Sola sex timmar och dricka en tysk halvlitersöl på flaska i timmen och bli svettig samtidigt är det bästa med hus :)
Den 3/3 började våren på allvar här hos mig :)

Blindnit skrev:
Sola sex timmar och dricka en tysk halvlitersöl på flaska i timmen och bli svettig samtidigt är det bästa med hus :)
Den 3/3 började våren på allvar här hos mig :)
Nu ljög jag lite kom jag på, det var sex öl på fyra timmar.

Per Eskilsson skrev:
Det börjar bli vår här i Skåne. Idag har sonen och jag burit ut utemöblerna. :)
...och här hemma har jag skottat 4dm nysnö! ;) Kontraster i vårat land!

Edit: Lade till citatet!

Är det ett marsvin som du tejpat fast med silvertejpen?:wow:

• Gilla
Sailorman och 1 till
  • Laddar…
Har återupptagit arbetet från ifjol med ny fasadpanel; hann spika upp 8 brädor och förbereda 6 till (ja, snabbt går det inte, fastnade framför TVn och 5-milen...)

Ångat ner all gammal tapet på 1 vägg och precis bredspacklat hela väggen. Ska till och slipa de andra tre väggarna nu sen börja måla, är nog klar frammåt natten.

Nimajneb skrev:
Var ser du flaskan? O.o

ullberg skrev:
Fällt in "kommandocentralen" i väggen, gjorde att det hela såg mycket smidigare ut
Som att jag inte har nog mycket saker som inte hinner bli gjort så kunde jag inte låta bli att inspireras nå så otroligt med din kontrollpanel och tvingas därför beställa en Rasberry Pi med Z-Wave.me GPIO för att se om den klarar av att skapa ett snyggare interface än Veran och på så viss styras av en fanless 12,1" Panel PC med touchskärm jag hittade för en billig peng. Får bara se vad den klarar av...

Tagit ned ljusnäten ur buskarna.

Slagit sönder allt virke jag hittat i garaget. Har nog inte varit så arg på flera år, vilken pajas till "dommare" i United matchen...............

• Gilla
Leaff och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Borrat lite i ett dörrblad för att fälla in en karmöverföring. Har använt överhandsfräs på en dörr tidigare, denna gång orkade jag inte lyfta ner dörren, men det blev inte nära lika bra som med fräsen, så det straffade sig direkt (tur att det inte var huvudentrén)

slacker skrev:
Som att jag inte har nog mycket saker som inte hinner bli gjort så kunde jag inte låta bli att inspireras nå så otroligt med din kontrollpanel och tvingas därför beställa en Rasberry Pi med Z-Wave.me GPIO för att se om den klarar av att skapa ett snyggare interface än Veran och på så viss styras av en fanless 12,1" Panel PC med touchskärm jag hittade för en billig peng. Får bara se vad den klarar av...
Sorry, eller? ;)

Låter som en bra setup, att bara få ett interface att snurra brukar sällan vara problem även om dyl. panel PC:s sällan har vrålprestanda.

Det dyker alltid upp jobb som man inte riktigt tänkte ta just nu. Igår kväll blev det till att uppdatera pelletsbrännaren med en ny typ av tändelement då den gamla sorten utgått. Krävdes lite ombyggnad av brännaren och det kändes lite galet att sätta vinkelslipen i den.

Nu har vi i alla fall både värme och varmvatten igen. :)

Installerade ytterligare två WiFi hotspots och ett gästnätverk.

Nu börjar det bli hyfsad täckning, gamla stenkåkar är besvärliga.​

Nimajneb skrev:
Argh, nu kom jag att tänka på ett fruktansvärt skämt om ett marsvin och silvertejp som jag hörde när jag var yngre!

Vi har köpt hem ett lass gipsskivor till. Märkvärdigt hur mycket lättare de är när man inte har influensa...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.