Monterat spottar framför garaget.

• Belysningsarmaturer monterade ovanför en vit garageport i tegelhus under skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spottar installerade ovanför garageport på tegelhus i skymningen.
    Skapa konto
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Fastighetsvärdering imorgon. Banken tyckte det var bäst att sälja befintligt innan vi köpte nytt... Målar ett gäng dörrar samt byter trycken i sista sekunden!

K
Rivningsentreprenaden fortsätter även denna helg.. Mer berg än etapp 1 vilket sinkar rätt rejält.
Kanalfläkten till höger om exp. kärlet för brinen gör arbetsmiljln hyffsat dräglig.. 250m3/h skall den skyffla enligt spec. Rivningsarbete inomhus med betongspill, en spade och en kanalfläkt i ett dammigt rum.
Skapa konto
Rivningsarbete inne i ett rum med synliga bergstycken, rördragning i taket, och en kanalfläkt till höger.
Skapa konto
Rivningsarbete inuti byggnad, med synlig sten och bråte på golvet samt en kanalfläkt och verktyg.
Skapa konto
Ett rum under rivning med betongspill, en stege, verktyg och ventilation.
Skapa konto
Rivningsarbete i rum med utsprängt berg och byggverktyg, bredvid ett expansionskärl och ventilationsslang.
Skapa konto
Renoveringsarbete i källare med synliga rör och ledningar, delvis rivna väggar och en kanalfläkt.
Skapa konto
Rivningsarbete i källarutrymme med spillror, en stege, radiator och kanalfläkt till höger.
Skapa konto
Rivningsarbete i rum med grus och stenar på golvet, stege och byggmaterial synliga.
Skapa konto
Rivningsarbete med berg, expanderande kärl för brine och kanalfläkt, dammigt byggarbetsmiljö.
Skapa konto
Rivningsarbete med synligt berg, rörledningar och uppbrutet betong på en byggarbetsplats.
Skapa konto
Pågående rivningsarbete i källare med verktyg, öppnat golv och expanderat kärl i bakgrunden.
Skapa konto
Rivningsarbete med synliga rör i betonggolv, sprängsten och verktyg, kanalfläkt vid sidan.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Joacimz och 7 till
  • Laddar…
P
Skruvade ihop ett par högbockar av gammalt ställningsvirke. Tänkte ha dem vid fönsterputs och målning.
Hemmagjorda högbockar av återanvänt ställningsvirke på en träveranda.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Idag gick jag loss på tvättstugans golv!
Lagom svettigt när jag närmade mig inkommande vatten. :sweat:

• Upptaget betonggolv med trasiga plattor och en borrhammare nära vattenrör i en tvättstuga.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete på tvättstugans golv med borttagen betong och byggmaterial i skottkärra.
    Skapa konto
  • Uppbrutet golv i tvättstuga med betong och tegel i en hög och en borrhammare till vänster.
    Skapa konto
  • Uppbrutet betonggolv i tvättstuga med grushög och verktyg.
    Skapa konto
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
Kopplat in den andra utelampan, trots att jag fyller 30 :)

• Ett hus i skymningen med en nyinstallerad utelampa som är tänd, snö på marken och byggställning vid fasaden.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
I veckan som kommer ska den här installeras. En LG Libero 12 värmepump. Trodde jag. Tillverkaren menar att det är en AC. Hoppas på båda

• Förpackad LG Libero 12-enhet med texten "AIR CONDITIONER" på lådan står på ett golv.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Takpapp som spikats på flera träbitar på golvet i ett rörigt garage.
Skapa konto

Lagt tak, men eftersom det regnade så gjorde jag det i garaget.

Eftersom det var kallt ute så följde jag instruktionerna och förvarade pappen i ett uppvärmt utrymme innan jag spikade upp den. Garaget är uppvärmt och håller 8 grader :thinking::crysmile:
Instruktioner för förvaring och montering av takpapp, med rekommendationer för temperatur och spikning.
Skapa konto

K
Trot eller ej, men rivning idag också... Lär bli rivning nästa helg också.. Med lite tur kanske jag kan leka rörmokare nästa helg.. :P Rivet betonggolv som exponerar gamla avloppsrör och rörledningar i en byggarbetsplats inomhus.
Skapa konto

• Gilla
Joacimz och 2 till
  • Laddar…
Rev lite till gips. Stor skillnad på luften när luftrenaren stod i utrymmet, såg inte längre vad jag andades.

Renoveringsarbete med borttaget gips, en luftrenare och byggdammsugare i ett rum.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kopplat in den andra utelampan, trots att jag fyller 30 :)
Gratulerar! :beer:

Hittat den här rullen bakom vattentunnan:
En rulle med svart kabel upplagd mot en husvägg bredvid en vattentunna och fallna löv.
Skapa konto

Kul när det händer positiva saker med ens hus när man inte ens är hemma. Måste ha dykt upp i går. Behöver jag säga att IP-Only inte är inblandat...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Inte gjort själv men plats för golv- och takbyte och väggfixande ordnat.

Före

Modern hörnkamin installerad i ett renoverat rum med synliga områden för ytterligare väggfix.
Skapa konto

Efter

Hörn av ett rum före renovering med skadat golv och tak samt gammal kamin.
Skapa konto

Blir ngn nättare och modärnade kamin vad det lider.

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Det behövs lite spackel i taket... ;)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tog bastun i bruk förra helgen, den fungerade mycket bra, får upp bra värme på drygt 30 min. utöver det har det inte hänt så mycket, förutom att jag fogskummat igen ett hål i bjälklaget ovanför relaxen där det mer eller mindre blåste rätt in, så vattnet till köket frös på vintern. Tror jag lyckades bra, tempen steg från 2 till 16 grader när det var strax under nollan ute.

Sedan blev jag gräsänkling igår då sambon tog dottern och hälsade på mormor o morfar eftersom jag ändå ska till Manchester och se fotboll i helgen. Eftersom sambon fyller år på tisdag tog jag tillfället i akt och förberedde delar av hennes födelsedagspresent, lite möbler till relaxen

Nyinredd relaxdel med två svarta stolar och ett runt bord på gråa klinkers, vit vägg med hylla och växter.
Skapa konto

Nu blir det ganska lugnt några veckor innan nästa projekt sätts igång, renovering av hallen på båda våningarna.

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.