4 827 737 läst ·
33 458 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Vrickat foten i arbetet med att fixa någon av två gräsklippare som vägrade starta, så nu ligger jag lindad med foten i högt läge och känner mig allmänt klumpig. Kanske får bli en robot ändå (till gräsklippningen alltså)
/U
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Ha ha tackarullberg skrev:
Håller på för fullt med stihlen
Lagat trasig centraldamsugare, monterat inköpt modul med siffror och solcellsbelysning nere vid vägen, tittat på blixtar och blivit dyblöt...
Är det dumt att stå med hammare i handen när blixtarna slår ner i närheten hmmm
Är det dumt att stå med hammare i handen när blixtarna slår ner i närheten hmmm
Slipat knivarna och bytt olja på gräsklipparna... Ja jag vet att man ska kanske göra det i början på säsongen... Men inte så illa ändå...
. Hehe säkert någon annan som läser detta som får lite dåligt samvete 
Skit!!!! Det har jag missat. Köpte sakerna i vintras men har inte gjort det ännu.Nimajneb skrev:
Tror du det finns avtappning för oljan eller det är att hälla ut det?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 996 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 996 inlägg
Alla "gå efter"-klippare jag haft har man skruvat bortpåfyllningsröret och sen tippat hela klipparen, kanske finns det större / mer avancerade som har avtappning.Joens skrev:
Edit: egentligen ska man nog använda en pump / spruta, men jag har ingen och kommer alltid på det för sent så jag tippar...
Åkgräsklippare har avtappningsplugg
/U
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Nästan klar med sista rummet på loftet....fick även för mig att testa tålamodet på mitt hatprojekt...dvs måla.....gick så där så klart...färg överallt och då har jag ändå inte ens börja med att måla takfoten....
Partners större rotorklippare har avtappning. Annars rekommenderar de att man tippar den, åt det hållet så att tändstift kommer uppåt. Funkar för mig.ullberg skrev:Alla "gå efter"-klippare jag haft har man skruvat bortpåfyllningsröret och sen tippat hela klipparen, kanske finns det större / mer avancerade som har avtappning.
Edit: egentligen ska man nog använda en pump / spruta, men jag har ingen och kommer alltid på det för sent så jag tippar...
Åkgräsklippare har avtappningsplugg
/U
Låter lite knepigt att tippa den så att oljan rinner ut samtidigt som tändstiftet pekar uppåt när tändstiftet sitter framåt.....elpaco skrev:
Själv tippade jag den åt sidan och det gick bra