4 827 146 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Målet: kunna koppla in vattenfilter (avhärdare)
Arbetet (i helgen): fixat avlopp i pumputrymmet, dvs bila bort ett par kvadratmeter golv, gräva ut, lägga ner rör och gjuta igen det hela.
Jag är otroligt glad att tidigare ägare gjorde en så kass gjutning, även om det var jobbigt, framförallt trångt, var det det enklaste bilningsarbete jag varit med om, ingen armering utan bara en kaka på ett par centimeter. Jag tänkte dock inte så mycket på kommande ägare så min gjutning blir nog jobbigare att bli av med...
Arbetet (i helgen): fixat avlopp i pumputrymmet, dvs bila bort ett par kvadratmeter golv, gräva ut, lägga ner rör och gjuta igen det hela.
Jag är otroligt glad att tidigare ägare gjorde en så kass gjutning, även om det var jobbigt, framförallt trångt, var det det enklaste bilningsarbete jag varit med om, ingen armering utan bara en kaka på ett par centimeter. Jag tänkte dock inte så mycket på kommande ägare så min gjutning blir nog jobbigare att bli av med...
Medlem
· Halland
· 4 006 inlägg
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Idag har jag satt foder runt fönster och dörrar för första gången i mitt liv; jag är nöjd! I morgon fortsätter jag med dekorklossar och taklister.
Jag har gjort en rätt liten valborgsbrasa av en del av det gamla ris som fortfarande huserar längs utkanterna av tomten.
(Oj vad det lät som att vi har stor tomt nu ...
)
Och så har nästan hela huset randisolerats nu, och altanbygget känns nästan lite påbörjat.
(Oj vad det lät som att vi har stor tomt nu ...
Och så har nästan hela huset randisolerats nu, och altanbygget känns nästan lite påbörjat.
Trädgårdsröjning idag. Hade också tänkt sätta lite penséer i krukor istället för dem jag råkade ge bort, men tydligen är säsongen för vårblommor över, nu fanns bara sommarblommor. Blev örtkryddor och en jordgubbsplanta istället. Gillar inte sommarblommor i maj.