4 934 378 läst ·
34 009 svar
4934k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Känns igen lite.. Vi har tidigare fått ved av svärfar när han mördat nån björk, kapat där, klyvt där, lastat och kört hem, lastat av och travat.iSnobben skrev:
Men värt det
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Putsat om kakelugnen invändigt för andra gången i år. Hann med fem inkörningseldningar och en halv brasa, den rasade det som ett korthus.
Har gjort enligt konstens alla regler 4-5 gånger, aldrig har det blivit bra. Det enda jag har kunnat konstatera nu är att den här gången var hantverket riktigt dåligt. Otroligt tjockt putsat, antagligen därför det höll så dåligt.
Bemödade mig nu att köpa in en tvättsvamp för hela 5 riksdaler och har nu putsat riktigt tunt, kanske 1mm, för att se om det sitter uppe då.
Till och med den halvblinda ser att det skiljer 4-5mm mellan det jag har lagat och det som ännu sitter kvar.
Tiden får utvisa om jag har lyckats den här gången
Har gjort enligt konstens alla regler 4-5 gånger, aldrig har det blivit bra. Det enda jag har kunnat konstatera nu är att den här gången var hantverket riktigt dåligt. Otroligt tjockt putsat, antagligen därför det höll så dåligt.
Bemödade mig nu att köpa in en tvättsvamp för hela 5 riksdaler och har nu putsat riktigt tunt, kanske 1mm, för att se om det sitter uppe då.
Till och med den halvblinda ser att det skiljer 4-5mm mellan det jag har lagat och det som ännu sitter kvar.
Tiden får utvisa om jag har lyckats den här gången
Taket "invävt".. Slut på mineralullsdamm!
I stort sett iaf, en smal remsa öppen närmast balken.
Kliar lite i fingrarna att börja med vägglisten till innertaket.
Fått undan lite saker jag klivit över i några veckor..
I stort sett iaf, en smal remsa öppen närmast balken.
Kliar lite i fingrarna att börja med vägglisten till innertaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fått undan lite saker jag klivit över i några veckor..
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 868 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 868 inlägg
"Ny" toa i väntan på den vägghängda som står å väntar på en total rewamp av vår enda toa i dagsläget. (Skönt att slippa fylla vatten via balofixen och nu är frun glad å slippa se det spruckna locket som skulle ha bytts för 2 år sedan ) Kostade gratis då en granne är färd med badrumsrenovering
#varinterädda
Eventuella rykten om pistolbeväpnad psykopat med pannlampa söder om Borlänge var inget värre än jag som tog mig i kragen och sköt dit u-profilen till salningen.
Det är nåt speciellt med att krångla med pannlampa...
Tätaste taklistningen skedde i skenet från en pannlampa med hungriga barn ute på gräsmattan, och en pappa som "bara skulle fixa det sista innan maten.."
Eventuella rykten om pistolbeväpnad psykopat med pannlampa söder om Borlänge var inget värre än jag som tog mig i kragen och sköt dit u-profilen till salningen.
Det är nåt speciellt med att krångla med pannlampa...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tätaste taklistningen skedde i skenet från en pannlampa med hungriga barn ute på gräsmattan, och en pappa som "bara skulle fixa det sista innan maten.."