Idag har jag monterat ledstången i trappan till ovanvåningen.

Nyinstallerad träledstång längs en modern trappa med öppna trästeg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 3 till
  • Laddar…
Inga stordåd idag efter en natthelg på jobbet.. Men en dörrbroms inhandlades och monterades.
Ny monterad dörrbroms ovanför en vit dörr med synligt dörrkarmsskador.
Skapa konto

Förhoppningsvis ska nya dörren klara sig ett tag från märken pga att den blåser upp.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Kapat och satt upp en fermacell skiva till, behöver handla fler ...

Vinkeladaptern till skenan är smidig när taket lutar 2 grader, räcker att mäta i ena sidan.
Fermacellskiva kapad med cirkelsåg på skensystem, vinkeladapter synlig samt verktyg och material i bakgrunden.
Skapa konto

Sen tycker jag att mina hjälpredor är lite slöa och mest i vägen.

Två hundar som ligger på golvet i en rörig byggarbetsplats inomhus.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Kapat och satt upp en fermacell skiva till, behöver handla fler ...

Vinkeladaptern till skenan är smidig när taket lutar 2 grader, räcker att mäta i ena sidan.
[bild]

Sen tycker jag att mina hjälpredor är lite slöa och mest i vägen.

[bild]
Hörrududu! Va tror du vi tycker om att du ägnar så mycket tid åt dina elverktyg, och inte åt oss..? <3

• Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Tapetserat det sista i blivande spel/filmrum (mancave). Ny tapetserad vägg i ett pågående källarrenoveringsprojekt med synlig trätrappa och arbetsmaterial.
Skapa konto

Första hörnet, 4cm tapet sedan hörnet kändes som vi närmade oss separation...
Väl ur första kurvan gick det som en dans!
Ny tapetsering i hörn av rum med trätrappa och överlappande tapetskärningar som döljs av trappan.
Skapa konto

Andra och sista hörnet är så nära en fullträff man kan komma! Även skärningen då långväggens tapet överlappade blev grym - och allt detta sista kommer döljas av trappan :crysmile:

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Inga stordåd idag efter en natthelg på jobbet.. Men en dörrbroms inhandlades och monterades.
[bild]

Förhoppningsvis ska nya dörren klara sig ett tag från märken pga att den blåser upp.
Sådan där skulle nog vi behöva.. på flera ställen (bor blåsigt och har många dörrar). Ibland hinner man ju inte få tag på dörren när man kliver ut/in..

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Sådan där skulle nog vi behöva.. på flera ställen (bor blåsigt och har många dörrar). Ibland hinner man ju inte få tag på dörren när man kliver ut/in..
Hittills verkar alla nöjda med den, eller den har iaf inte ställt till något förtret. :)
En ASSA köpte vi.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Har du varit hemma hos oss och smygit innan jag fick smygarna på plats?

Nyinstallerade smyglist och hörnbeslag kring dörröppning i vitt rum.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Har du varit hemma hos oss och smygit innan jag fick smygarna på plats?

[bild]
Hehe nästan så man kan tro det.. lite terrakottafärgat bakom smygarna så.. ;)

Inte helt olikt vår setup heller :crysmile:
Elektrisk ledning dold ovanför dörr i kabelskydd mot ljus vägg och tak.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Önskemål från älsklingen, ta bort oljeelementen från ena rummet!

Värmeelement i rum med dekorativa föremål på fönsterbrädan, inga oljeelement synliga.
Skapa konto

Känns som jag missat något, kommer på det snart.

Vägg med borttagna oljeelement, synliga fästen och elledning på trägolv, dekor med docka och krukväxt.
Skapa konto

Sådär ja, elementen borta, känns rent spontant att jag inte gjort som hon önskat!
Känns som om momentet gick för bra, tog bara 15 minuter, nu vill hon säkert ha bort fästena, nya tapeter, speglar eller höga socklar, det sa hon inte.

trevlig helg!

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Du får vänta o se Pagno.. ;)

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Äntligen gjort något ”riktigt” igen, lagt golv i gästrummet. Har lagt Beijers obehandlade furugolv i sovrummet tidigare men kom över Siljan struktur frost till lägre pris än Beijers obehandlade, och det blev riktigt bra:

Nylagda obehandlade furugolvplank i ett ljust gästrum, med öppen dörr.
Skapa konto

Nästa steg blir att skruva fast alla gipsskivor ordentligt, spackla och slipa. Nästa helg får jag förhoppningsvis upp tak och lister.

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
K
Jag har 110m² vägg i souterrängplanet som skall göras i ordning, idag är det målat med plastfärg, spacklat med sandspackel, tapetklister osv osv, dock är det putsbruk i botten och huset mår bra, inga släpp eller mögelskador som tur är... Men planen är att göra "rätt" dvs o-organiskt med silikatfärg inkl. innerväggarna.
Eftersom jag aldrig putsat förut har jag bävat lite inför detta, men idag tog jag tjuren vid hornen och gjorde ett litet pilot-projekt i ett sovrum som har en nisch när det skall vara garderober= Perfekt ställe att göra bort sig på. :)

Att flexa ner väggarna gick hyffsat, problemet var att inte ta för mycket av putsen, det är bara ytskiktet jag vill ha bort egentligen! Min Kärscher WD6 grovsugare må vara bra, men för det här jobbet behövs en riktig stoftsug har jag konstaterat, fick blåsa ur filtret 2 gånger på dessa två väggar.
Får nog ta och hyra över en helg och bränna av alla rum tror jag.

Själva putsandet gick långt över förväntan faktiskt, jag drog på bruket med stålskånska och mer eller mindre spacklade upp det och sedan filtade av ytan. Fick givetvis bättra på lite här och var och filta om, speciellt i innerhörn och det är just innerhörn jag måste bli bättre på / lägga mer fokus på.

På bilderna är högre lill-väggen nyfiltad och storväggen har fått torka ett tag, så den är flammig pga. det.
Skall bli spännande imorgon att se resultatet och om det spruckit upp en massa.

Nyputsad vägg i ett renoveringsprojekt med synliga spår av spackling och ojämn yta.
Skapa konto
Renoveringsprojekt av vägg, nyligen påfört och slätat ut putsbruk med synliga skarvar och ytor i olika torkstadier.
Skapa konto
Nyfiltad och delvis torkad putsad vägg i renoveringsprojekt med byggutrustning synligt.
Skapa konto

• Gilla
jockeping
  • Laddar…
Krilleman
Jag har haft en sådan här på besök idag. Nya gula 50mm tomrör nedlagt för ny inkommande el från vattenfalls elstolpe. Fasadmätarskåp ska dom uslingarna ha numera, Vattenfall. Jag har fortfarande min elmätare inne bredvid normcentralen i källaren, men inte länge till.

Passade på att lägga ner en 32mm grön PEM som förberedande inför fiberanslutningen. Sen är ju frågan om fiberbolaget vill nyttja den. Vem vet. Men det känns betydligt bättre att ha denna på 60cm djup kontra endast ett spadtag.

Varför har man inte vunnit på lotto så man kan köpa sig en egen maskin bara för att ha i "nödfall"?! Det borde vara ett krav att om man bor i villa så är detta är en obligatorisk standardutrustning! Smidigt som attans. Både stubbar och stora stenar i gräsmattan rensades undan när han endå var här.

Bilder på grävandet undanbedes då killen bara "lånat" maskinen och denna var kraftigt stripad med företagsnamn överallt.

Lite "efterbilder" kan dyka upp imorgon. (y)(y)

2om2yejy3d2xka0b.jpg

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.