Byggahus.se
Börjat montera fler solceller, dubblerar nu antalet solceller med 20 st extra helsvarta paneler, blir betydligt snyggare än det svarta gamla plåttaket Installation av tjugo nya helsvarta solpaneler på ett svart plåttak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
:)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
T
Bortsett från koutsläpp hann jag med att montera vattenutkastare så jag slipper dra slangen genom källarfönstret :)

Funderar dock på om man ska sätta en rostfri plåt som droppskydd då det nu rinner längs putsen på källarväggen när man stänger av kran..
Vattenutkastare monterad på blå väggbeklädnad utan droppskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Operation insynsskydd påbörjad! Ingång till en tegelvilla med öppen grind och höga häckar på sidorna, med startade arbetsmaterial för insynsskydd framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Platsbyggda bokhyllor, lite skåp, elementskydd mm (ska fixa elementskydd till vänster också). Samarbete med yngste sonen, som fyller 15 idag (därav blommorna).
Allt i lite ”shabby chic”- stil för att matcha bordet, som jag gjorde för några jular sen. Medvetet robust-och-rustikt; gjort av vanlig ytterpanel av det skälet. Platsbyggd bokhylla och skåp i "shabby chic"-stil med bord, blommor och öppet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Rivit staket som en början att vi utökar våran trädgård
Solig trädgård efter rivet staket med stabila stolpar på marken, verktyg på bord och naturskön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stolparna var i förvånande bra skick efter 20 år i jorden, kan det vara lerjorden som bevarat dom?
Nedrivet trästaket och stolpar på gräsmatta, i gott skick efter tjugo år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lät sen dottern, 4 år, montera ihop små lådor nyfiken som hon är på vad pappa gör.
Två små träkistor och en flaska lim på en OSB-skiva i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
T
Monterade dotterns födelsedagspresent :)
 
  • Nyinstallerad lekställning med rutschkana, gungor och lekhus i en trädgård, presenterad som födelsedagspresent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Gjort klart källarförvaringen.
Källarförvaring med grönmålade IKEA-skåpsstommar, luckor i samma färg och en pärlsponts-täcksida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stommar och luckor från IKEA som fått samma färg som alla andra snickerier i källaren , samt en täcksida av riktig pärlspont och hemsnickrad sockel i liv med luckorna. När man ändå ska måla om luckorna så är lite kantstötta luckor från IKEAs fyndhörna inte så dumt.
 
  • Gilla
johel572 och 10 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Gjort klart källarförvaringen.
[bild]

Stommar och luckor från IKEA som fått samma färg som alla andra snickerier i källaren , samt en täcksida av riktig pärlspont och hemsnickrad sockel i liv med luckorna. När man ändå ska måla om luckorna så är lite kantstötta luckor från IKEAs fyndhörna inte så dumt.
Jamen just det... nåt sånt ska jag också göra! Vilket år som helst nu...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
ps - @PNO , är det vad jag tror över källarfönstren, och hur satte du dit dem?
 
ricebridge ricebridge skrev:
ps - @PNO , är det vad jag tror över källarfönstren, och hur satte du dit dem?
Tänkte du på röret? Det är mitt egenkonstruerade inbrottsskydd "Ursut-pinnen". Jag har borrat hål rakt ut i murväggen, där det ena är ca 5cm djupt och det andra ca 10cm djupt. Diameter sådär 10mm större än röret. Röret är kapat 10cm längre än bredden på fönsternischen. Det djupare hålet har jag sedan bilat lite i kanten på så det går att trä in röret i hålet och sedan skjutit över det in i det andra hålet. Avslutningsvis så har jag murat fast röret. Kostar typ inget och fönsterna går fortfarande att öppna för att värda, dra ut en skarvsladd eller vad man nu vill.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
T Tobias Knutsson skrev:
Monterade dotterns födelsedagspresent :)
En rutschkana är aldrig fel till barn. Ett måste för alla småbarnsföräldrar! (y)(y)(y)(y)

Jag fyndade själv en rutschkana från Hags i höstas. 5,5m från start till mål så att säga, och en meter bred. http://www.hags.se/

Inte min egen på bilderna men en exakt likadan.

