S
Trädgårdsområde med snötäckta markarbeten, trädgårdsredskap och en fallen stege vid staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev lite gjort idag i alla fall.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag flyttade runt lite saker i ladan, sorterade ett gäng kartonger som nog kan gå till återvinning. De största kanske får ta omvägen som underlägg vid målning först.

Jävla "17-spel", 16 platser men 17 saker som ska in, så fort man börjar städa hamnar man i loopen där 8 saker måste flyttas innan saken man har i händerna kan läggas på rätt ställe... och två av sakerna som måste flyttas är den man började med :thinking::thinking::cry:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
Färdiggrävt. Nu kan snöovädret komma. :cool: Nygrävd mark bredvid ett vedskjul med spade, kompostbehållare och snörester.
Skapa konto
Nygrävd mark med snöfläckar, spade och en grön skottkärra lastad med jord.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Blev inte gjort särskilt mycket...:)
En ung trädplanta böjer sig under snötäcket i en trädgård med ett snöbeklätt trädhus i bakgrunden.
Skapa konto
Kvistar som sticker upp ur ett täcke av djup snö.
Skapa konto
Hund står i en snöig passage som är grävd genom en djup snödriva mellan hus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Vardagslyxat lite.
Bild på skidspår i snön sett från en veranda på kvällen.
Skapa konto

Hur långt det är till skidspåret? Tja, en halvmeter, ungefär...

• Gilla
  • Wow
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
S
Snön kom men också regnet.

Vy från förarsätet av en Avant-minilastare med snö och smutsig hög framför i grått väder.
Skapa konto

Blöt bakgård med smältande snö, byggmaterial, och kompaktlastare vid gult hus.
Skapa konto

Ett litet förråd med tjärpappstak och en ATV parkerad bredvid, på en blöt och delvis snötäckt mark.
Skapa konto

Blöt trädgård med smältande snö, en bod och verktyg mot en molnig himmel.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Skickat hem solcellsinstallatörerna pga kontraktsbrott :rolleyes:

• Wow
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
S
tttomten tttomten skrev:
Icke godkänd byggställning?

tttomten tttomten skrev:
Berätta mer :)

Det kommer en bra beskrivning senare, kanske borde skapa en projekttråd?
Men i korthet handlar det om att dom inte följt ingånget avtal samt montageanvisning. Gissar faktiskt på kommande takbyte.

tttomten tttomten skrev:
Det kommer en bra beskrivning senare, kanske borde skapa en projekttråd?
Men i korthet handlar det om att dom inte följt ingånget avtal samt montageanvisning. Gissar faktiskt på kommande takbyte.
Det här låter mycket intressant, de som installerade min anläggning gjorde ju inte helt rätt kan man säga, men inte så att jag kände att de behövde skickas hem. De fick dock lov att åtgärda en hel del.

Erkänner att det inte var idag, men igår ... jag har gjort det första trädgårdsarbetet för i år (om man inte räknar med att gå ut och tömma komposthinken). Har många vildvuxna områden på tomten, men denna gång inriktade jag mig på en brant slänt upp mot baksidan av huset. När jag säger vildvuxen menar jag att slänten, typ 7 gånger 12 meter, var täckt av en snårskog av allehanda buskar, blommor och små träd. Kanske det en gång sett prydligt och fint ut, men nu ser det skräpigt ut oavsett säsong. Några arter man kunnat identifiera: daggkåpa, lavendel, smultron, oxbär, berberis, ljung, tall, gran, en, thuja, nypon, vintergröna samt allehanda vilt växande sorters gräs.

I ett längre perspektiv är idén nog att "förenkla" slänten lite, det vill säga reducera antalet arter. I år så har jag gott om andra projekt, så nu ville jag bara att det inte skulle se så hemskt ovårdat ut. Har också nu när det mesta är kalt skymtat en och annan grej där som jag ville få fram i ljuset lite. Ljungen var fin, och det som verkar vara någon typ av krypande en är trevligt grön så här års när allt annat är gråbrundött. Hittade också något som ser lite ut som rhododendron men som nog inte är det (försökte identifiera plantan medelst modern teknik, men den sa att dess bästa gissning var ungefär 2,12% säker så jag har fortfarande ingen aning). Ett lite högre barrträd var också helt kalt i botten efter att ha stått invävd i växtlighet i åratal.

Så jag jämnade allt med marken, mer eller mindre. De saker som är gröna nu lät jag vara kvar, och rensade upp lite runt dem (och lade lite tidningar med täckbark på, för att ge dem lite livsrum). Resten räknar jag kallt med kommer att återhämta sig när våren kommit på riktigt. Jag ser fram emot en lägre matta av yngre och friskare växtlighet denna sommar, istället för en två meter hög vägg av trassliga grenar. Vi får väl se...

Men det viktigaste är inte resultatet utan att jag kom ut och rastade mig i den friska luften. Det är nästan så att livslusten börjar återvända nu efter vintern!

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
S
Tog fram hedenhös på kvällen.
Betongblandare och nylagd cement vid kvällsbelysning.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det var denna buske jag stötte på när jag jämnade växtligheten på en slänt med marken. Vad kan detta tänkas vara? Ser lite ut som rhododendron men har inte riktigt lika feta blad och inga knoppar som rhododendron brukar ha. Gillar att den är grön och fin på vintern, så sådana skulle jag kunna tänka mig fler av. Någon idé?

• Grön buske med breda blad på en brun lövbeklädd mark, liknar en rhododendron utan knoppar.
    Skapa konto
  • Grön buske med tjocka blad på en slänt, liknar rhododendron men utan knoppar.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.