Mikael_L skrev:
Och du som trodde att du hatade (bara) målning ... :p
Man lär sig båda att hata och älska en massa saker när man köper en gammal kåk..:)

mariatherese skrev:
Mycke_Nu; Jag blev lite avis på de där tapeterna... var hittade du de? Är de easy-up? Är de snordyra?
Det är originaltapeter som troligen sattes upp på 1970-talet vid den senaste renoveringen. Dom var bitvis i ganska dåligt skick, men det fanns lite extra sparat på vinden så jag kunde laga det värsta.

(Rummet har saknat uppvärming under 100 år så både väggar, tak och snickerier var ganska illa medfarna.)

-RB- skrev:
Var har du bilderna då? :)
Måste byta kameralins i telefonen först... :(

Helt omöjligt att få bilder som gör minsta rättvisa med mobilkamera och i detta ljuset, ser jag.

Hmm, denna bild skulle egentlingen vara stående. Kan man ändra det här på forumet?
uploadfromtaptalk1363626668176.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uploadfromtaptalk1363626703140.jpg
Skapa konto

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

Redigerat:
thomasx skrev:
Helt omöjligt att få bilder som gör minsta rättvisa med mobilkamera och i detta ljuset, ser jag.
Fast det ser riktigt fint ut även med de bilderna ;) Teak är snyggt.

Målat halva fönster morgonen och lagt 10 minuter på att snabbfixa ett uppvärmt vattentråg till katterna.

Hittade lite gamla dunkar, isolering och en snutt värmekabel i uthusen. Ett par snabba snitt med multin så var det klart. Provkörning pågår. :)

Screen Shot 2013-03-20 at 10.20.00 AM.png
Skapa konto

• Gilla
Kattvovven och 2 till
  • Laddar…
img-0411.JPG

Hämtat nya hushållsapparaten, dessvärre blev det ingen provkörning idag då det är flera minusgrader ute.

Men men den som väntar på något gott får vänta:D

ullberg
jojjeblom skrev:
[bild]

Hämtat nya hushållsapparaten, dessvärre blev det ingen provkörning idag då det är flera minusgrader ute.

Men men den som väntar på något gott får vänta:D
Den där är riktigt fin, kom ihåg att den ska ligga ner när den går (annars får den inte smörjning om jag minns det rätt)

/U

ullberg skrev:
Den där är riktigt fin, kom ihåg att den ska ligga ner när den går (annars får den inte smörjning om jag minns det rätt)

/U
Jo det stämmer bra att den ska ligga ner vid drift:thumbup:

jojjeblom skrev:
[bild]
Du kommer bli nöjd...jag har en föregångare och är mycket nöjd...... :)

• Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
Jag har monterat det sista på skorstenen till en Contura 560T. Besiktad och klar nu, bara att vänta på klartecken från kommunen för att få elda i den!

Förrförra veckan fick jag byta tändelement i pelletsbrännaren och denna veckan gav skruvmotorn upp. Ägnade gårdagen åt att via återförsäljarnätet jaga ny motor och det närmsta jag kom var en butik som ville sälja en gammal skitig motor som de hävdade var ny för ynka 2600 kr.

Kontaktade tillverkaren då fabriken ligger tre mil bort och det visade sig att rekommenderat listpris till slutkund är 1395 inklusive moms. Åkte dit och fick köpa en NY fin motor som jag sedan kunde montera och till slut få varmvatten och värme i hela huset igen.

Funderar på om man inte ska vara lite försigkommen och köpa en ny flamvakt att ha hemma. Känns som det är det som går sönder nästa vecka.

mycke_nu skrev:
Målat halva fönster morgonen och lagt 10 minuter på att snabbfixa ett uppvärmt vattentråg till katterna.
Du har vattentråget utomhus och värmer det för att vattnet inte ska frysa antar jag? Eller tycker katter bättre om uppvärmt vatten?

Det står i ladugården tillsammans med torrfoder så dom har lite att äta och dricka om vi inte skulle vara hemma.

• Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Lyckligt lottade katter.

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Nu blev jag lite sådär extra glad i själen. Jag gillar när folk är snälla mot djur. Tack mycke :)

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.