ImageUploadedByTapatalk1394955880.982858.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har äntligen tagit ner våra spireabuskar på framsidan. Radikal förändring/bättring

• Gilla
tittibitti och 2 till
  • Laddar…
Klippt ner buskar, fällt ett träd, flyttat lite fler överblomamde krokusar och äntligen fått bort de sista lövhögarna.

Lagat punkan på den mindre damskottkärran som min sambo älskar att använda vid trädgårdsarbetet. Sedan har vi rensat rabatterna från fjolårets kroknade växter.

Mvh

Fällt två träd och byggt kompost megastor av timmret. Knuttimrad kompost.

• Gilla
LinneaH
  • Laddar…
I helgen grävde jag ner avloppsrör för hand, dock inte mer än 8m.

Men det var sprängsten under gräsmattan... :p

Skottat! Vart tog våren vägen?

Skottat snö!!!

(igår)

Gått runt och botaniserat lite. Första året i ett hus med gammal trädgård vi köpte och flyttade in i då det låg snö på marken. Så det är som en enda stor julklapp därute. Har ingen aning om vad som kommer att komma upp.

Googlat vårlökar i "gräs"mattan för identifikation.

2014-03-18 16.33.15.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessa var tydligen ej missbildade snödroppar som första gissningen antog. :)

Även hittat både brännnässlor och kirskål, så det är blandad kompott.

(idag)

Snön är tillbaka.

Redigerat:
Åh! Nej det är verkligen inte missbildade snödroppar! Det är snöklockor, jättejättefina! :D

• Gilla
geekling
  • Laddar…
Idag har vi eldat grenar och annat vedartat bös samt fått städat upp lite mer efter grannens stora ek som dräller grenar, ekollon och löv på vår tomt. Men bäst av allt var att sitta på en filt och leka med sonen i solen. Första gången han var ute på det sättet, tog inte lång tid för honom att upptäcka hur roligt det är att riva upp gräs med sina små händer :D

Planterat hallon och krusbär i temporära krukor tills vi hittar plats för dem.

Lidl har billiga fruktbuskar på barrot denna vecka. Så jag impuls köpte.

• Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Igår rastade vi gräsklipparen och idag har jag roat mig med att delvis räfsa upp den klippta mossan, för det var inte mycket till gräs att klippa. Gjorde en snabb uppskattning om att det nog inte är helt omöjligt att vår "fingräsmatta" ligger runt 1000 kvm. Får nog ta och räkna mer exakt på det någon dag.

Grävt ner droppslang och gödslat granhäcken med stallgödsel och hoppas på att den kanske kommer att växa bättre de kommande tio åren än de tio som har passerat. Granarna är nu mellan 30-60 cm nu så.....

Bonzaigranar ;)

Japp det har visst blivit så. Men skam den som ger sig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.