Vad har ni gjort med era hus idag?

2168k läst  20,6k svar

1. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    Jaha. Du grävde för att bli av med rösterna?

2. T
    Medlem · Nivå 12
    Om rösterna = sambon och barnen så har du helt rätt ;)
    men nu står det röterna vilket är fel menade så klart rötterna :sweat:

3. H
    Medlem · Nivå 11
    Blir inte mycket gjort med heltidsjobb och studier.
    Vet inte om jag ska dra vatten under sockeln eller genom skåpsväggarna. Blir ett ho i det tredje bänkskåpet från vänster.

4. Needas
    Renoverare · Nivå 11
  5. Cheesen
    Nybyggare · Nivå 9
    Du får skriva upp koden på klipparen.

• Laddar…
  6. D09
    Medlem · Nivå 25
    Röjt i garaget. En fullsmockad kärra till tippen.

Grymt att få in den trasiga bilen så man kan börja skruva :) :)

7. Ramnemark
    Hobbysnickare Nivå 23
    Hur får du in den? Ser ut att vara ett berg i vägen ;)

8. T
    Medlem · Nivå 12
    Grävt ner resten av plintarna, dom ska justeras osv men jag behövde gräva ner dom för att se hur mycket av marken som måste bort :sweat:

9. D09
    Medlem · Nivå 25
    Awd ;)

10. Isakare
    Medlem · Nivå 12
    När andra bygger altan, så river jag !!!
    Tidigare ägare byggde större altan än han hade tillstånd till, och då jag ska söka tillstånd/bygglov för att bygga ett uterum, så tänkte jag gå händelserna i förväg och ta bort en bit.
    Dessutom har jag ingen nytta av denna stora yta, bara mer att underhålla, 4 x 7.5 duger för mig, uterummet får inte vara större än 12 kvm, så det blir 3 x 4.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20190420_184355.jpg

11. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Är inte altaner bygglovsfria om de är sådär låga? :)

• Laddar…
  12. Isakare
    Medlem · Nivå 12
    Jo, men detta är en bostadsrätt, flerbostadshus då den inehåller 3 bostäder, och här krävs tillstånd för att bygga, även en altan, bla ska allt byggande vara 4 meter innanför föreningens tomtgräns. Jag har 15 meter tomt till som vi får använda, men för byggande gäller gränsen på kartan.

• Laddar…
  13. Campar
    Medlem · Nivå 10
    Jag tycker det är ett riktigt bra jobb du gör, men om jag får komma med en input, så hade jag lagt alla golvbrädor i "mitten" vinkelrätt mot den övre trappen, alternativt följa den övre trappen och såga längs med de nedre stegen.
    Om du förstod?

• Laddar…
  14. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 21
    Tror jag är med :)
    En anledning det blev som det är vilplanet är vinklat och jag tänkte det steget (vänsterkanten) inte skulle sågas och ha något synligt ändträ. Sen vinkla till det så det blir samma procedur åt höger.
    Vilplanet är möjligt att ändra utan resterande del av trappen måste rivas ;) #svenskmästareitillkrångling?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    received_354666648590011.jpeg

Översta steget tillsågat.(y)

Redigerat 20 apr 23:46
  15. F
    Hobbyelektriker Nivå 10
    Jag har sålt det. Mitt hus. Men egentligen inte just idag. Det känns bara extra idag. Sålt mitt slott och köpt ett ruckel. Knappt så det finns rinnande vatten. Vad har jag gjort? Ångesten är påtaglig. Den 26'e får spanjorerna nycklarna till mitt slott, jag har nycklarna till ett...ruckel...

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: