag kändes det som en bra dag att ta tag i det på nytt, dessutom fick jag hjälp av sambo så vi turades om. För er som inte läser mina inlägg regelbundet är tanken att ersätta trappan med ett större trädäck och bygga in en mindre trappa upp mot entrén i detta.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_1263.jpeg

Det hade såklart varit roligare med en större maskin, men även denna tuggar sig igenom betongen bit för bit.

IMG_1264.jpeg

De två kvarvarande stegen hänger alltså enbart i den ungefär hälften än den nedre radens armeringsjärn när jag tog denna bilden. Svaret på hur många som behövs för att hålla stegen uppe, och att man fortfarande kan gå på dem: 2 st.

IMG_1265.jpeg

Efter lite mer sågande av armeringsjärn gav den slutligen med sig och föll ner. Nu kommer nästa problem, att få bort den därifrån...

2. K
    Jack of all trades Nivå 16
    Allt syns inte. Här ligger några timmars extrajobb pga glömska/bristande koll. Glömde dreva bakom fodren inifrån (utifrån är det gjort) och fick ta bort och göra om. Av någon anledning hade jag skruvat fast fodren. Tack, det underlättade.
    Golvspånet hade jag inte kottlat på långsidan för att... Ibland är man inte med helt i processen.
    Snålar med glaset och sätter 60 cm upp för att slippa säkerhetsglas på fasta fönster. Kommer att funka med 19x18 ändå. Och, nej - är inte rädd för kuvöskänsla. Mycket träd i västerläge

3. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
  4. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
    Kommer antagligen klättra över regelbitarna som benen står på, å fastna över dom.

5. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Finns risk, får se, står på ställningen med penseln i högsta hugg så jag har bra uppsikt..
    ;)

6. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    • Laddar…
  7. D09
    Medlem · Nivå 25
    Lekt med svetsen och trimmat vedvagnen med högre lämmar :)

8. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Börjat kladda på innertaket i hallen. Fortsätter med operation furusanering.
    (Hatthyllan ska tas ner och bli vit med och få nya roligare krokar)
    117177531_581770329160169_7405908519706107726_n.jpg

Samt skickat ut två förfrågningar till takbolag. Har en del kompletteringar och renoveringar som ska göras på yttertaket nästa år.

9. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 24
    Foder runt fönster och vindslucka på plats :)

10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Målat fönsterfoder och salningar, takfoten kvar på den gaveln sedan flytta ställningen till entré gaveln.

11. -RB-
    Renoverare · Nivå 14
  12. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 16
    Insett att tegelröda plåtdetaljer är beställningsvaror i vår stad... så tydligen räknade plåtis fel till mitt tak.

13. S
    Medlem · Nivå 17
    Nej, enda anledningen skulle vara visuellt.

Redigerat
    • Laddar…
  14. K
    Jack of all trades Nivå 16
    Fortsätter med liggande panel på utsidan och balkongmatta/konstgräs på insidan. Känner att ljuset kan bli bra här framöver.

15. P
    Medlem · Nivå 7
    Idag gick det ganska långsamt men fick klart ena kortsidan, viste inte riktigt vad jag skulle göra med stupröret så fick bygga in det, inte den snyggaste lösningen men skall bygga altan över där iaf så kommer inte synas i framtiden. Fick även återfyllt lite med skiten som låg uppe på platån. Helvete vad jobbigt det är att handgräva. Hade kunnat vänta tills allt är klart och grävarn kommer hit när det ändå ska återfyllas men det är skönt att bli av med alla högar som ligger överallt.