Inget på huset, men monterar dragkrok på bilen så jag kan köra hem mer prylar till tomten...

Listat lilltjejens rum.

ullberg
Vrickat foten i arbetet med att fixa någon av två gräsklippare som vägrade starta, så nu ligger jag lindad med foten i högt läge och känner mig allmänt klumpig. Kanske får bli en robot ändå (till gräsklippningen alltså)

/U

ullberg
D09 skrev:
Styckar träd :)
Phu, vilken tur att du äntligen är igång, blev lite orolig när jag såg aktivitet i Stihl-tråden, trodde det var problem med den också, men det var ju tvärt om ;)

Kör hårt!

/U

• Gilla
D09
  • Laddar…
Renoverat och spikat upp foder runt två dörrar. Sågat och hyvlat till skurklossar.

D09
ullberg skrev:
Phu, vilken tur att du äntligen är igång, blev lite orolig när jag såg aktivitet i Stihl-tråden, trodde det var problem med den också, men det var ju tvärt om ;)

Kör hårt!

/U
Ha ha tackar :)

Håller på för fullt med stihlen :) går som en klocka, har kvistat och styckat upp en 4-5 träd, lika mycket till på tomten och imorgon ska man ta hand om en minst 10 träd hos grannen som elbolaget tagit ner :) Börjar arta sig med vedvolymen, nu ska det bara klyvas o torka med ehhhh ;) men jag är inte stressad ;)

D09
Lagat trasig centraldamsugare, monterat inköpt modul med siffror och solcellsbelysning nere vid vägen, tittat på blixtar och blivit dyblöt...

Är det dumt att stå med hammare i handen när blixtarna slår ner i närheten hmmm

Y
Byggt lite på en lådkonstruktion. Dragit loss träd vid huset.

Slipat knivarna och bytt olja på gräsklipparna... Ja jag vet att man ska kanske göra det i början på säsongen... Men inte så illa ändå...:cool:. Hehe säkert någon annan som läser detta som får lite dåligt samvete :rolleyes:

Nimajneb skrev:
Slipat knivarna och bytt olja på gräsklipparna... Ja jag vet att man ska kanske göra det i början på säsongen... Men inte så illa ändå...:cool:. Hehe säkert någon annan som läser detta som får lite dåligt samvete :rolleyes:
Skit!!!! Det har jag missat. Köpte sakerna i vintras men har inte gjort det ännu.

Tror du det finns avtappning för oljan eller det är att hälla ut det?

ullberg
Joens skrev:
Skit!!!! Det har jag missat. Köpte sakerna i vintras men har inte gjort det ännu.

Tror du det finns avtappning för oljan eller det är att hälla ut det?
Alla "gå efter"-klippare jag haft har man skruvat bortpåfyllningsröret och sen tippat hela klipparen, kanske finns det större / mer avancerade som har avtappning.

Edit: egentligen ska man nog använda en pump / spruta, men jag har ingen och kommer alltid på det för sent så jag tippar...

Åkgräsklippare har avtappningsplugg

/U

Nästan klar med sista rummet på loftet....fick även för mig att testa tålamodet på mitt hatprojekt...dvs måla.....gick så där så klart...färg överallt och då har jag ändå inte ens börja med att måla takfoten....:mad:

ullberg skrev:
Alla "gå efter"-klippare jag haft har man skruvat bortpåfyllningsröret och sen tippat hela klipparen, kanske finns det större / mer avancerade som har avtappning.

Edit: egentligen ska man nog använda en pump / spruta, men jag har ingen och kommer alltid på det för sent så jag tippar...

Åkgräsklippare har avtappningsplugg

/U
Partners större rotorklippare har avtappning. Annars rekommenderar de att man tippar den, åt det hållet så att tändstift kommer uppåt. Funkar för mig.

elpaco skrev:
Partners större rotorklippare har avtappning. Annars rekommenderar de att man tippar den, åt det hållet så att tändstift kommer uppåt. Funkar för mig.
Låter lite knepigt att tippa den så att oljan rinner ut samtidigt som tändstiftet pekar uppåt när tändstiftet sitter framåt.....
Själv tippade jag den åt sidan och det gick bra

Kört trimmer ett par timmar, Nu e trädgården i perfekt skick, Känns skönt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.