Byggahus.se
Har också sett vårens och sommarens budbärare - de första maskrosorna på tomten har slagit ut idag.

Hittade 2 Bellis (Tusensköna) i paddocken som jag flyttade till gräsmattan.

Tog en fika i växthuset.

Mockade hästskit på stallbacken.

Slänger in en bild från häromdagen som ögongodis. Föregående julars hyacinter.
Hyacintrabatt v stallet 3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Köpt lite perenner och jord att planter ai två balkonglådor som dekoration för ett kalas på lördag. Sedan får de flytta ut i trädgården. Även tagit mig tid att välja en plats där klippet från gräsmattan ska avyttras. Klippandet fick dock sambon stå för denna gång.

Fält en gran grävt för att sedan kunna påbörja en kullerstensmur. Rensat småsly. Och rullat storstan och lagt på plats för en annan mur. Många murar blir det.

Hemmakatten skrev:
Fotograferade en trana idag, första gången jag ser en här i krokarna (Södra Roslagen), travandes omkring på den blöta ängen bredvid oss...
Men då kan du väl lägga upp en bild, snälla!

Så skall jag leta fram min höstbild på när tranorna sträcker söderut :)

Så här såg det alltså ut hösten 2012 här i södra Halland
Tranor1.jpg
Skapa konto

"Närbild":
Tranor2.jpg
Skapa konto

Och en bild från Hornborgasjön våren 2012 som jag fick från en vän i Skövde:
Tranor 01.jpg
Skapa konto

Joola skrev:
Har precis påbörjat Olle Bergs första hjälpen på vår misskötta gräs matta. Så jag har spridit ut Weibulls gräsgödsel Moss. Hoppas det ger effekt.
Jag började följa Olle förra året, inledde med första hjälpen. Vilken skillnad!!! Det är långt kvar till Olles mattor, men den är avsevärt mycket finare i år. :)

Hemmakatten
Bild kommer, KoW. Men inte förrän nästa vecka . Våra hus är fulla med gäster under helgen.

Y
Klippt gräset, vilket tar sisådär 3+ timmar men har fått bra pris på en riktig gräsklippare så får se...

Samt fyllt jord i gropar. Dock något för mjukt i backen så traktorns spår var nästan värre än groparna.

Hemmakatten
Plockat vitsippor på tomten. Räknas det? Övrig tid har gått åt till att laga påskbuffé till alla.

Hemmakatten skrev:
Plockat vitsippor på tomten. Räknas det? Övrig tid har gått åt till att laga påskbuffé till alla.
Klart att det räknas!
Allt räknas, utom att bara gå runt och gäspa, som jag gjort hela dagen :p

Gjorde visserligen en fin frukost till livsledsagarinnan med
ägghalvor +
räkor +
stenbitsrom +
majonnäs +
dill och te förstås.

Men se'n blev det inte mycket mer gjort :confused:

Idag har jag inte hunnit mer än att måla en av de nybyggda odlingslådorna. Vi byggde 7 st igår. Ser fram emot att kunna odla ordentligt när alla är färdigmålade. ImageUploadedByByggahus.se1397944419.362931.jpg
Skapa konto

• Gilla
tittibitti och 2 till
  • Laddar…
Sophie skrev:
Idag har jag inte hunnit mer än att måla en av de nybyggda odlingslådorna. Vi byggde 7 st igår. Ser fram emot att kunna odla ordentligt när alla är färdigmålade.
Snyggt!

Men skall du inte ha lite jord i dem också?

Redigerat:
Bankat ännumer sten och satt en massa buxbom? (Stavning?). Börjar bli fint. ImageUploadedByByggahus.se1397955115.253167.jpg
Skapa konto

• ImageUploadedByByggahus.se1397579372.902664.jpg
    Skapa konto
KnockOnWood skrev:
Snyggt!

Men skall du inte ha lite jord i dem också?
Ha ha, jo men det ska målas klart först. Jorden ligger i en hög intill och väntar. Lådorna ska också ställas ordentligt på plats när de är målade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.