Spontant tycker jag det liknar ormöga, men det är mycket möjligt fel...

Edit: oh, god no. Vad tänker jag på då...?

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Maria T
kashieda kashieda skrev:
Kul, jag "gogglar" på det, inget som jag känner till eller har planterat.
Tror jag ska märka ut den med en röd pinne så jag, eller någon annan trädgårdstomte, inte kliver på den innan vi hinner se vad det bliva månne.

Maria T
kashieda kashieda skrev:

Nu läste jag ditt nya svar. Nähä, och haha, vi får väl se vad det blir då 😉

K
Maria T Maria T skrev:
Trimmat och klippt grönytan, för den gör inte längre skäl för namnet gräsmatta på långa vägar. Men den är mjuk av mossa, det växer mycket vacker Veronika i den, humlor bygger bo (märkt ut med pinnar för deras och min skull) och så fann jag idag denna växt som jag inte vet vad det är.
Från början två stänglar men i min rädsla att inte klippa av dem så backade jag istället på den ena...

Har ingen aning om vad det är. Spara eller klippa bort? Har postat i en trädgårdstråd på annat fora men ännu inte fått svar.

[bild][bild]

(med hopp om att det är en ovanlig orkidé så både Botaniska sällskapet och Aftonbladet kommer hit och tittar). Men min tantgissning säger att alla säger "klipp av den nästa gång".
Har du provat att söka med Lens? Bladen påminner om nån sorts lilja

• Gilla
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
Maria T
K Kakelugnen566 skrev:
Har du provat att söka med Lens? Bladen påminner om nån sorts lilja
Jo, jag har gjort det och den säger lilja, obestämd sort. Kanske är så, i alla fall ingen rar orkidé haha.

K
Maria T Maria T skrev:
Jo, jag har gjort det och den säger lilja, obestämd sort. Kanske är så, i alla fall ingen rar orkidé haha.
😀👍

Maria T Maria T skrev:
Trimmat och klippt grönytan, för den gör inte längre skäl för namnet gräsmatta på långa vägar. Men den är mjuk av mossa, det växer mycket vacker Veronika i den, humlor bygger bo (märkt ut med pinnar för deras och min skull) och så fann jag idag denna växt som jag inte vet vad det är.
Från början två stänglar men i min rädsla att inte klippa av dem så backade jag istället på den ena...

Har ingen aning om vad det är. Spara eller klippa bort? Har postat i en trädgårdstråd på annat fora men ännu inte fått svar.

[bild][bild]

(med hopp om att det är en ovanlig orkidé så både Botaniska sällskapet och Aftonbladet kommer hit och tittar). Men min tantgissning säger att alla säger "klipp av den nästa gång".
Krolilja kanske?

Maria T
Ohchips Ohchips skrev:
Krolilja kanske?
Det vore trevligt! Håller tummarna, samt att de s**ans liljebaggarna inte hittar dit i såna fall.

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Maria T
kashieda kashieda skrev:

Skäms över min gapskrattande emoji, det var menat åt att du rättade dig själv, åh nej herre gud. Det var lite kul för när jag kikade på Ormöga så fanns ingen likhet alls.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Jag har inte gjort något, men frugan har gjort ytterligare en ny rabatt.

Robotklipparen börjar bli orolig och frågar nog snart om LAS-reglerna gäller även robotar…. 😂

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skäms över min gapskrattande emoji, det var menat åt att du rättade dig själv, åh nej herre gud. Det var lite kul för när jag kikade på Ormöga så fanns ingen likhet alls.
Det förstår jag helt. Undrar vad jag tyckte det såg ut som, egentligen.

Maria T
kashieda kashieda skrev:
Det förstår jag helt. Undrar vad jag tyckte det såg ut som, egentligen.
Kanske för att mitt foto även visar Veronika som är rätt likt Ormöga, nu när jag söker på det.
Låter den där stängeln stå och om nån vecka kanske jag har svaret 😉
Hoppas lite, men ändå inte, att det är en lilja av nån sort för liljebaggarna och jag gillar inte upplägget. De ska inte äta upp mina liljor, men jag ogillar verkligen att klämma ihjäl dem och nån hemsk spray vill jag inte använda.
Jisses vilken roman jag skrev. God kväll!

• Gilla
Gamecube och 1 till
  • Laddar…
Nej, det är något annat jag tänker på, inte veronikan.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:

[bild][bild]

Lustigt nog säger appen Flora Incognita att det är 33% chans att det är orkidén skogsknipprot. En kanske inte helt oäven gissning.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T
B Bombus pratorum skrev:
Lustigt nog säger appen Flora Incognita att det är 33% chans att det är orkidén skogsknipprot. En kanske inte helt oäven gissning.
Detta kan bli spännande! Måste vara rädd om den lilla stängeln bara..

• Gilla
Bombus pratorum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.