Bytte fönsterlampor, från urblekta vinröda till fräscht vita, passar bättre med det nya vitmålade vardagsrummet :thumbup:

Målade en liten bit till av grannens tegelmur, som står i tomtgränsen och skall bli en fin vägg till en ny carport. Hårt jobb med att stryka ut linoljefärg... Får inte bli tjockt alls. Lite knäpp är jag, men kör med linoljefärg till allt. Utvispat med vatten (emulsion), spätt med terpentin, blandat med schellack, eller helt ren från burken! Man hinner inte så mycket per dag som ensamstående och tre barn, men det gäller att inte missa en dag!
:)

Monterat ett efterlängtat eluttag i badrumsskåpet 😃
ImageUploadedByTapatalk1369945684.093351.jpg

Beställt reservdelar till spisen så nu ska jag fortsätta dricka kaffe i solen.
Kanske vila lite efter det.

Mikael_L
Blindnit skrev:
Beställt reservdelar till spisen så nu ska jag fortsätta dricka kaffe i solen.
Kanske vila lite efter det.
Och hoppas att det är lååång leveranstid? ;)

Inspekterat målarnas jobb samt rensat runt och vattnat den nyplanterade häcken. Massor av mygg....

Mikael_L skrev:
Och hoppas att det är lååång leveranstid? ;)
Jag ger det över helgen för säkerhets skull.

D09
Gått en runda kring tomten, gett ca 15-20 träd dödsstraff för att vara närmast huset ( jag är lat ) Imorgon verkställs domen :) kommer bli rena motorsågsmassakern.. Hoppas på en ca 20m3 träd när jag är klar.

Fick dåligt samvete efter att ha slappat länge i solen och krattade gruset på framsidan, nu väntas det hundpromenad sen fredagsmys.

Ingenting alls! Varit på ultraljud och kikat på busfrö nr 3:) känns bra:cool:

• Gilla
Riggen och 1 till
  • Laddar…
Lagt kaffesump i de små trädgårdslanden, sopat altanen ren från tallpollen samt planerat för ett trädäck. Igen. Gjort varje vår i fem år.

Skrapat färg på takfoten som ska målas om

D09
Fällt 6 träd,

tar längre tid än man tror att fälla, dra fram träden :)

Nu passa ungar o sen kanske snickra lite vedbod i regnet :)

Sådär. ny lite större platt TV i köket, den gamla platta på altanen och den tjocka som var på altanen i bakluckan.

Mikael_L
Blir det inte kallt till vintern att kolla på TV i bakluckan?

:p

Mikael_L skrev:
Blir det inte kallt till vintern att kolla på TV i bakluckan?

:p
Jo, tänkte inte på det. Kör den väl till tippen då :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.