Mikael_L
Det blir nog bra det.
Du får definitivt inte skicka den hit iaf ... ;)

Förresten, TV på altanen ...
Har ni inte fåglar där ni bor?
Eller lite knäppa grannar att spana på ...

Grannarna är på framsidan. Tak på baksidan. Funderar dock på att hänga en handduk över den när den inte används, i alla fall nu när det är tallpollensäsong.

Mikael_L
Aha, är det tallpollen som är det där gula skiten som ligger överallt nu, på bilen, cyklarna, trädgårdsmöblerna m.m.

Pratat ihop mig ned grannen om ny kantsten till rabatterna. Klippt och glesat ur min måbärshäck som jag just nu behandlar mot allehanda kryp. Såpa är billigt, men om jag ska gå på dyrare alternativ är det bättre den är mindre ;) den behövdes dessutom ansas.
Tagit fram cafesetet inför morgondagens morgonkaffe!

Jo, jag har gjort den klassiska också - satt häcksaxen i förlängningskabeln. :/

D09
Avslutade husprojekten med att fälla en lång tall ner för ett litet stup...

Ska förbereda mig mentalt i en vecka innan jag sågar upp den och bär hem bitarna :)

Nu kaffe i solen medan ungarna hoppar studsmatta

Klippt gräs, kapat grenar från tröden som var i vägen när jag klippte gräset. Borstat bort gräset från plattläggningen. Rensat hängrännorna. Borstat plattläggningen igen :) känns som planeringen inte var helt optimal idag.
Murat sockeln till en/ett plank/miniförråd.

Skruvat halva uteplatsen. "Sparat" andra halvan till imorgon :)

Byggt om skjulet där åkgräsklipparen stod till cykelförråd. Ännu en bonus med robot, fick ut cyklar och cykelvagn från vedboden...

ullberg skrev:
Om nu syftet är att barnsäkra, vore det inte bättre att satsa på en lösning som inte samtidigt är en stege?

I övrigt ett staket precis i min stil, precis lagom pretentiöst och rationellt att bygga.

/U
Glömde att svara.
Tycker inte det finns NÅGON barnsäkring egentligen. Detta är ett tankestopp, när katten springer mot vägen tar det stopp och vi hinner se vad hon gör. Sidan till grannen är helt öppen, så det handlar inte om att kunna lämna lilltjejjen för sig själv....

Putsat en innervägg samt börjat regla upp en innervägg.

Satte upp en 6 meter bred markis på min svägerskas hus. Satan vilket åbäke.

Och taket där markisen skulle sättas var 5 meter upp i luften.

Grävt och grävt. Efter grillning är det dags och gräva lite till. Ser fram emot stenläggningen.

Rensat i garaget, som vanligt en massa skit... :(

D09
Fortsatt med vedboden... Monterat golvet, nästan klar med taket och påbörjat panelen :)

En eloge till morfar som alltid ställer upp :)

ImageUploadedByByggahus.se1370193338.365693.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.