4 827 477 läst ·
33 457 svar
4827k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Man lär sig båda att hata och älska en massa saker när man köper en gammal kåk..Mikael_L skrev:
Det är originaltapeter som troligen sattes upp på 1970-talet vid den senaste renoveringen. Dom var bitvis i ganska dåligt skick, men det fanns lite extra sparat på vinden så jag kunde laga det värsta.mariatherese skrev:
(Rummet har saknat uppvärming under 100 år så både väggar, tak och snickerier var ganska illa medfarna.)
Helt omöjligt att få bilder som gör minsta rättvisa med mobilkamera och i detta ljuset, ser jag.
Hmm, denna bild skulle egentlingen vara stående. Kan man ändra det här på forumet?
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Hmm, denna bild skulle egentlingen vara stående. Kan man ändra det här på forumet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sent from my GT-I9300 using Byggahus
Redigerat:
Målat halva fönster morgonen och lagt 10 minuter på att snabbfixa ett uppvärmt vattentråg till katterna.
Hittade lite gamla dunkar, isolering och en snutt värmekabel i uthusen. Ett par snabba snitt med multin så var det klart. Provkörning pågår.
Hittade lite gamla dunkar, isolering och en snutt värmekabel i uthusen. Ett par snabba snitt med multin så var det klart. Provkörning pågår.
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Medlem
· Uppsala
· 5 896 inlägg
Förrförra veckan fick jag byta tändelement i pelletsbrännaren och denna veckan gav skruvmotorn upp. Ägnade gårdagen åt att via återförsäljarnätet jaga ny motor och det närmsta jag kom var en butik som ville sälja en gammal skitig motor som de hävdade var ny för ynka 2600 kr.
Kontaktade tillverkaren då fabriken ligger tre mil bort och det visade sig att rekommenderat listpris till slutkund är 1395 inklusive moms. Åkte dit och fick köpa en NY fin motor som jag sedan kunde montera och till slut få varmvatten och värme i hela huset igen.
Funderar på om man inte ska vara lite försigkommen och köpa en ny flamvakt att ha hemma. Känns som det är det som går sönder nästa vecka.
Kontaktade tillverkaren då fabriken ligger tre mil bort och det visade sig att rekommenderat listpris till slutkund är 1395 inklusive moms. Åkte dit och fick köpa en NY fin motor som jag sedan kunde montera och till slut få varmvatten och värme i hela huset igen.
Funderar på om man inte ska vara lite försigkommen och köpa en ny flamvakt att ha hemma. Känns som det är det som går sönder nästa vecka.
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Lyckligt lottade katter.
Nu blev jag lite sådär extra glad i själen. Jag gillar när folk är snälla mot djur. Tack mycke