1 161 053 läst ·
8 568 svar
1161k läst
8,6k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kul, jag "gogglar" på det, inget som jag känner till eller har planterat.kashieda skrev:
Tror jag ska märka ut den med en röd pinne så jag, eller någon annan trädgårdstomte, inte kliver på den innan vi hinner se vad det bliva månne.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 473 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 473 inlägg
Har du provat att söka med Lens? Bladen påminner om nån sorts liljaMaria T skrev:
Trimmat och klippt grönytan, för den gör inte längre skäl för namnet gräsmatta på långa vägar. Men den är mjuk av mossa, det växer mycket vacker Veronika i den, humlor bygger bo (märkt ut med pinnar för deras och min skull) och så fann jag idag denna växt som jag inte vet vad det är.
Från början två stänglar men i min rädsla att inte klippa av dem så backade jag istället på den ena...
Har ingen aning om vad det är. Spara eller klippa bort? Har postat i en trädgårdstråd på annat fora men ännu inte fått svar.
[bild][bild]
(med hopp om att det är en ovanlig orkidé så både Botaniska sällskapet och Aftonbladet kommer hit och tittar). Men min tantgissning säger att alla säger "klipp av den nästa gång".
Krolilja kanske?Maria T skrev:
Trimmat och klippt grönytan, för den gör inte längre skäl för namnet gräsmatta på långa vägar. Men den är mjuk av mossa, det växer mycket vacker Veronika i den, humlor bygger bo (märkt ut med pinnar för deras och min skull) och så fann jag idag denna växt som jag inte vet vad det är.
Från början två stänglar men i min rädsla att inte klippa av dem så backade jag istället på den ena...
Har ingen aning om vad det är. Spara eller klippa bort? Har postat i en trädgårdstråd på annat fora men ännu inte fått svar.
[bild][bild]
(med hopp om att det är en ovanlig orkidé så både Botaniska sällskapet och Aftonbladet kommer hit och tittar). Men min tantgissning säger att alla säger "klipp av den nästa gång".
Skäms över min gapskrattande emoji, det var menat åt att du rättade dig själv, åh nej herre gud. Det var lite kul för när jag kikade på Ormöga så fanns ingen likhet alls.kashieda skrev:
Kanske för att mitt foto även visar Veronika som är rätt likt Ormöga, nu när jag söker på det.kashieda skrev:
Låter den där stängeln stå och om nån vecka kanske jag har svaret 😉
Hoppas lite, men ändå inte, att det är en lilja av nån sort för liljebaggarna och jag gillar inte upplägget. De ska inte äta upp mina liljor, men jag ogillar verkligen att klämma ihjäl dem och nån hemsk spray vill jag inte använda.
Jisses vilken roman jag skrev. God kväll!
Lustigt nog säger appen Flora Incognita att det är 33% chans att det är orkidén skogsknipprot. En kanske inte helt oäven gissning.Maria T skrev:
[bild][bild]