4 827 547 läst ·
33 457 svar
4828k läst
33,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag gjort vår 5:a till en 4:a genom att fimpa en vägg och på så sätt skaffat ett enormt (för oss) vardagsrum. Känns så jäkla bra!
Mätt och räknat och fnulat ihop en lista med byggmaterial som jag behöver beställa härnäst.
Åkt två rundor till tippen, runda nr 2 gled jag in minuterna innan de stängde.
Njutit av den kortvariga fröjden av mera fri yta på bygget
!
Åkt två rundor till tippen, runda nr 2 gled jag in minuterna innan de stängde.
Njutit av den kortvariga fröjden av mera fri yta på bygget
Börjat riva innertak igen för att kunna isolera. Det fanns ingen isolering alls i yttervägg eller tak. Nu skall det bli träullsskivor och sen ångbroms.
Hittade ett gammalt getingbo och en tidning från 1941. Det brittiska pundet kostade 16,65
Notera att "råsponten" egentligen är pärlspont. Fint skall det vara.
Hittade ett gammalt getingbo och en tidning från 1941. Det brittiska pundet kostade 16,65
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sågat upp en bit av badrumsgolvet (från 70-talet) och upptäcker en spricka i ett avloppsrör. Mitt på röret var den. Känns inte som att det är något som hänt med tiden.
Har bara bott i huset i 9 månader så kan det kanske va ett dolt fel?
Har bara bott i huset i 9 månader så kan det kanske va ett dolt fel?
Ohh! Smutt liten sak - Hur stor är den där? Interface/GUI? Funderar på något liknande, beställde en Rasberry PI idag för att se hur potent och passande en sådan skulle kunna vara till något liknande. Fått tag i en industriskärm för 0kr, tyvärr då utan touch funktion.ullberg skrev:
Snyggt!
Tvättat arbetsbyxorna, 4 par och nu står de inte upp längre och luktar numera ängsblommor. Varför gör man inte detta oftare...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Den är 15,4 tum, wide (768x1366 eller vad det nu är). Det är en touchskärm med inbyggd dator (Advantech U515 tror jag den heter, typ nåt sånt iaf). Det är bara resistiv touch, men för det jag använder den till är det fullt tillräckligt.slacker skrev:
OS:et är XPe, och på det kör jag Gira QuadClient, men det är ju bara GUI:t, den kör mot en Gira homeserver som i sin tur kopplar mot mitt KNX-system. Så det har varit en ganska lång resa att komma till där jag är nu (tyvärr framförallt ekonomiskt, men jag var tvungen att väga det mot tiden det tar att få ihop motsvarande med mer open source-baserade / mer kostnadsmedvetna alternativ, och den tiden hade tyvärr inte jag), men nu när allt är på plats är jag över måttan nöjd.
Har även mindre skärmar med samma GUI, denna lilla 7" touch (också med inbyggd dator) står i dagsläget lutad mot väggen på vår sänggavel, jag vill fälla in den mer permanent, men frugan vill inte såga mer i väggarna...
Logga in
Skapa konto
/U
Klippt ner lite perenner och dragit upp gamla ettåringar, sågat i nån buske och lite sånt jag borde gjort i höstas.
Slängt ut 100 liter hönsgödsel.
Och efter det har jag suttit på altanen i kortbyxor och inget mer och druckit öl i 34 graders solvärme
Tror jag fortsätter där jag slutade
Slängt ut 100 liter hönsgödsel.
Och efter det har jag suttit på altanen i kortbyxor och inget mer och druckit öl i 34 graders solvärme
Tror jag fortsätter där jag slutade
Administrator
· Skåne
· 6 699 inlägg
Det börjar bli vår här i Skåne. Idag har sonen och jag burit ut utemöblerna.