P Pappa1986 skrev:
Fått upp alla luckor på ena sidan av köket. Lite finjusteringar och kakel kvar.
Ska göra färdigt skafferi mm och sen påbörja andra sidan vid diskho, kyl och frys mm :D
Trevlig kväll på er (y)

[bild]
Inte alls min stil, men efter detta så kanske det kan bli det :D superfint! Känn dig stolt!

• Älska
Pappa1986
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Har du livförsäkring på frun?:love:

Tog du fram yxan? :crysmile:
Är nog jag som borde ha försäkring.. och vågar inte ha nån yxa framme med sambon i närheten ;)
Nej det blev kobenet som fick vålda sönder den.

FreQa FreQa skrev:
Förresten, tar den svansen eller ett ben så lever dom ett tag vilken fälla man än har. Dom har stor överlevnadsinstikt!
Den där fällan är konstruerad så att musen ska behöva lyfta på ett lock med huvudet för att komma åt betet, därför slipper man ”motorsågsmassakern” med mössen.

FredrikR FredrikR skrev:
Hyvlade lite i "källartrappen".. Och det efter att huset städats.
Fick lite onda ögat men..
[bild]
Tröttnat på att få ont i foten när man kliver ner på klacken på syllen (efter 11år.. :rolleyes:)
Fin maskin. Borde jag köpa den? ;)

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fin maskin. Borde jag köpa den? ;)
Haha, det borde du!
Den avverkade fint och resultatet ser fint ut.(y);)
Extra stål medföljer under handtaget.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Nytt handfat i badrum är tanken. Av bara farten föreslog jag panel bakom skåpet som ändå måste tas bort och modifieras. OK, sa hon. Påbörjat förra helgen, fortsatt idag men hade otur när jag tänkte leka rörläggare. Mindre fontän gav lite vatten i väggen och ner i bjälklaget. Torka, torka, vänta...
Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet
Skåpet på plats. Silikon och lister kvar. Satte en fog mellan skivor/klinker och planerade en liten smygfog över. "Behövs inte, men kan du foga andra sidan likadant" - blev visst inte klar med det för elva år sen. Hmmm.

Ett vitt skåp med handfat i ett ljust badrum med väggpanel och grå klinkergolv, färdigställande återstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Äntligen byggs det lite och inte bara rivs(y):crysmile: så idag var det lite innerväggar på schemat :D

• Nybyggda trästommar för innerväggar i ett pågående renoveringsprojekt med isoleringsmaterial synligt.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det någon fler än jag som tycker det saknas bärlina över fönstren?
[bild]
Där ligger en i det inre isoleringsskiktet. En stående 170mm-regel

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Tobias Knutsson skrev:
Idag försöker jag och dottern räkna ut hur mycket virke vi behöver till fasaden (lockpanel) :thinking:

Vi tänker använda av oss 21×145 och 21×95

Gavlarna är 42m2/sida = 84m2
långsidorna 26m2/sida = 52m2

Så följer vi guiden på Svensk trä så behöver vi

680m 21×145mm och 680m 21×95mm + spill :thinking:

Vad säger ni kan det stämma :geek:
Och sen lägger du till allra minst 10% sen, ifall du är säker på att ha räknat helt rätt och inte missat nåt.
Jag lovar, det behövs ...
...been there, done that ...

S
FredrikR FredrikR skrev:
Är nog jag som borde ha försäkring.. och vågar inte ha nån yxa framme med sambon i närheten ;)
Nej det blev kobenet som fick vålda sönder den.
Jag hade inga problem attt teckna livförsäkring på min fru utan hennes inblandning över telefon och utan karenstid. Lite läskigt...

Slipat en sida av en innerdörr idag. Bra med verkstad i hallen.

• En innerdörr ligger på golvet med en del slipad yta, slipmaskin och hörselkåpor bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag hade inga problem attt teckna livförsäkring på min fru utan hennes inblandning över telefon och utan karenstid. Lite läskigt...
Du menar att min sambo bara väntar på att casha in..? :oops::dizzy::D

Jag tror dock hon vill ha en trapp ner till hennes "hobbyrum" (tvättstugan) innan..

• Gilla
  • Haha
johel572 och 5 till
  • Laddar…
T
Fixade avloppet under vasken och klurade på en lösning till att dölja jacken i skivan medans resten av familjen sover ;)

• Reparerat avlopp med rör och slang under handfat, noterbar jack i vit skiva.
    Skapa konto
  • Vattenledningsrör i metall installerade under en vask med ett synligt hack i kanten på den bruna skivan.
    Skapa konto
  • Rör under vask med ett jack i skivan, potentiell DIY-reparationslösning.
    Skapa konto
  • Gilla
JonasElander och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vilka jack? Jag ser ingenting.

• Gilla
  • Haha
FDT och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är väl urjackningarna för rören som menas, antar jag.

Jaa, nu ser jag. På andra bilden kan man se en antydan till jack, men på sista bilden syns ingenting...

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.