Jag åkte 86 mil ToR den dagen för att hämta denna i GBG med släpkärra!!!! Bostadsrättsföreningen skulle skala ner sin allmänna lekpark och sålde därför sin rutschkana på blocket för 1000:-!!!!!!!!!! Och för att ligga lite före så bjöd jag 1500:- osett trots att jag bodde i Södermanland!

Det gick ett par dagar sen jag svarade på annonsen (man kunde endast svara med meddelande via blocket, ej telefon). Så jag trodde det var kört faktiskt. Jag var på promenad med familjen och plockade smultron, jag minns det som igår. Det var ordföranden i bostadsrättsföreningen, bara jag hämtade rutschkanan innan helgen var slut så var det min. Inkorgen i hans epost var tokfull med köpare för priset av 1000:- Jag var den enda som bjöd mer än annonsens pris. Glad i hågen så skrev jag mitt pris till 1500:- osett, vilket är ruskigt billigt för Hags rutschkana som har 5,5m åkyta . Flera hade till och med prutat... Suck, var är världen på väg!?

Det hade blivit för dyrt att ha lekparken besiktigad för allmän lek (astronomiskt dyrt tydligen!) och alla i föreningen hade blivit till åren med utflugna barn. Så efter lite kvittoskrivning och kontant betalning så var det min.

Väl framme i götet så var kanan i betydligt bättre skick än bilderna gav sken av. Helt rostfri i sidorna och själva åk-ytan var nästan helt fri från bucklor (väldigt ovanligt).

Efter någon timmes demontering och efterföljande tillsnyggning i sandlådan/slänten var det lastat och klart på släpkärran. Det vara bara jag och min far som fixade biffen!

Kärran har gjort sig väl tillpass från Uppsala trailercenter!!!!
https://www.byggahus.se/forum/threads/jag-har-blivit-med-slaep.301136/#post-2779090

Jag är supernöjd (både med släpkärran och rutschkanan)!!!!!!!

Jag har sett samma rutschkanor för 7000:- eller mer på blocket som har varit borta efter någon vecka. Det är två "pucklar" på mitten och sen kommer avsatsen när åket är slut.

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

:p:p:p:p:p:p:p

Fast gladast är nog trots allt pappan själv (alltså jag) som kan åka med bredvid kidsen! ;) :whistle: :D :rofl:

Kan man bli för gammal att åka något så roligt som rutschkana?!

NEJ! :love:

Röd rutschkana i en grön grässlänt med två barn som leker vid slutet av rutschkanan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rutschkana i rosarött med två pucklar och avsats, i använd skick, utan synliga barn.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 11 till
  • Laddar…
D09
Vimpeln hade fastnat i en gren och vägrade lossa så jag fick hänga på mig motorsåg m.m och linor för att försöka få ner grejorna på ett vettigt sätt utan att paja flaggstången :devilish:

Lite klätterapa har man allt i generna (y)
 
  • En vimpel som fastnat högt upp i en gren bredvid en flaggstång på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaggvimpel fastnad i trädgren med flaggstång och rep synliga mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person klättrar i träd med motorsåg och utrustning för att ta ner en fastsatt vimpel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Krilleman och 4 till
  • Laddar…
Operation insynsskydd påbörjad!
En "påhängsgrind" på smidesgrinden.


Smidesgrind framför hus med påbörjat insynsskydd och häckar på sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Needas Needas skrev:
Operation insynsskydd påbörjad!
En "påhängsgrind" på smidesgrinden.


[bild]
Jag tänkte väl det, en gammal fin smidesgrind kan du ju inte ta bort:p
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det hade blivit för dyrt att ha lekparken besiktigad för allmän lek (astronomiskt dyrt tydligen!) och alla i föreningen hade blivit till åren med utflugna barn. Så efter lite kvittoskrivning och kontant betalning så var det min.
Ja, det är ohemult dyrt, då man måste ta bort all sand ner till minst 40 cm djup och byta mot "EU-sand, som är godkänd som leksand, huvudsyftet med den sanden är egentligen att den inte går att använda som sandlådesand, så att ingen sitter med hink och spade nära redskapen, men även att den ska vara lite mjukare att ramla i, då den inte packar sig som vanlig sand gör. Den sanden är givetvis extra dyr. För vår lekplats hade det kostat minst 40 000 att byta ut sanden. Istället bytte vi vår lekställning som vi köpt av kommunen för 10 000 mot ett stabilt utflyktsbord och en plastbåt som läckte, de behöver nämligen inte sådan sand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.