Byggahus.se

Vad har ni gjort med era hus idag?

2254k läst  21,2k svar

1. H
    Verktygstokig · Nivå 11
  2. P
    Medlem · Nivå 12
  3. A
    Renoverare · Nivå 7
    Vi gillar liguster bättre. Sedan var häcken väldigt ful och ojämn och det fattades plantor här och var. Sen hatar min fru Thujor.

• Laddar…
  4. Needas
    Renoverare · Nivå 12
  5. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Är inte det dumt med ligister i villaområden?

Eller är det nån trend i Skåne?

6. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 17
    Tycker mig förstå att det är väldigt vanligt i trakterna kring Malmö.

7. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
  8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Var glad att Rejvkommisionen lagts ner.. ;)(y)

9. -RB-
    Renoverare · Nivå 13
    Det hade varit fett coolt om man kunde styra den så att den tänder och släcker de olika linjerna lite sådär random, du vet.

(Jag får sluta hänga med 12-åringarna, märker jag. Språket påverkas...)

• Laddar…
  10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22
    Och så lite kvällsdimma på det.. :cool::crysmile:
    Nog från min sida nu ;)

• Laddar…
  11. Appendix
    Husägare · Nivå 9

Du skulle bli mörkrädd om du visste hur mycket resurser polisen fortfarande lägger på folk som dansar utan tillstånd. Det läggs betydligt mer mantimmar på att agera på det än på inbrott. Och framförallt så prioriterar man det skyhöggt. Nån kan ju ha roligt utan tillstånd!

(Så om du får inbrott är det bättre säga nån anordnar olaglit rejv i skogen bakom ditt hus än att det är inbrott. Så när de kommer dit med fyra patruller kan du be dem kolla på inbrottet som varit nu när rejvarna fort åkte iväg ;) )

Skämt åsido... När polisen har för lite resurser är det sorgligt vad de fokuserar på.

On-Topic: fick en laser när jag köpte nån tidning. Den är förvånansvärt bra för att vara gratis. Och nu på hösten fungerar den ju bättre :D

12. B
    Allvetare · Nivå 14
    Nu har jag ingen koll på hur sant exemplet i din kommentar är, MEN jag antar att Polisen tvingas jobba med "målstyrning" som alla vi andra, och att någon har bestämt att ett bra mål för Polisen är att få upp den s.k. "uppklarningsprocenten". Då blir det tyvärr lätt så att man prioriterar brott som går lätt att klara upp - och att sätta fast folk som har en olaglig fest eller en demonstration eller liknande är ju enkelt; festarna/demonstranterna har ju alla skäl att vilja stanna kvar på brottsplatsen, till skillnad mot t.ex. inbrottsjuvar.

Tillbaka On Topic: Jag har målat om väggarna i källartrappen. Från 70-talets vinröda till en mer diskret och neutral ljusgrå färg.

• Laddar…
  13. P
    Husägare Nivå 9
  14. fgo
    Husägare · Nivå 11
    Vi har varit och mätt några rum i vårt nya hus.
    Snart är det inflytt och lite ytskikt som ska bytas.

Sen ska vi njuta av skogen!

• Laddar…
  15. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 22