Vad har ni gjort med era hus idag?

2090k läst  19,9k svar

1. A
    Medlem · Nivå 7
    Testa multimaskin.

2. P
    Medlem Nivå 3
    Testat med olika maskiner, men blir inte bra med någon, antingen för agressiv ochbskadar spånet eller för klen o svag för att seperera mattan från spånet . Den manuella dryga metoden är den som funkat bäst med en bra yta efteråt . Så är bara slita på(y):crysmile:

3. S
    Medlem · Nivå 16
    Målat dörrkarmen till nya badrummet samtidigt som dottern badade i badkaret i samma rum. Perfekt kombo. Tillsyn av småbarn och fuktigare luft ger bättre utflytning av färgen. :cool:
    Hon ville inte sluta bada så jag hann skruva upp toapappershållaren också.

4. Jarlingar
    Allvetare · Nivå 12
    Även riktig mattstripp?

5. FreQa
    Renoveringsnovis · Nivå 11
    Då en mus gick bärsärkargång med musfällan efter sig igår och skrämde sambon när den rasslade omkring i garaget så fick jag ta det som fanns hemma och fixa en "snointeminmusfälla" - vajer med en klämma att kunna ta bort fällan.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    sketch-1550864896880.png

Och ikväll kom nästa kandidat (fått en varje dag sen 8 dagar)

6. possum77
    Medlem Nivå 6
    Köp en sån här fälla. Det tar en ände med förskräckelse för musen, de dör ögonblickligen och behöver inte plågas med att släpa fällan bakom sig.

Snygg avatar förresten, Thunderbolt från Quake skulle nog göra processen kort med musen :)

https://www.clasohlson.com/se/Musfälla-Mjölner/34-5202

• Laddar…
  7. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Ingen isolering i bjälklaget?

8. K
    Husägare Nivå 11
    Varför ett stort lila kryss i fotografiet?

9. G-83
    Renoverare · Nivå 7
    Jodå 90mm men den lades i efterhand så fotot är taget innan isoleringen är på plats.

10. A
    Medlem Nivå 5
  11. FreQa
    Jag vill visa respekt mot dom som är känsliga mot att se möss eller ännu värre för vissa döda möss.

• Laddar…
  12. FreQa
    Jo en railgun tack! ;)
    Mjölner är testad men med dåligt resultat. Jag kör med SuperCat med bättre resultat. Jag ändrade idag konstruktionen till att spika locket på en glassburk uppochner på en bräda, placera fällan och sätta fast burken med ett borrat hål så sambon inte ser mössen...

• Laddar…
  13. FreQa
    Förresten, tar den svansen eller ett ben så lever dom ett tag vilken fälla man än har. Dom har stor överlevnadsinstikt!

14. K
    Medlem Nivå 14
    Nytt handfat i badrum är tanken. Av bara farten föreslog jag panel bakom skåpet som ändå måste tas bort och modifieras. OK, sa hon. Påbörjat förra helgen, fortsatt idag men hade otur när jag tänkte leka rörläggare. Mindre fontän gav lite vatten i väggen och ner i bjälklaget. Torka, torka, vänta...
    Nu är panelen uppe och skåpet ska dit i morgon. Fontänen? Glömde plugga varmvattnet

15. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Rensat ur skidförrådet och ordnat upp de skidor som faktiskt används. Borde egentligen slänga mina fetingar efter en ”liten” incident med det lömska jämtländska urberget men de får gå säsongen ut iaf.:)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2B107333-7C3E-4667-A059-E704489E382E.jpeg

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: