4 827 707 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Alltid lika kul med dina å hundens projekt!P Pappa1986 skrev:
Men shit så mysigt och fint det blir. Tillochmed så att en vuxen man blir avis på din dotters rumP Pappa1986 skrev:
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Varken kantfräst trall eller kexade geringar men nytt för vårt altanbygge denna gång var dolda skruv och 34x145. Hälften av spoten isatta. Sen dödens döden dog gamla ryobi dragaren. Pichat inköp av makita imorgon alt att varje lamphål tar ca 1h pga borra 30sekunder sen behöver maskin/batteri pausa en stund och så upprepas det... i alla fall, på väg att bli klart. Stensättning runt omkring och en runda till tippen kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det var ju ett tag sedan jag gav mig på trappan senast, och idag kändes det som en bra dag att ta tag i det på nytt, dessutom fick jag hjälp av sambo så vi turades om. För er som inte läser mina inlägg regelbundet är tanken att ersätta trappan med ett större trädäck och bygga in en mindre trappa upp mot entrén i detta.
Det hade såklart varit roligare med en större maskin, men även denna tuggar sig igenom betongen bit för bit.
De två kvarvarande stegen hänger alltså enbart i den ungefär hälften än den nedre radens armeringsjärn när jag tog denna bilden. Svaret på hur många som behövs för att hålla stegen uppe, och att man fortfarande kan gå på dem: 2 st.
Efter lite mer sågande av armeringsjärn gav den slutligen med sig och föll ner. Nu kommer nästa problem, att få bort den därifrån...
Logga in
Skapa konto
Det hade såklart varit roligare med en större maskin, men även denna tuggar sig igenom betongen bit för bit.
Logga in
Skapa konto
De två kvarvarande stegen hänger alltså enbart i den ungefär hälften än den nedre radens armeringsjärn när jag tog denna bilden. Svaret på hur många som behövs för att hålla stegen uppe, och att man fortfarande kan gå på dem: 2 st.
Logga in
Skapa konto
Efter lite mer sågande av armeringsjärn gav den slutligen med sig och föll ner. Nu kommer nästa problem, att få bort den därifrån...