4 934 298 läst ·
34 008 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skåpet på plats. Silikon och lister kvar. Satte en fog mellan skivor/klinker och planerade en liten smygfog över. "Behövs inte, men kan du foga andra sidan likadant" - blev visst inte klar med det för elva år sen. Hmmm.K Kjell_G skrev:Nytt handfat i badrum är tanken. Av bara farten föreslog jag panel bakom skåpet som ändå måste tas bort och modifieras. OK, sa hon. Påbörjat förra helgen, fortsatt idag men hade otur när jag tänkte leka rörläggare. Mindre fontän gav lite vatten i väggen och ner i bjälklaget. Torka, torka, vänta...
Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och sen lägger du till allra minst 10% sen, ifall du är säker på att ha räknat helt rätt och inte missat nåt.T Tobias Knutsson skrev:Idag försöker jag och dottern räkna ut hur mycket virke vi behöver till fasaden (lockpanel)
Vi tänker använda av oss 21×145 och 21×95
Gavlarna är 42m2/sida = 84m2
långsidorna 26m2/sida = 52m2
Så följer vi guiden på Svensk trä så behöver vi
680m 21×145mm och 680m 21×95mm + spill
Vad säger ni kan det stämma![]()
Jag lovar, det behövs ...
...been there, done that ...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Jag hade inga problem attt teckna livförsäkring på min fru utan hennes inblandning över telefon och utan karenstid. Lite läskigt...FredrikR skrev:
Slipat en sida av en innerdörr idag. Bra med verkstad i hallen.
Fixade avloppet under vasken och klurade på en lösning till att dölja jacken i skivan medans resten av familjen sover